Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Hogy lehet az hogy egy auto...

Hogy lehet az hogy egy auto allando sebesseggel megy 70nel meg 120szal is? Az auto gyorsulasat mi fekezi hogy allando a sebesseg? A legellenallas?

Figyelt kérdés
2015. aug. 23. 09:33
 1/8 anonim ***** válasza:
0%
Úgy, hogy a sofőr egyenletesen nyomja a gázpedált, az autót 70-es sebességen tartva.
2015. aug. 23. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 10inchhero ***** válasza:
0%
modern autókban éppen erre van a tempomat. Mész pl 70-nel, bekapcsolod, és annyin tartja, neked csak a félre kell figyelni.
2015. aug. 23. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
a fizika része érdekel, mivel az erőbefektetéskor csak gyorsulás van, kivéve ha valami ezt kiegyenliti
2015. aug. 23. 10:37
 4/8 anonim ***** válasza:
50%
Igen, van légellenállás is, továbbá súrlódás. Kopik is a kerék rendesen. Általában öt év után le kell cserélni.
2015. aug. 23. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
0%
Egy berendezés ami szabályozhatja a motor fordulatszámát. Ez a tempomat.
2015. aug. 23. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
50%
Miután a kocsi felgyorsult már csak annyi erőt kell kifejtenie a motornak ami a légellenállást és a súrlódást kiegyenlíti. Ekkor állandó lesz a sebessége.
2015. aug. 23. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Az állandósebességű, egyenesvonalú mozgás dinamikai feltétele, hogy a testre ható erők eredője zérus legyen. Gyakorlati fizikai szempontból ez a következőt jelenti: A motor hajtóteljesítményét (hajtóerejeét) a veszteségteljesítmények (veszteséget okozó erők) egyenlítik ki.

A motor hajtóereje (azonos körülmények között) állandó. A fellépő veszteségek:


1. hajtáslánc-veszteségek (súrlódás, kopás a közlőművekben).

2. veszteségsúrlődások az abroncson/deformáció.

3. légellenállás.

4. egyéb veszteségek.


Nagyjából így néz ki az energiamérleg. Megjegyzem a benzin/dieselmotorok hatásfoka kb. 30%, de ezt a hajtóteljesítménybe már belekalkuláltuk.


Tehát a lényeg, hogy a hajtóteljesítmény fedezi a veszteségteljesítményt, így zérus az eredő erő.


Továbbá még meg kell emlékeznünk egy fontos dologról: Mindig csak átlagsebességről beszélhetünk a gyakorlatban. Ha egy pontos mérőműszerrel kirajzoltatnád a sebességet az idő függvényében, miközben a hagyományos mérő kb. áll. sebességet mutat, bizony elég ingadozó jelet látnánk. Egy időben lengő sebességet kapnánk, az átlagsebesség körül (hogy pontosan miért, meg hogy most nem részletezem, mert elég bonyolult a háttere). Kb. ennyi, így mérnöki oldalról.

2015. aug. 23. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

És szerinted nem fékezi semmi?

Ne viccelj már.

2015. aug. 23. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!