Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » EKG-val kapcsolatban valaki...

EKG-val kapcsolatban valaki tud segíteni? III-éves orvostanhallgató vagyok, és most vesszük normálisan, picit elvesztem. Köszönöm. :D

Figyelt kérdés

Sziasztok, van az EKG-nál a végtagi elvezetés, ahol:

I.: Bk-->JK

II.:Bk-->BL

III.:BK-->BL

Na már most van ezenkívül az aVR,aVF,aVF.

Ha az Einthoven 3-szögbe belerajzolom/szerkesztem ezeket az aV-ket, akkor nekem a JK-ból indul az aVR a III. elvezetés közepéig, a BK-ból indul az aVL a II-elvezetés közepéig, és az aVF megy az I. elvezetés közepétől a BL-hoz.

Most jön a kérdés:

Ha hozzáadom a fokokat/szögöket, akkor aVR jobb vége 30, aVL bal vége 150, aVF 90. Viszont több ábrán is láttam,h megjelenik egy vízszintes vonal, a 0fok, amit I-nek nevez el. Ez most az I-es elvezetés levetítése? Illetve a 120fok lesz a III-as elvezetés, illetve a 60fok a II-elvezetés. Vagyis megcserélődik.

Kérem valaki feltudna világosítani,h most mi van?:D Köszönöm.



#orvostanhallgató #EKG #elvezetés #Einthoven háromszög
2015. márc. 19. 18:17
 1/2 anonim ***** válasza:
Remélem, lesz olyan, aki tud válaszolni, de én még a kérdést sem értem, pedig majdnem 30 éve nézegetek ekg-kat. Tapasztalatom szerint a mindennapi diagnosztikában nem agyalunk ilyeneken, mint te, de lehet, hogy kéne.
2015. márc. 20. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
100%