Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Miért állítják az oldalon...

Miért állítják az oldalon többen, hogy nincs elég nyersanyag a napelemek tömeges előállításához?

Figyelt kérdés
Elvégre a szilícium a második leggyakoribb elem a földön.
2011. szept. 1. 21:15
1 2 3 4 5 6 7
 61/66 A kérdező kommentje:

Először is köszönöm az adatokat a dániai szélerőművekről. Valóban, 1990-es években még ez a technológia gyerekcipőben járt, a gyakorlatban minimális tapasztalatuk volt a szélerőművekről.

Ettől függetlenül egy 15 év múlva megváltozhat a véleményem, ha a mai szélerőműveket is szét kell szerelni ilyen hamar. Mindenesetre ígéretes a technológia, én adnék egy-két évtizedet a szélerőműveknek.


Idézek tőled:

"A szélerőműnél nem a fogyasztók fizetik meg, hogy a dániai, spanyol, német dolgozók jobban éljenek?"


Ez így van, de kevesebb a munkás, kell oda. Mindenhol van haszon, csak más emberekhez, más mértékben kerül. Mikor TV-t veszel, vagy rádiót akkor sem arra gondolsz, hogy a Japánokat támogatod, egyszerűen csak kell a TV.


Elektromos autók:


A troli-villamoshálózatot csak a legnagyobb forgalmú utakra érdemes megépíteni. Ott marad a sok ember az autókkal.


Ez egy külön bekezdést megér. Szvsz ott van meglőve a dolog, hogy az átlag autó 1 tonnától kezdődik, az ultrakönnyű kategória meg 800 kg-ot jelent. Egy Fiat Multipla ülése kb 20 kg. Belegondoltál, hogy 20 kg mi egy ülésen? ezt szorozd meg 5-el. 100 kg plusz súly, csak azért, hogy az üleped alatt legyen valami. És 1000 kg összsúly. Rengeteg. A média is azt sugallja, hogy vegyél minél erőseb autót, akkor leszel menőmanó :D Járhatnánk pl 200 kg-os városi autókkal, aminek sokkal kisebb a teljesítménye. Sok ismerősöm van, aki a várost szinte el sem hagyja, csak munkába, ill. vásárolni jár az autóval, vagy max elcammog a 20 km-re levő szomszéd faluba. Sőt, egyik ismerősöm - hihetetlen- nem tudta, hogy a Toyotájában van 5. sebesség :D Tehát a sok városi vezető idgényeit maximálisan kielégítené egy kis teljesítményű elektromos autó. Ezzel szemben egyre csak erősebbeket, nehezebbeket gyártanak. Tehát az egész közlekedés a társadalmi normák miatt ilyen elkorcsosult. Nevetséges, hogy a sok városi cammogónak feltétlen szükséges egy min. 1000 kg os autó (próbáj megtekerni egy biciklit, úgy hogy egy utánfutót húzol, amin 7-9 ember van). És pont a városban forul elő, hogy gyakran kell lassítani, gyorsítani. Mint tudjuk az egyenletes mozgás megtartásához csak a légellenállást, valamint a gördülési ellenállást kell leküzdeni. Viszont egy 1 tonnás cucc gyorsítása hatalmas energia, ami nem jön vissza fékezéskor. Egy utasokkal együtti 300 kg. os autóval a városi fogyasztás felezhető, de akár harmadolható is kb.

Miért 200 kg? Nem csak hasra ütöttem, ennyi kg lenne szükséges egy városi kisautóhoz. Egy erősebb villanymotor, kb 20 kg, ez bőven meghajtja a könnyű autót, dombon is. A váz olyan 60-80 kg-ból megoldható (főleg, ha majd a fémhabok elterjednek). (abból indulok ki, hogy 1 bicikli 15 kg, egy kisebb autó vázát 4x annyi anyagból meg lehetne oldani (sokat olvastam trike-okról), utána számoltam, hogy mennyivel kisebbek a fedett trike-ok mint egy autó). A java az aksi lenne, olyan 100 kg (a nagy, nehé nissan leaf-ben olyan 250 kg az aksi). Ezekkel az autókkal pedig arra kószálhatnának amerre csak akarnának. Este lehetne tölteni az olcsó árammal. Nappal meg 50-el repeszteni városban.

De ha nem is elektromos autókról beszélünk, akkor is igaz a súlycsökkentés rész a benzines autókra is. Gondolj bele: egy forma 1-es versenygép 600 kg ballasztokkal(!) meg 8 hengerrel. Látszik, hogy mennyire lehet a súlyt csökkenteni, ha valamilyen tényező kikényszeríti. De ez a nagy bánatomra társadalmi probléma: a legtöbb ember Michael Schumachernek érzi magát az utakon :D

2011. okt. 5. 16:40
 62/66 PótPápuaPuapó ***** válasza:
100%

A nagy tömegnek előnye is van. Ütközésnél a fa törik ki és a kerítés, nem a csontjaid.


