Kezdőoldal » Utazás » Európa » A Booking-on szeretnék szállás...

A Booking-on szeretnék szállást foglalni, kéri a hitelkártya típusát, hitel/debitkártya számát, és a lejárati dátumot, megadható e és ez mennyire biztonságos? Nem terhelik le a számlát?

Figyelt kérdés
2016. ápr. 4. 10:37
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
95%
A booking.com soha nem terhel semmit. Viszont a hotelek egy része, érkezés előtt zárolhat bizonyos összeget addig, amíg meg nem érkeztek. De ez minden hotelnél le van írva, el kell olvasni. Amúgy teljesen biztonságos, igen.
2016. ápr. 4. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
43%

Ha még soha nem vásároltál az interneten, csakis bíztatni tudlak arra, hogy elkezdjed.

A booking elég pontosan leírja, mire kéri a bankkártyádat. Oda van írva, hogy mikor mit és hogyan fog levonni. Ha megadod az adatokat, onnantól jogviszonyba kerülsz velük.

Szerintem nem az a kérdés, hogy biztonságos-e vagy sem, elvégre 2016-ban a civilizált világ döntő része napi szinten vásárol a neten minden gond nélkül.

A kérdés az, tisztában vagy-e vele, milyen feltételekkel foglasz. Mert azt látom, sokan előbb foglalnak, előbb meg sírnak.

2016. ápr. 4. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
77%
Sokszor foglaltam már a booking.com-on és eddig nem történt visszaélés a kártyaadataimmal. Ugyanakkor teljesen biztonságosnak nem mondanám, mivel szemtanúja voltam, hogy a kártyaadatokat a booking.com egy sima e-mailben küldi el a szállodának, legalábbis akkor, pár éve így volt, lehet azóta ezen változtattak, de mivel még most is a szálloda terhel, a rendszer nem zárt, a kártyaadatok sokkal könnyebben kikerülhetnek, mint egy sima online vásárlás esetén, amikor is egy pénzügyi szolgáltató weboldalán adod meg az adatokat.
2016. ápr. 4. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
100%

https-en adod meg szoval technikailag elvileg biztonsagos.


Ha az a kerdes hogy terhelik-e, attol fugg. Vannak olyan foglalasok amik nem visszateritheto (kedvezmenyes) tipusok, ezeket beterhelik mar a foglalaskor teljesen (mivel ugyse kapod vissza).


Van ahol ott fizetsz majd helyben, olyankor nem vonnak semmit (kiveve ha nem jelensz meg es nem mondtad le idoben, akkor az elso ejszaka jogat ervenyesitik veled szemben)

2016. ápr. 4. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
92%
Technikailag igen, amikor megadom, de hogy utána mi történik az adatokkal az már kérdéses. (pl. az e-mailes példám vagy hogy a szálloda éppen mit csinál...)
2016. ápr. 4. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
55%

Nos, nemrég foglaltam a Bookingon és a foglalás után derült ki, hogy tulajdonképpen a szállodán múlik, mennyit, mikor, medig zárol/terhel. Ha olyanja van, akkor akár az egész szállásárat akár 5 napon túl is zárolhatja. Volt itt olyan, aki írta, hogy a szálloda 3x !! zárolta a számláját (nem vette le, csak zárolta azt az összeget) Nehezményeztem ezt emailben a Bookingnak (hogy tulajdonképpen teljesen kiszolgáltatott az ember, mert nem tudja, mikor terhelik be a kártyáját és mekkora összegre) és nagyon korrektek voltak, mert felajánlották, hogy utánajárnak a szállodánál. Megkérdezték nekem és azt a választ kaptam, hogy az utazás napján egy éjszakának megfelelő összeget. Oké, ez így rendben is van - innentől tudom, mire számíthatok. De ez csak ennél az esetnél érvényes, más szállodák másképp csinálhatják.

És igen, úgy gondolom, nem elég biztonságos, hiszen ki akadályozza meg a szállodát, hogy pl. fél év múlva nem fog visszaélni az adatokkal és nem emel le egy nagyobb összeget?

Szerintem sokkal biztonságosabb lenne, ha olyan rendszer lenne, hogy pl. kártyás vásárlással kifizet az ember mondjuk 10-15 ezer ft kauciót és ha nem megy el, akkor bukta a pénzt. Egyrészt szerintem jobban meggondolnák az emberek a lemondást, másrészt a szállodák sem járnának pórul.

