Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Ilyenkor nem lehet bíróságra...

Ilyenkor nem lehet bíróságra menni?

Figyelt kérdés

Ugye jött a hír erről: [link]


Ilyenkor nem lehet bíróságra menni? Mert vettem jegyet, megvettem a szolgáltatást, de valaki más is megvette ugyan ezt, ezért megszívtam? Szabad ugyan azt a dolgot kétszer eladni?


És ez a pénz visszafizetés sem segít sokat, mert pl ha fizettem egy napra hotelt, akkor a légitársaság hibájából dobtam ki felesleges pénzt. Ilyenkor lehet bíróságra menni?



2023. jún. 2. 12:54
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
68%

Már régebben is be akarták vezetni, hogy állóhelyek is legyenek a fapadosokon...

:)

2023. jún. 2. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 BeefEater ***** válasza:
78%

Úgy tűnik a Wizz mindent megtesz azért, hogy megelőzze a Ryanairt a legrosszabb légitársaság címért folytatott versenyben.


A túlfoglalás sajnos legális, ezzel kapcsolatban sokat nem tudsz tenni. Alapvetően az EU261 szabályok érvényesek ilyen helyzetben.

A linkelt Indexes cikkből:

"A légiutas-kísérők felajánlották az utasoknak, hogy kap 250 eurót és szállást az, aki önként leszáll"

Magyarul felajánlották azt, amire a jogszabály alapján kötelesek ilyen helyzetben, tehát nem is ajánlottak fel semmit igazából. Jobb légitársaságok ilyenkor elkezdenek alkudozni és egyre többet ajánlani az önként leszálló utasnak egészen addig, amíg találnak valakit.

Amennyi késést ezzel a szerencsétlenkedéssel összeszedtek valószínű az összes utas jogosult lett a 250 Eurós kártérítésre, végül is megbüntették saját magukat.


Ami ebből az egészből aggasztó az az, hogy a repülőgép elkezdett úgy taxizni, hogy még volt álló utas. Ahhoz, hogy idáig eljussanak több fontos biztonsági szabályt kellett megszegni.

2023. jún. 2. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 NTBS ***** válasza:
0%
Lehet, csak sokára lesz ítélet.
2023. jún. 2. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

A tulfoglalas sajnos bevett gyakorlat a hagyomanyos tarsasagoknal,


Ha megtagadjak a boardingot akkor automatikus karterites jar, es benyujhthatod a a koltsegteritesi igenyeiedet. (extra szallas, kaja, telefon, repteri transfer ilyesmik)

2023. jún. 2. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
32%

Abba elegondolhatnál, hogy a telefontársaságok pl nem arra tervezik a hálózatukat, hogy bárki bármikor telefonálhasson. Pontos statisztikájuk van arra, pl ma este 6 és 8 közt hányan fognak beszélni. És a statisztika ilyen huncut tudomány. (bár nem véletlen, hogy csak azok értik meg, akik egyetemre jártak).

A légitársaságok is épp ilyenek. Azért használják a matematikát, a tudományt, és egyéb dolgokat, hogy neked jobb szolgáltatásokat nyújtsanak. De szerencsére neked sem a Navier-Stoces egyenletet, sem a statisztikát nem kell ismerned ahhoz, hogy repülj.

A konkrét kérdésed süt elég kóklerre siekredett. Meg szeretnéd mondani náladnál milliószor okosabb cégeknek, szerinted mi a helyes.

Nem fog menni. Nem vagy azon a szinten.

Elolvastál egy gagyi újságcikket minden tárgyi tudás nélkül. Ráadásul a szerző elfelejtette leirni, hogy ebben az esetben a lemaradónak jár a kártérítés, és annak mértékét sem tartotta fontosnak.

Pedig ha tudnád, sok vidéki paraszt önként maradt volna otthon annyi pénzért.

Személy szerint azt szeretném, hogy az országunkban POLGÁROK éljenek, gondolkodjanak, és eképp viselkedjenek.

De a valóság az, hogy a magyarok 80 százalka életében nem repül. helyett örül annak, hogy elvégezte a szakmunkásképzőt.

Ráadásul index cikkekből próbálja megmagyarázni a nagy dolgokat.

Tényleg GÁZ.