Ülések: Megvan az oka,hogy nehéz. Ki kell bírniuk az első üléseknek, ha ütközésnél a hátsó be nem kötött utasok nekicsapódnak az első üléseknek.


Fémhabok. Ez klassz dolog (eléggé erős is), csak baromi drága jelenleg. Ezért van csak néhány sportkocsiban.


Forma1: Persze, könnyű és erős, de ki tudná azt a karosszériát megfizetni. És az sem biztos, hogy egy nagyobb 5személyes autónál is ilyen eredményes.


Egyébként a súlycsökkentésben igazad van. Ez is a jövő része. De hosszú idő kell, hogy csak ilyenek járjanak az utakon.


Írtál az energia visszatáplálásról is. Ehhez nem kell feltétlen villanyautó. Tudják a hibridek is.


Ha már villamos autók, akkor szerintem India, Kína, Irán nagyvárosaiban lenne jó helyük (meg a többi gyorsan és tervezetlenül növekvő nagyvárosban). Ott ugyanis a közlekedés átlagos sebessége a nagy forgalom miatt kisebb, mint 30km/h. Ott teljesen fölösleges normális személyautókat venni (nem kell az erős karosszéria az ütközésnél, meg a nagy motor sem). Ráadásul a légszennyezés sem piskóta arrafelé. Oda szuperek lennének a könnyű, lassú "mopedautók". Persze elektromos kivitelben.

De ott sem használna a közlekedés villamosításának, ha drágulna az áram. Igazából az egyetlen erőmű, aminek jól jön a villanyautó, az atomerőmű. A villanyautókat úgy is az éjszakai árammal célszerű tölteni, így kisebb lesz a különbség a nappali csúcs, és a éjszakai völgy fogyasztás között. Ez pedig pont jó az atomnak, mert éjjel-nappal csúcsteljesítményen célszerű tartani. Ráadásul egy tartós terheléscsökkentés után nem lehet növelni a reaktor hőteljesítményét (xenon, és a többi reaktorméreg miatt).


Igazából szerintem az algákból készült üzemanyagnak jobbak az esélyei, mint a villanyautóknak. És ezzel nem vagyok egyedül. Nemrég olvastam egy MOL-os elemzést. Ők is arra számítanak, hogy néhány évtized múlva az üzemanyagok elég jelentős része az algákból jön. (Régen olvastam, konkrét adatokra nem emlékszem.)

2011. okt. 6. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 63/66 A kérdező kommentje:

Nagy tömeg: Kersee rá a google-ban a "car tree crash" képekre. A fa az ami egyhelyben marad. Az élő fa nagyon erős, rugalmas anyag, ráadásul a nyomaték=erő*erőkar, és az autók a fa aljának ütköznek, így aligha törnek ki egy fát. Maxiumum egy bokrot, vagy egy facsemetét. De ilyen alapon tankokat is gyárthatnának.


Ülések: Valójában egy 8-12 kg-os ülés is tökéletesen kibírná egy 80 kg-os ember becsapódását 90 km/h nál. Ellenben városi autókról beszélünk, ahol csak 50 km/h a sebesség.


Súlycsökkentés: Egyenlőre csak nő a súly, remélem mihamarabb kikényszeríti valami az autók tömegének a csökkentését (dráguló üzemanyag pl)



Őszintén szólva én a fúziós erőművek megjelenésének örülnék a legjobban. Ez az emberiségnek egy Jolly Joker lenne :-) Csak sajnos az ötlet az atomerőművel egyidős kb., és még mindig csak kísérleti stádiumban van. Viszont csak egyszer kell kitalálni egy működőképes reaktort, utána már az energiaprobléma meg lenne oldva :-)

2011. okt. 7. 13:36
 64/66 anonim válasza:
És kisebb műszaki cikkeket miért nem tudnak napelemmel gyártani? 20-25 éve fillérekért lehetett napelemes számológépet kapni és mai napig tök jó. Nekem kéne egy napelemes mobiltelefon vagy legalább egy napelemes bluetooth fülhallgató vagy egér. Vagy billenyűzet. Annyira egyszerű lenne mindent bepakolni egy szupererős lámpa alá, ahelyett, hogy lógnak mindenhonnan a hülye kábelek:)
2011. dec. 20. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 65/66 A kérdező kommentje:
Erre van egy jóbb módszer is, nem tudom mi az elv neve, de annyi a lényeg, hogy elektromágneses hullámokkal lehet energiát szállítani. Ez a jelenség rádiótornyok közelében figyelhető meg, mikor a neoncsövek világítanak "maguktól" a torony közelében, illetve a helyi lakosok így áramot is tudnak "lopni", ami szvsz nem lopás, hanem a pocsékba ment energia ésszerű kihasználása :D (csak a jogászoknak nincs eszük)
2011. dec. 26. 21:44
 66/66 A kérdező kommentje:
nem is "szállítani" inkább gerjeszteni a jó szó. Persze ha úgy vesszük akkor szállítjuk az energiát...
2011. dec. 26. 21:45
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!