Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Hűtőszekrény hatásfok növelés...

Hűtőszekrény hatásfok növelés őrült ötlettel?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Egy őrült fizikushallgató vagyok, és a múltkor megnéztem, hogy a hűtőm 1 kWh áramot fogyaszt naponta. Úgy is hogy gyorsan visszacsukom mindig az ajtót. Jó lenne lenyomni ezt...


Öreg jószág és nem is a sajátom , szóval alaposabb sufnituning nem lehetséges.(ha az lenne, tennék még rá körbe valamilyen szigetelést, hogy jobban bent maradjon a hideg...)



De arra gondoltam, hogy mivel a kompresszoros hűtő tulajdonképen egy hőszivattyú. A hőszivattyú hatásfoka a hidegebb és melegebb térrész -a hőleadó rács és a szoba- hőmérséklet különbség csökkentésével javul. Mindig javasolják hogy tegyük a hűtőszekrényt egy hideg helyiségbe.


A hűtő hidegebb helyre való rakása nem megoldható egy garzonlakásban. de arra gondoltam, hogy a hőleadó lemezt (hátul azt a fekete rácsot, ami működés közben felforrósodik) aktívan hűtve egy ventillátorral nem bírna felforrósodni. A hűtő motor fogyasztását, vagy a hőleadó hőfokát figyelve kapcsolnám a ventillátort egy relével.(A vezérlő elektronikát meg birom oldani úgy hogy nem kell a hűtőt magát megpiszkálni)


A kérdésem az lenne, hogy valaki csinált e már ilyesmit, vagy valamilyen moddingot a hűtővel spórolási célból, és milyen eredménnyel?


2011. szept. 2. 18:42
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
53%

Még nem próbáltam, de elméletben f@sza.

Próbáld ki, és oszd meg élményeid velünk! :)

Amúgy, azt is megoldhatod télen, hogy hideg helyre pakolod a hűtőt, és be se kapcsolod. Pölö jó ilyenre egy fűtetlen spájz.

G.

2011. szept. 2. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
93%
Elvileg igy a hütöd kevesebb árammal hütene, DE!!! a ventillátor elfogyasztja böven azt, amennyivel csökkented a hütö fogyasztását.
2011. szept. 2. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
100%