2023. jún. 2. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
59%

5.

Kissé fellengzősre és nagyképűre sikerült a kommented.

Kicsit visszavehetnél a "diplomás" arcodból!

2023. jún. 2. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
40%

Te meg összeszedhetnéd magad, és felzárkózhatnál az utazók közé. Hidd el, nem nagy dolog.

Amúgy amit te fellengősségnek érzel, az szimplán megvetés. Ennyire vitted.

2023. jún. 2. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Kedves 5-ös, én egy diplomás backpacker vagyok. Tudom, hogy egy diploma nem mindig jelenti azt, hogy az ember okos is, de nem tudom mivel tudnám bebizonyítani, hogy ha okos nem is, de hülye nem vagyok. Szóval mással nem tudom, de ezzel ezen állításodat szeretném megcáfolni.


Diplomám gazdasági területen van, nem jogin, és mivel elég sokat repülök életmódomból kifolyólag, ezért ennek a túlfoglaláson turpisságnak a valószínűsége nálam egy fokkal nagyobb mint másnál. És mivel nincs jogi diplomám ezért fogalmam sincs, hogy ilyenkor lehet-e menni bíróságra, van-e jogalap erre. Ha te ehhez értesz, akkor megköszönöm a válaszod, csak sajnos nem mindenki lehet olyan okos mint te, hogy ezt tudja. Szóval ha tudod, akkor megköszönném, ha velünk, "klókerekkel" is megosztanád eme tudásod.

2023. jún. 2. 17:17
 9/13 BeefEater ***** válasza:
63%

#5: A telefontársaságoknál is van SLA. Arról nem is beszélve, ha egy hívás nem épül fel 2 perc múlva valószínűleg már sikerülni fog. Egy utazás és egy telefonhívás között az a jelentős különbség, ha 2 perccel később hívsz fel valakit valószínű, hogy semmi nem történik. Ha viszont akár miért egy nappal később utazol valószínűleg jelentős kár ér emiatt. A példa emiatt nagyon nem jó. (Telefontársaságokat/internetszolgáltatókat is rendszeresen bírságolnak ha nem tartják be amit ígértek.)


A légitársaságok teljesen jól működnének overbooking nélkül is. Nem véletlen, hogy többen foglalkoznak vele az USÁ-ban és Európában is, hogy be kellene ezt a gyakorlatot tiltani. Egy átlag utas joggal várhatja el, hogyha vett egy helyet egy repülőgépen, akkor lesz helye azon a járaton. Pont azért várhatja el, mert az átlag utas nem is tudja, hogy mi az, hogy overbooking és igazából nem is kellene tudnia.


Az írásod második felében a felháborodásodra elpazarolt energiát inkább arra használd, hogy azon háborodj fel, hogy hogyan sikerült úgy elkezdeni taxizni, hogy egy utas állt. Addig elvileg pushback sem lehetne, amíg a kabin meg nem erősítette, hogy ellenőrizték, hogy mindenkinek be van csatolva az öve.

2023. jún. 2. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
56%

Kedves Kérdező!


Iparági évekkel a hátam mögött írom, hogy egyrészt nem eszik olyan forrón a kását, másrészt a bulvár szennylapok azért tartják a képzetlen tollnokaikat, hogy nonstop sokkolják a közönségüket baromságokkal.

A túlkönyvelés napi rutin a légiközlekedésben, a rendszer része. Az utasok egy része valamilyen oknál fogva nem ül fel a gépre, s a légitársaság ennek tudatában több jegyet ad el, mint ahány ülés van a gépen. Ha mégis mindenki eljön és beszállna, akkor megkérnek pár önkéntest, hogy díj ellenében maradjon. Ha nem lesz jelentkező, akkor egy prioritási alapon a személyzet kijelöli a maradókat, akik természetesen ebben az esetben is kapnak díjat + átkönyvelik őket más járatokra. Volt olyan utasom (külföldön), aki több nappal meg tudta hosszabbítani a nyaralását, mert olyan összeget kapott. A ferihegyi esetnél a földi kiszolgáló cég munkatársa ott hibázott, hogy több utast engedett fel a fedélzetre, mint amennyi hely volt, aminek pl. double seating is lehet(ett) az oka.

2023. jún. 3. 06:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!