Kezdőoldal » Utazás » Európa » Valaki el tudná nekem magyaráz...

Valaki el tudná nekem magyarázni, hogyan működik pontosan Szlovákiában az ingyen vonatozás?

Figyelt kérdés

Egyetemista vagyok Magyarországon, hogyan igazolhatom ott, hogy valóban diák vagyok? Neten tudok ingyenjegyet váltani? Ez az egész országban így működik, vagy csak bizonyos vonalakon?

Köszi a válaszokat előre is! :)


2015. júl. 9. 00:15
 1/4 anonim ***** válasza:

A dolgot én is néztem, és ott akadtam el, hogy szlovák nyelvű igazoló lapot kell letölteni, majd kitöltetni a dékáni hivatallal. Gondolom nem véletlenül csak szlovák nyelvű ez a nyomtatvány, mert épeszű hivatal ilyet max hiteles fordítás birtokában írna alá.

Ezzel a nyomtatvánnyal le kell szállnod az első szlovák vasútállomáson, ki kell váltanod az ingyenes igazolványt, amivel ingyen jegyet kell váltanod.


"A nappali tagozatos, 15 és 26 év közötti korú diákok, a nyugdíjasok, illetve a 62 évesnél idősebbek a térítésmentes menetjegyeiket az állami vasúttársaság (ZSSK) által ingyenesen kiállított igazolvány segítségével válthatják meg. Ezt az igazolványt a ZSSK jegypénztáraiban lehet igényelni, illetve annak elkészítését a kedvezményre jogosultak közül a 62 évesnél idősebbek és a Szlovákiában kiállított diákigazolvánnyal rendelkezők a társaság honlapján is kérvényezhetik. A Szlovákiában kiállított diákigazolvánnyal nem rendelkező, 15 és 26 év közötti életkorú, nappali tagozatos diákok ezt úgy tehetik meg, hogy iskolájukban hitelesíttetik a ZSSK honlapjáról letölthető, az iskolalátogatás igazolására szolgáló formanyomtatványt, majd annak felmutatásával igényelhetik a szlovák állami vasúttársaság jegypénztáraiban az ingyenes igazolványt."

2015. júl. 9. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Közben megnéztem, sokkal komplikáltabb a dolog, angolul itt vannak a feltételek:

[link]