Kezdőoldal » Utazás » Egyéb kérdések » Budapest felett miért szállnak...

Budapest felett miért szállnak ilyen alacsonyan a repülőgépek?

Figyelt kérdés

És rettenetesen hangosak, esténként a tv-t nem hallani tőlük. Volt olyan, hogy este 10 és 11 között nyáron, 10 gép jött el felettünk, azaz 6 percenként egy. XIII. kerületben lakom, elég messze a reptér innen.

Amikor repülővel jöttem hazafelé, én is tapasztaltam, hogy annyira alacsonyan jöttünk, hogy szabad szemmel látni a hidakat, a Hősök terét, Stadiont.

Más városban, ahol szintén nem sok kilométerre van a reptér nincs ilyen zaj.


2013. máj. 15. 12:26
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

De igen is van nem is kicsi.


A repülök a reptér elérése elött 30 perccel már süjednek.

Ès hogy letudjon szállni már nagyon alacsonyan kell lenni.


Èn frankfurtól 40 km-re lakom, a reptér kb 25-30 km. Mi tavaly költöztünk itt körzeten belül, de már tudtuk, hogy melyik részekre ne menjünk a krönyékünkön, mert 5 percenként megy el egy gép a fejünk fölött. Vannak légifolyosók és ha ez felett laktok, akkor nincs szerencsétek.

Nem rég voltam Vecsésen a barátnömnél 2 napot. Kint ültünk a kertben és egyetlen egy repcsi sem szállt el felettünk, egyáltalán nem hallani a repülöket, vagy bármi légi zajt. Pedig aztán vecsés nagyon közel van, de kiesnek a légifolyósóból.

Itt frankfurt alatt az a baj, hogy egy mega nagy reptér és szerintem nincs olyan rész amerre ne repülnének gépek.

2013. máj. 15. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 winR ***** válasza:
78%

Ha le akar szállni, előtte le kell ereszkednie, nem gondolod?

Ha 13-as irányból jön, pont Pest felett repülnek, a XIII. kerületnél kb. 800 méteres tengerszint feletti magasságban repül.

2013. máj. 15. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Légvonalban nincs olyan messze ám a XIII. ker a reptértől, és valóban, ha olyan a széljárás a főváros felől közelítik meg a gépek a leszállópályát. De van, hogy arrafelé szállnak fel. Nekem ismerősöm az Örsön lakik, az Ikea mellett, egy panel 9. emeletén. Képzelheted, itt is eléggé zavaró szokott lenni a zaj...
2013. máj. 15. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Ilyen nincs, hogy valahol extrán alacsonyan szállnak a gépek máshol meg magasan...Előre meghatározott légifolyosókon közlekednek és azok meghatározott ereszkedéssel érik el a repteret. Az egyik legtöbbet használt légifolyosó pontosan a város északi kerületei fölött megy.
2013. máj. 15. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Én a XVII kerületben élek, pár percnyire a reptértől. Ott szállnak le tőlünk nem messze. Meg sem hallom a gépeket, hogy lehet, hogy te, olyan messze onnan, meghallod annyira, hogy nem hallod a tévét? Ezeket valahogy annyira nem tudom elhinni.
2013. máj. 15. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 reszelo válasza:
38%

baromi jókat írtok :)


Azt sem szabad elfelejteni, hogy süllyedéskor már a hajtóművek kis teljesítményen üzemelnek, míg felszálláskor 100%-on. Ha pont arra mennek és felszállnak, akkor lehet zaj bőven, és igen, légvonalban pont pályairányban vagy...


Ha 13-as pályairányon szállnak le, akkor mindig abból az irányból érkeznek. Felszállást követően azonban (310-es pályairányban) elkerülik a XII kerületet, amennyiben (szerintem kb) 1500 láb magasságban már fordulót vesznek kilépőpontok felé.


Egy ATPL pilóta meg tudná mondani, és PPL ként ezekre tippelek

2013. jún. 13. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Engem is rettentően zavar.

13 ker légvonalban 18 vagy 15 km-re van a futópálya végpontjától. Attól függ, hogy melyiket használják a kettő közül.


Leginkább a leszálló gépek zavarnak és szerintem egyik másik gép bőven 1000m alatt repül.


A felszálló gépeknél megnövelték a minimum emelkedési szöget 5,5%-ra.


A leszálló gépeknél nem tudjátok, hogy van e ilyen kötelező előírás?


Illetve hogy egyáltalán ellenőrzi valaki a repülőgép társaságokat, és bírságolja őket valaki?

2016. ápr. 4. 03:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:

Na akkor sorjában:

1. A leszálló gépek a földhöz képest 3 fokos pályán (siklópálya) közelítik meg a repteret, és ennek repülésbiztonsági okai vannak. Az ennél meredekebb szögű megközelítés kockázatosabb lenne, és nem csak a lenti lakosokk nyugalma kerülne veszélybe.

2. A felszálló gépek ugyan nagyobb zajjal járnak, de nagyságrendekkel magasabban is repülnek, így emiatt általában

a leszálló gépek valóban hangosabbak szoktak lenni.

3. A repülőgép társaság az a légitársaság névre hallgat, és nincs beleszólása abba, hogy az útvonalat hogyan, milyen magasságokon, irányokból, milyen földi adók érintésével, fordulópontokkal stb. repülik le, sőt, a pilótáknak se sok. Ezekről a légi irányítás dönt. Egyébként a légitársásagoknak az üzemanyagfogyasztás miatt nem érdekük laposabban, a sűrűbb légrétegekben több időt eltöltve megközelíteni.

4. Ferihegyen amúgy a 31-es pályairány, azaz a BP felé felszállás 9-szer gyakoribb, mint a hangosabb BP felől leszállás, ami 13-as pályairánynál a bevett eljárás. Ennek az uralkodó ény-i szél az oka.

5. A hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóság az NKH Légügyi Hivatala.

2016. máj. 9. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!