Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Lehetseges bizonyos szintig...

Lehetseges bizonyos szintig fokozni az agyunk teljesito kepesseget?

Figyelt kérdés

Nem az ilyen idetlen "mi lenne ha az agyunk 100%-at hasznalnak" tipusu hollywoodi filmes jelensegre gondolok.


Munka mellett eleg keves idom van a tanulasra, viszont nagyon sokminden erdekel a szakmamon belul, amihez jo sok ev kellene, hogy megtanuljam munka mellett, mivel nem mindennel talalkozok ezek kozul a hetkoznapokban.


Szeretnem valahogy optimalizalni a tanulasi folyamatomat, vagy valahogy fejleszteni a tanulasra valo fogekonysagomat (ha ez lehetseges).


Milyen modszerek vannak, amik segithetnenek hosszutavon sok idot sporolni es nem menne vele a tanulas a minoseg rovadara?


2020. júl. 13. 21:37
 1/4 anonim ***** válasza:
0%

Biztosan. Einstein szerint agyunk alig 2%-át használjuk csak ki. Biztsoan sokkal többet tudnánk, többre lenne képes az elme, ha a maradék 98%-át is használni tudnánk.


Nézd meg a Lucy c. filmet

2020. júl. 13. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
87%

"alig 2%-át"

Írta a kérdező, hogy nem ilyen hülyeségre kíváncsi, és ráadásul nem az ezotérián vagyunk.

Van lehetőség a tanulás teljesítményének növelésére, megírtuk már jó párszor.

De nincs királyi út, mindennel dolgozni kell!

2020. júl. 14. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 Wadmalac ***** válasza:
77%

Vannak a memorizálásra jól működő "trükkök", kinek melyik válik be.

De a változatos agytorna önmagában is használ. Megfelelő étkezéssel és sporttal kombinálva.

2020. júl. 14. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
87%

Bizonyos értelemben az agy úgy működik, mint a test. A lusta, zabáló ember elég csekély mozgásra képes. A módszeres sportoló elég sokra. Van, akinek ugyanakkora (fizikai) teljesítményhez lényegesen több munkabefektetés szükséges. És van olyan teljesítmény, amihez adottság is kell, puszta edzéssel nem elérhető. Az agy más módszereket igényel, de pontosan ugyanígy működik. Vagy például ahogy a test végzete az izomsorvadás, úgy az agyé a Parkinson kór.


A tanulásra való fogékonyság lényegében a kíváncsiság. Ez ad motivációt, ami a tanulás hajtóereje. A motivációt sok minden befolyásolja, ilyen például a sikerélmény. Ha sikerül megtanulni egy verset, az ember kedvet kap a következőhöz. Ha kisgyerek korban nem tanítják meg már a csecsemőt a kíváncsiságra, akkor nem fogja sok minden érdekelni, tehát meg se jegyzi. Később ez kudarcélményt hoz, ami viszont elviszi a motivációt. Ez az oka például az általánosan elterjedt, úgynevezett matekundornak.

Olyan még nem volt, hogy a tanulás a minőség rovására menne, olyan igen, hogy a tanulás javít sok minőséget, olyasmit is, ami nem is tartozik az adott témához.

A tanulás módszeresen tud hatékony lenni, sok trükk van ahhoz, hogy egyúttal szórakoztató is legyen (az elején, mert később ezt a sikerélmény adja a leghatékonyabban). És ha a tanulás módszeres és kellemes, akkor tud a leghatékonyabb lenni, mert ekkor nem érezzük fáradságnak. De azt már az elején fontos megtanulni, a tudás és a befektetett munka (tanlás) egyenes arányban állnak. Lehet valakinek kevesebb munkával több tudása, mint egy másik embernek, ez a korábbi ismereteitől (képességtől) függ. Ám mindenkire igaz, több tudása csak több befektetéssel lesz.

2020. júl. 14. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!