Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » Bevásárlóközpontokban miért...

Bevásárlóközpontokban miért cserélgetik 6 havonta a termékek helyét?

Figyelt kérdés

Például Tesco-ban tökéletesen megszokom mi hol van, majd összekeverik a termékeket és keresgélnem kell, megyek körbe mint egy agyalágyult.


Ezt miért van? Vásárlásösztönzés ugrik be valamiért így elsőre. De ha az, akkor hogy hat pszichikailag a vásárlásra ez?


febr. 6. 16:19
 1/8 anonim ***** válasza:
5%
Mert így nem hazugság az, amikor az eladó azt válaszolja neked, hogy fogalma sincs arról hol van az az üzletben, amit keresel.
febr. 6. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
95%
Igen, pont azért cserélgetik, hogy ne célzottan menj a vásárolni kívánt termékhez, hanem járj végig mindent, hátha meglátsz és megveszel mást is, mint ami a bevásárló cetliden van. Rám pszichikailag úgy hat, hogy berágok, és hangsúlyozottan nem veszek semmi olyat, amit nem akartam, és szidom a felmenőjét is, aki ezt kitalálta. Volt, hogy otthagytam a francba az egészet, nincs nekem időm erre.
febr. 6. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
82%

Nagyjából igen, ahogy írod. A cél, hogy ne célirányosan szedd össze gyorsan azt, amit akarsz, hanem kénytelen legyél nézegelődni, olyan részlegekre is betérni, ahova másképp nem mennél.

A vevők egy jó részére jellemző az impulzusvásárlás. Ha van is "bevásárló listája", az akkor is csak egy alap, amin felül még spontán vesz ezt-azt, amit meglát. Minél hosszabban időzik a boltban, annál nagyobb eséllyel vesz olyat is, ami nem volt előre eltervezve.

febr. 6. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

“ A vevők egy jó részére jellemző az impulzusvásárlás. Ha van is "bevásárló listája", az akkor is csak egy alap, amin felül még spontán vesz ezt-azt, amit meglát. Minél hosszabban időzik a boltban, annál nagyobb eséllyel vesz olyat is, ami nem volt előre eltervezve.”


Tehát ezt azért csinálják mert van a vásárlóknak egy része akiken működik a trükk? Rajtam nem működik és ha én ha én vagyok még biztos vannak néhányan akiken nem. Tehát biztosan be kellett válnia ennek ha csinálják. Mármint bizonyítottan, számokban biztosan ezt levezették.

febr. 6. 16:44
 5/8 anonim ***** válasza:
92%

A nagy többségnél müködik, meglát valamit, ami feltétlen "kell" vagy "jó lenne" és már be is teszi a kocsiba.

Gyakorlatilag igen kevés az a vásárló, aki listával megy és csak azt veszi meg, ami ott van

febr. 6. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
14%
Hogy megtartsák a rendszeres hadműveletet a pénztárcád ellen!
febr. 7. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
88%
Nem feltétlen lesz belőle instant impulzusvásárlás, sokszor egyszerűen csak meglátsz olyasmit, amire egyáltalán nem is gondoltál, de ezek után már ott lesz a fejedben, hogy "a TESCO-ban ezt is lehet kapni", és a jövőben az agyad be fogja kalkulálni. Gyakorlatilag ingyenreklám.
febr. 7. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 MDaniel98 ***** válasza:
79%
Lényegében, hogy ne tudd, hogy mi hol van, és minél több időt tölts vásárlással, ami alatt reményeik szerint többet is fogsz vásárolni.
febr. 7. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!