Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » A lekésett csatlakozás után a...

A lekésett csatlakozás után a légitársaság automatikusan és ingyen foglalja át a jegyet a következő járatra?

Figyelt kérdés
Lányaim Budapestről Pekingbe utaznak római átszállással. A jegyet egyben vettem meg a Bravoflytól. A gép tegnap indult (Alitalia), késett, a lányaim nem érték el a csatlakozást (Air China). Most ott vannak a reptéren, hogy a következő Air China járattal mehessenek tovább. Kérdés: Az Air China átfoglalja nekik a jegyet ingyen, vagy fizetni kell? Végül is a késésért az Alitalia felelős, vagy a Bravofly, amelyik 55 perces átszállási idővel adta el a jegyet?

#átfoglalás #járat lekésése
2015. szept. 6. 14:14
 1/7 anonim ***** válasza:
23%

Hát itt ti voltatok a hibásak, mivel 55 perc elég kevés az átszállásra. Szinte sosincs olyan, hogy egy gép teljesen pontosan érkezik.

A lányaid gondolom nem csak úgy ülnek ott a reptéren, hanem megkérdezték, hogy mi a helyzet. Hiszen csak úgy nem engedik fel őket a következő gépre, ha ott pl. már minden hely foglalt. Mit mondtak nekik? Ott biztosan kiderült már, hogy ki milyen felelősséget vállal és ki mit fizet.

Annyi biztos, hogy a bravofly nem fog fizetni, ő csak eladja a jegyet.

A légtársaság lehet felelős a késésért.

2015. szept. 6. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
70%

Egyben lett megvéve a jegy, így az ő felelősségük. Díjmentesen át kell foglalniuk, ha szükséges szállást és étkezést biztosítaniuk. Ha más megoldást találtok, akkor az út árának arányos részét vissza lehet igényelni.

De természetesen oda kell menni egy Alitalia, vagy Air China pulthoz és velük egyeztetni.

2015. szept. 6. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Hasonló helyzetben voltam Sydney-be utazva, Hong-Kong-i átszállással. A gép késett, az utaslistáról látták, hogy én egyedül megyek tovább Sydneybe - két légikisérő várt a leszállásnál, a nevemet kérdezték és egyenesen egy másik sydney-i géphez kísértek, ahol már szintén vártak.

A lányaid azóta már biztos beszámoltak: minden rendben lezajlott és felültek a köv. gépre.

2015. szept. 6. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Az Alitalia, az Air China és a Bravofly egymásra mutogatnak. Nincs felelős. Szállást, átfoglalást senki sem biztosított, újra meg kellett vennem a jegyet és most veszekedek a három érintettel, hogy ki a felelős a történtekért. Az én szempontomból egy dolog lenne fontos: A Bravofly saját elhatározásából értékesíti az ilyen csomagot, vagy egyeztet a két légitársasággal? Sajnos eddig ez nem derült ki.
2015. szept. 7. 21:05
 5/7 anonim ***** válasza:

Az összes online (és nem online) utazási iroda, mint a Bravofly is, ugyanazon a rendszeren keresztül foglal (IATA), ami ha felkínálja egyben a jegyet, akkor biztosított az átszállás. Tehát ha késik a járat, az ő felelősségük.

Most már a Bravofly-al kell lerendezned az ügyet, mert jogilag velük kötöttél szerződést.

Ha kértétek és nem foglalták át a jegyet, akkor minden költséget kötelesek megtéríteni. Ha nem akarják, akkor érdemes jogvédő szervezethez fordulni, akik kifejezetten ilyen ügyekkel foglalkoznak.

2015. szept. 7. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Ne hagyd magad, ez nem a te hibad, nem is kellett volna uj jegyet venned. Kerj ugyvedi segitseget ha egyedul nem boldogulsz.
2015. szept. 11. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Hajlamosak lepattintani a reklamálókat, szóval nem szabad annyiban hagyni. Nagyon jól tudják, hogy ha 10 reklamációból 8-at el lehet úgy intézni, hogy vonogatják a vállukat, az komoly pénzt jelent a cégnek. Verni kell az asztalt akár mindkét utazási irodánál, és pert emlegetni sűrűn, ugyanis ők is tudják, hogy milyen egyezmények és szabályok vonatkoznak rájuk, csak játsszák a hülyét. Nem szabad hagyni magad.
2015. szept. 13. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!