Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » A repülőgépekből ismert...

A repülőgépekből ismert utánégetőt miértnem alkalmazzák az autóiparban?

Figyelt kérdés
Például értsd mint hengerenkénti utánégető
2019. febr. 8. 09:07
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Azt' ugyan mire szerelnél utánégetőt?

Az autóiparban használt belsőégésű motorok a tengelyen leadott teljesítményükkel hajtják az autót. Azon az utánégető nem segít. A repülőgépek egy részében használt turbojetek a kiáramló gáz tolóerejét használják fel hajtásra, itt hasznos, ha utánégetővel növeled a tolóerőt.

2019. febr. 8. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Biztos mindenki nagyon örülne neki, ha Pistike bekapcsolná az utánégetőt a pesti dugóban :D Meg annak is, hogy az autók fogyasztása 6 literről 60 literre ugrana fel.


Ha már így megkérdezted, én visszakérdeznék: Szerinted mi értelme lenne utánégetőt szerelni az autókra (már ha lehetséges lenne)?

2019. febr. 8. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Esetleg a kipufogógázba be lehet fecskendezni még üzemanyagot, lángolna rendesen, de nem menne gyorsabban. Vagy a turbófeltöltőnek is utánanézhetsz, hátha arra gondolsz.
2019. febr. 8. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 TappancsMancs ***** válasza:
Pedig a modern utasszállító gépek kevesebbet fogyasztanak, mint egy kis fogyasztású személyautó, természetesen a 100 kb-re és egy fő teherre számítva. A legjobb fogyasztások elérik az egy főre jutó, 100 km-enkénti 1 ! literes fogyasztást. Mondjuk elképesztő folyamatos fejlesztések is vannak, és ahol lehet nyerni a szerkezeti vázon is csak 100 kg-ot, akkor azt is módosítják a következő szériában, és tonnákat spórolnak. És a meghajtásról még szó sem volt.
2019. febr. 8. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 TappancsMancs ***** válasza:
Egy modern utasszállító gép többet fogyaszt össz literben, de az egy főre jutó fogyasztása 1 vagy 2-3 liter környéke.
2019. febr. 8. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
A korszerű autókban van "utánégető", katalizátornak hívják. Szerepe nem a teljesítménynövelés, hanem a részben oxidált szénhidrogének, szén-monoxid tovább "égetése", oxidációja, tehát környezetvédelem.
2019. febr. 8. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

És ennek mi köze az autók fogyasztásához? Vagy ezek az utánégetők kis (autó) méretben is ugyanolyan hatékonyak kilogramm/kilométer tekintetében? A földfelszíni levegősűrűségnél, 100 km/h körüli tempónál is?

Ha igen, miért nem alkalmazzák már régen? Ha máshol nem, legalább a versenysportban?

Oké, hogy odafenn teljesen jól használható, repülőgép méretben, de most az autókról volt szó, és a földfelszínen.


(Mellesleg, a Wikipédián azt írják, hogy tetemes mértékben megnöveli a fogyasztást az utánégető használata, ezért csökken a gép hatósugara és levegőben eltöltött ideje. Utóbbi érthető, de a hatótáv miért csökken, ha az utánégetővel elvileg jobb fogyasztási arányt lehet elérni?).

2019. febr. 8. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

A modern utasszállítókban nagy kétáramúsági fokú turbofan hajtóművek dolgoznak, azokkal érik el a kiváló fajlagos fogyasztást. Az ilyen hajtóművekre nem szerelnek utánégetőt, mert a tolóerő nagy része nem a kiáramló gázsugárból, hanem a hajtómű elején pörgő légcsavarból származik. Nincs tehát értelme a kiáramló sugárba locsolni a kerozint, nem sokat dob a tolóerőn, de a fogyasztást alaposan meglódítja.

Utánégetős utasszállítónak ott van a Concorde vagy a Tu-144: egyik sem volt az üzemanyag-hatékonyság bajnoka. Rettenetes volt a fogyasztásuk, főleg kis sebességnél, utánégetővel. Viszont túl tudták lépni a hangsebességet - ez az, amit a nagy kétáramúsági fokú gázturbinák nem tudnak, ehhez turbojet kell.

2019. febr. 8. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%
Talán azért nem alkalmazzák, mert az autóiparban ritkán alkalmaznak olyan gázturbinás sugárhajtóművet, melynek utánégető kamrája is van, ahová a többlet-üzemanyagot porlaszthatnák. Egy belsőégésű motorban nincs utánégetés, mint ahogyan nincs benne például dúsított urán fűtőrúd sem, pedig annak is mekkora teljesítménye van...
2019. febr. 8. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
Inkább a teherautók elő -, közép és utánégetőjét kéne lekoppintani, mert gyalázat, hogy egy 40 tonnás kamion már 30 liter gázolajjal elmegy százon.
2019. febr. 9. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!