Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Olyankor mi van, ha törlik a...

Olyankor mi van, ha törlik a járatot amivel nyaralni mennél?

Figyelt kérdés

Nem fapados, saját szervezés.

Pl a reptéren kiírják, hogy törölve.


Ilyenkor szoktak máskik járatot foglalni? Vagy innentől visszafizetik és magadra hagynak?



2022. márc. 3. 16:58
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Átfoglalnak másik járatra azon az utvonalon vagy, más útvonalra, vagy másik célállomásra, de ezekbe mind bele kell egyezned továbbá le is mondhatsz az utazásról. Fontos, hogy ez csak az EU-ból induló és/vagy érkező járatoknál van feltétlenül így és ha több mint 14 nappal utazás előtt történik változtatás , nem köteles mindezekre a légitársaság. (De a gyakorlatban fel szokták ajánlani , azaz nem az van, hogy törlik a járatot és küldik is vissza a pénzt, hanem megpróbálnak megtartani mint utast és különböző alternatívákat ajánlanak.)
2022. márc. 3. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
73%
Ez a jobbik eset. Szarabb ugy, ha visszafele tortenik es szallas sincs maradni.
2022. márc. 3. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

2-es!


És olyankor gondolom magamnak kell intézni további szállást, vagy alszok a reptéren, igaz?


(Szerencsére még sose történt ilyen velem, csak érdeklődöm)

2022. márc. 3. 23:16
 4/9 anonim ***** válasza:
Talán 12 óránál több idő esetén már kötelesek vagy intézni vagy téríteni hotelt, nagyobb gondok esetén (feltéve, hogy nem valami időjárási vis major), napi térítést is szoktak adni. Például volt haverom, aki a British Airways rendszerének összeomlásakor szállt Londonban az USA-ból jövet és ragadt ott napokig, elég sokat fizettek vissza.
2022. márc. 4. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Pár éve törölték azt a szombat délutáni Helsinki járatot amivel utaztam volna. A társaság az utasokat szétosztotta/beosztotta más járatokra/átszállással, amivel szintén Helsinkibe lehetett eljutni. Akiknek másnapra szerveztek a repülését azt éjszakára elszállásolták egy szállodába. A taxit az utasoknak kellett fizetni, de számlát kellett kérni a fuvarról és utólag kifizette a repülőtársaság. A hotel ingyen volt. Én másnap estére kaptam csak pótjáratot, Budapest-Varsó-Helsinki átszállással. (Nem maradtam Budapesten éjszakára, hanem hazautaztam Kecskemétre, másnap meg megint vissza Pestre.)

Tehát a repülőtársaság (FinnAir) intézte a hoppon maradt utasok részére a pótjárat foglalását meg a szállást is.

2022. márc. 9. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Esetleg én megkérdezném a reptársaságot is, hogy ilyenkor mi a helyzet ?
2022. márc. 10. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Nyilván megkérdezném. Ez most csak egy általános kérdés volt, mert szerencsére ilyen még sose történt velem.
2022. márc. 10. 09:01
 8/9 anonim ***** válasza:
Nem kell megkérdezni, mert amikor ez történik (mármint ott állsz a reptéren, majd a Delay után végül kiírják a járatodra, hogy 'Cancelled'), a sorban álló várakozó és tanácstalan emberhalmaznál előkerül egy repülőtéri dolgozó és közli a várakozó emberekkel (tehát ha mondjuk a 17-18-as kapunál kellett volna feladnod a csomagod és ott várakoztak az utasok), jelzi nekik hogy kövessék, majd félrébb vonul a társaság és akkor következnek az 5-ös pontomban leírtak (információ az elszállásolásról, pótjáratok szétosztása, stb.).
2022. márc. 10. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Értem. Köszönöm.
2022. márc. 10. 11:35

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!