Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Utazás » Előkészületek

A kérdés

A repülőn hideg van? Vigyek egy vékony pulcsit a fedélzetre?


 2008. jún. 24. 08:46  Privát üzenet  

A válaszok

ez géptöl függ sokszor. van hogy majd meg lehet dögleni, mintha elromlott volna a légkondi, néha meg didergös.

hosszabb járatokon kapsz takarót meg párnát.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 76%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/10Időpont 2008. jún. 24. 09:03 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
nem kell vinni. Ha meleg van akkor a fejed felett tudsz állítani hogy fújjon hideget, ha meg hideg van úgyis kapsz takarót

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 73%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/10Időpont 2008. jún. 24. 12:26 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Szerintem egész nyugodtan vigyél pulóvert. Én jártam már úgy, hogy majd megfagytam. Rövid járatokon nem adnak ugyanis takarót, csak tengerentúlin. A pulóver elfér. Ha nincs és vacogsz, az viszont cumi.

A válasz 84%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 88%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/10Időpont 2008. jún. 24. 20:36 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
szerintem ajánlatos.ha mégsem kellene belefér a kézipoggyászba:)

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 78%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/10Időpont 2008. júl. 9. 20:48 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
géptöl függö altalába nincs

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik.
# 5/10Időpont 2009. márc. 11. 15:48 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
én eddig több mint 10-szer utaztam és mindig vittem pulcsit,de egyszer sem bántam meg! mindig ment a légkondi mint állat,hiába kapcsoltam ki magam felett,a többiek nyomatták és 1,5 óra út után már 18-20 fok volt a kabinban...

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 83%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/10Időpont 2009. júl. 5. 21:16 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Hogy mennyire van hideg a gépen, az sokszor függ a repülési magasságtól. Rövidebb utakon alacsonyabban száll a gép, tengerentúli utakon magasabban. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy egy gép Bp-ről Frankfurtba mondjuk 7500 méteren repül. A valóságban (mondjuk nyáron ) kb. +12, +13 fok körül van (európai átlag). Ugyanebben az időben mondjuk 11000 méteren (amin tengerentúli járatok repülnek) kb -20,-25 fok körül mozog. Hogy miért nem fűtenek kicsit jobban a tengerentúli járatokon? Ennek valami biztonsági szempontja lehet...gondolom. (nagyobb magasságokban már működik az "anti ice" rendszer, az ablak és szárny fűtések, stb...)

A válasz 67%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 75%-ban hasznos válaszokat ad.
# 7/10Időpont 2009. okt. 1. 23:27 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Utolsó:


Miért írsz marhaságokat?

2 hete jöttem haza Frankfurtból, a repülők MINDIG felmennek 30.000 láb magasságra (~10.000 méter), még a Bécs-Budapest távolságon is. Ahol viszont nem -20/25 fok van, hanem -45/50.


De amúgy 7500 méteren is kőkemény fagy van.


Ha ki akarod számolni, hogy milyen magasságban hány fok van, akkor az un. hőmérsékleti gradienst kell használni. Az átlagos hőmérsékleti gradiens értéke: 0,65°C/100m. Tehát 100métert mész feljebb 0,65-al csökken a hőmérséklet. Tehát 7500 méteren 49 fokkal van hidegebb, mint a talajon a repülő alatt.


A repülőn meg NINCS légkondi, csak FŰTÉS. Ha hideg van a repülőn akkor nem nyomják neki a fűtést. 3 hete mikor mentem Bangkokba pl. majd befagyott a s*ggem, olyan hideg volt a repülőn (kb 15 fok). Visszafele meg kellemes 21 fok volt.


Kérdezőnek: Vigyél pulóvert, max nem kell. Takarót csak olyan tengerentúli járaton adnak, ami éjszaka is utazik (a legtöbb ilyen, mert hosszú az út), viszont bármilyen járaton adnak, hogyha külön kérsz.



A válaszíró 72%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/10Időpont 2010. febr. 21. 13:18 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A motoros, propelleres gépek nem mennek fel 10 ezerre, mert a légritka tér miatt csökkenne a hatékonyságuk

A válaszíró 59%-ban hasznos válaszokat ad.
# 9/10Időpont 2017. ápr. 24. 23:18 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Oké. Nézzünk népszerű turboprop gépeket: A Q400-as 25 000 láb magasan repül, az ATR 72 15-20-25000 lábnyira, az ATR 72 pocsék emelkedési képességekkel bír. De attól még legalább harminc fokkal van kint hűvösebb tehát fűteni azt bizony azon is kell mint a hülye és csak a légitársaságon múlik mennyire nyomja.


A Turkishnek van olyan szokása főleg tengerentúli járaton hogy úgy bedurrantanak a kazánba, hogy lerohad az emberről a gatya is.


Kérdező, az sosem baj ha van nálad egy pulóver már csak azért is mert ha véletlenül elöl kapsz helyet amíg nyitva az ajtó kint meg van tíz fok akkor belefagysz az ülésbe.



A válaszíró 68%-ban hasznos válaszokat ad.
# 10/10Időpont 2017. ápr. 25. 10:58 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Dániába megéri kimenni cserefélévre? Drága ott nagyon az élet? Őszi-téli időszakban mennyire van ott hideg, illetve a sötétséggel mi a helyzet?
Prágában november végén (24-27) mennyire van hideg?
Milyen idő van Velencében október végén? Nincs már túl hideg a városnézéshez?
Ha van egy feladott poggyászom, ami 20kg lehet maximum, akkor a fedélzetre milyen táskát vihetek magammal?
A 20 fokos Balaton már nagyon hideg fürdésre? Most megyünk 6 napra, nem mondnak jó időt, de mindenképpen szeretnék fürdeni.
A fedélzetre fel lehet vinni az alábbi dolgokat?

Kérdések az Utazás rovatbólKérdések az Előkészületek rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!