2016. ápr. 4. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
64%
Nos, akik lepontozták a 3. válaszolót leírhatnák, hogy mi a bajuk azzal a válasszal, ugyanis az tényszerűen így van, ahogy írta.
2016. ápr. 4. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
65%
Úgy tűnik, szinte minden válasz le van pontozva, szinte mindegy, ki mit írt.
2016. ápr. 4. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
24%

Több problémám is van a fenti válaszokkal, és igen, én is lepontoztam. Egyrészt mert egyetlen céggel kerülsz jogviszonyba, és ez a booking.com ebben az esetben. Tehát minden más csak magyarázkodás.

Aztán elképzelni nem tudom, hogy egy komoly szálloda - mert tegyük hozzá, ezekből sok 10 ezer van az adott oldalon - holni email-kommunikációt folytasson arról, hogy te milyen hitelkártya számot adtál meg. Ez egyszerűen vicc. Hazugság. Teljesen irracionális dolog.

Ha bármilyen adatcsere történik is, ez belső elektronikus - értsd automatizált - felületen.


Ráadásul még egy dologra hívnám fel a figyelmet, amikor bankkártyával fizetsz, garantálva van a vásárlásod. Ha nem kapod meg, amit rendeltél, a booking.com lesz az első, aki a szállodatulajdonos heréit satuba fogja. Ha még ez sem garancia arra, hogy 2016-ban épeszű ember nem fél a bankkártyáját használni az az, hogy a bankod lesz a következő, aki megnyomorgatja a booking.com-ot. Csak csettintened kell.

De a fenti - emailben elküldött kártyaadatok - maximum az urban legend kategóriába férnek bele. Tényleg vicc, hogy ilyeneket terjesztetek.

2016. ápr. 4. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
77%

#9


Teljes tévedésben vagy, ugyanakkor a tudatlanságod nem kicsi önbizalommal társul, ami a legrosszabb kombináció. Első körben javaslom megtekintésre a booking.com ÁSZF-jét:


"1. Szolgáltatási kör

A weboldalon keresztül cégünk (Booking.com B.V. és (disztribúciós) társcégei) egy internetes felhasználói felületet nyújt, amin keresztül a szállásadó cégek (beleértve az összes ideiglenes szállást, például szállodák, motelek, hostelek, panziók, panziók stb., összefoglaló néven: "szálláshelyek") meghirdethetik kiadó szobáikat, melyeket aztán a weboldal látogatói lefoglalhatnak. Amennyiben Ön szobafoglalást hajt végre a Booking.com rendszerén keresztül, egy közvetlen (jogilag kötelezett) szerződéses kapcsolatba lép a szállásadóval. Attól a ponttól kezdve, hogy Ön lebonyolította foglalását, cégünk kizárólag közvetítő szerepet tölt be Ön és kiválasztott szálláshelye között, eljuttatva az Ön foglalási adatait szállásadójának, és egy bizonylati email-t küldve Önnek a szálláshely nevében."


Tehát nem a Booking.com-mal kerül jogviszonyba a szállást foglaló, hanem közvetlenül a szálláshellyel.


A kártya terhelés pedig úgy történik, hogy a kártya adatokat a recepciós bepötyögi a POS terminálba, semmiféle zárt, automatikus rendszer nincs. Nem is lehetne, hiszen a kártyaelfogadás teljesen független a booking.com-tól.


A visszaélések pedig egyáltalán nincsenek kizárva, mint ahogy az ÁSZF-et is felkészítették erre az esetre, biztosan nem véletlenül.


"Kártyacsalás vagy harmadik fél engedély nélküli hitelkártya-használata esetén a legtöbb bank és hitelkártya-intézet átvállalja a felelősséget, és fedezi a csalásból vagy illetéktelen használatból eredő költségeket, bizonyos esetekben önrész levonásával (ez általában 50 euró vagy annak megfelelő összeg az adott ország valutájában). Abban az esetben, ha a hitelkártya-intézet vagy bank levonja Öntől az önrészt olyan engedély nélküli tranzakció miatt, amely a honlapon történő foglalásból ered, mi visszafizetjük Önnek az önrészt, maximum 50 euróig (vagy annak megfelelő összeget az adott ország valutájában). Ahhoz, hogy kártalaníthassuk, kérjük, jelentse a kártyacsalást hitelkártya-szolgáltatójánál (a bejelentési szabályzatnak megfelelően), és azonnal vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben. (customer.relations@booking.com). Kérjük, hogy a levél tárgy rovatában jelezze, hogy hitelkártyacsalással kapcsolatban kér segítséget, és csatolja a bizonyítékot a levont összegről (a hitelkártya-intézet szabályzata szerint). Kártalanítás csak abban az esetben igényelhető, ha a foglalás a Booking.com biztonságos szerverén keresztül készült és hitelkártyája illetéktelen használata a mi mulasztásunk vagy egyéb hibánk miatt, nem pedig az Ön hibájából történt."

2016. ápr. 4. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!