Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Utazás » Repülés, repülőjegyek

A kérdés
naltadut nevű felhasználó kérdése:

Miért váltogatják a repülőtereken a landolás/indulás irányát?

Hol az egyik végére érkeznek, hol a másikra.

  ápr. 17. 10:07  Privát üzenet  

A válaszok
Leginkább a szélirány változása miatt.

A válasz 88%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 80%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/7Időpont ápr. 17. 11:03 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

- Elsődlegesen szélirány

- Másodlagosan honnan érkezik, vagy merre várakozik

- Esetleg a leszállást segítő rendszer (pl. ILS) melyik végére van téve a pályának



A válasz 79%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 71%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/7Időpont ápr. 17. 11:20 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
ez sokösszetevős kérdés. van egy tervezett alaphelyzet igen, amit többiek is írtak, aztán persze igen sokszor nem sikerül azt betartani késések vagay korábbi érkezések miatt, aztán hát a pillanatnyi helyzet dönti el, mi legyen.

A válasz 59%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 49%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/7Időpont ápr. 17. 12:22 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Nagyon nagy mertekben függ a torony, vagyis a legiiranyitok döntesetöl (igazabol ök utasitjak a pilotat).

Az ö döntesük pedig az elöttem valaszolok adatai alapjan keletkezik, figyelembe veve a forgalmat is, amikor több gep egyszerre var landolasi engedelyre.



A válasz 41%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 68%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/7Időpont ápr. 17. 14:00 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Ha nagyobb szél van, akkor a szélirány dönti el, hogy merről érkeznek és indulnak.


Ha szélcsend van, akkor a helyi sajátosságokat veszik figyelembe (pl. Budapesten a 31-es, azaz északnyugati irányokat használják, hogy a leszálló gépek hangja ne zavarja a városlakókat, különösen éjjel).


Ahol több különböző irányú (pl. egymásra merőleges) pálya van, ott pl. a célreptér helye is számíthat.



A válasz 78%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 71%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/7Időpont ápr. 17. 16:56 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Én arra gondoltam először, hogy nem tesz jól a pályának, ha folyamatosan csak az egyik irányból érkeznek a gépek. Gyakran nézem a radart és szerintem Budapesten párnapontja váltják az irányt. Vagy napközben is megteszik ezt?

# 6/7Időpont ápr. 17. 18:31 Privát üzenet

Fel nem foghatom, miért van minden válasz lepontozva.

A döntéshozó az a gépen, aki repüli. A torony utasítását felülbírálhatja (persze meghatározott kereteken belül).

De nem ez a lényeg.

A fel- és leszállás széllel szemben történik. Minden repülőtér elsődleges futópályája az uralkodó széljáráshoz van igazítva.

Nálunk ez 310 fok, innen jön a pálya megjelölése is (31-es).

Ha éppen ellenkező irányból fúj a szél, akkor a leszállás is ellenkező irányból történik.

Persze az alapképletet sok dolog felülírja.

Pl. a szél nem tudja, hogy csak 310 fokos lehet, vagy 130 fokos. Fúj is össze-vissza.

Írod az elhasználódást. Na annak semmi jelentősége sincs ebből a szempontból.

Ha az A és a B futópálya egyike használhatatlanná válik, akkor kizárják a forgalomból, amíg meg nem javítják.

A bal és jobb használata a pillanatnyi forgalomtól függ.


Katasztrófafilmekben lehet olyant hallani, hogy a pilóta egyenes bevezetést kér. Itt arról van szó, hogy elvileg kellene egy iskolakört repülni a biztonság kedvéért.

Az egyenes bevezetés ennek mellőzését jelenti.

Ha nagyon nagy a baj, akkor nincs lehetőség az optimális irányból érkezni, bármerről is fúj.

Ilyenkor a földi irányításnak az a dolga, hogy mindent eltakarítsanak a bajban lévő gép útjából.


Budapest esetében él egy rendelet, mely a sok lakossági panasz miatt született, s megtiltja a város felőli leszállást. De mint írtam, a döntés azé, aki repüli a gépet.

Sokszor felül is bírálják.

Nem vagyok repülős szakember, ha butaságot írok, akkor bocs, ezt hallom, olvasom olyanoktól akik értenek hozzá:

A taxizás (földön gurulás) költséges mulatság, s Vecsés irányából hosszabb a taxiút az állóhelyekig. Ezért nem onnan száll le sok gép.



A válasz 91%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 78%-ban hasznos válaszokat ad.
# 7/7Időpont ápr. 17. 22:57 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Mennyi idővel érdemes kiérni a reptérre indulás előtt? A 100E busz tényleg kiér fél óra alatt?
Az első géphez mérten 23 órával indulás előtt tudok online check-in-t csinálni?
Ha átszállással repülök valahova, akkor minden egyes járatra külön be kell online csekkolni indulás előtt?
2 nappal indulás előtt jegyet lemondani?
A Duty Free-ben vámmentesen vásárolt alkohol és cigaretta eltűnhet félúton? Fogyaszthatok belőle érkezés előtt?
Wizzair-nél foglalt repülőjáratnál mi tulajdonképpen a repülőjegy? Az, ha kinyomtatom a beszállókártyát 30 nappal az indulás előtt?

Kérdések az Utazás rovatbólKérdések a Repülés, repülőjegyek rovatból








Minden jog fenntartva © 2018, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Sitemap | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!