Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ

Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook

Kategória: Tudományok » Természettudományok

A kérdés
Gryphon nevű felhasználó kérdése:

Milyen csillagászati teleszkópot vegyek? Melyik éri meg legjobban, vagy melyek azok, amik már jónak számítanak? Nyilván a magyar fizetésekhez képest Teljesen kezdő vagyok.

jan. 11. 15:43  Privát üzenet  

A válaszok
A kérdező kommentje:

Luna 114e (SkyWatcher 114/900 EQ1) erre gondoltam elsőre. Amit olvastam róla pozitív volt, de ha van más jobb ebben az árban az érdekelne. Mit érdemes hozzá venni?

# 1/6Időpont jan. 11. 15:53 Privát üzenet
David212 nevű felhasználó válasza:

Először is mit akarsz vele nézni?

Másodszor pedig mennyit szánsz rá.

Amúgy kezdőknek refraktort(lencséset) ajánlanék mert a Newtonok érzékenyebbek, karbantartást igényelnek, és lehűlési idő is kell neki(kb fél-1 óra) . Nekem skywatcher 90/900asom van és nem csalódtam benne, nagyon meg vagyok vele elégedve.

# 2/6Időpont jan. 13. 16:15 Privát üzenet

És még saját tapasztalat alapján vegyél hozzá szűrőket, ha fényképezni akarsz(márpedig úgyis fogsz mert tuti) Ha van pénzed akkor egy jó fényképezőgépet(ezt most nem tárgyalnám h milyet) ha nem akkor egy telefon adaptert amivel rá fogatod a telefonodat a teleszkópra, és egy (fontos!) Óragépet, vagy egy léptetőmotoros vezérlést, hogy a bolygók ne csússzanak ki a látómezőből.

# 3/6Időpont jan. 13. 16:18 Privát üzenet

Ja és még tudakolódjál, informálódjál a tavcso.hu oldalán, vagy a tavcso-mikroszkop.hu oldalán, hogy tudj meg minél többet a használatról, a működésről stb...

# 4/6Időpont jan. 13. 16:20 Privát üzenet

2.kérdésedre: 60000tól kezdődnek a jók

# 5/6Időpont jan. 13. 16:21 Privát üzenet

És eq2-t ajánlok hogy stabil, ill. Pontos legyen

# 6/6Időpont jan. 13. 16:22 Privát üzenet