Kezdőoldal » Utazás » Szállások » Előbb elmegy a vendég egy...

Előbb elmegy a vendég egy héttel haza, mit tegyek?

Figyelt kérdés
Kiadtam a szobámat 2 hétre fizető vendégeknek. Most írt a vendég hogy elmegy. Már fizette a két hét szállást. Most szól, hogy el kell utazniuk előbb. Visszaadjam részarányosan a pénzt, vagy legalább 1-2 éjszakával többet számolhatok?

2017. aug. 2. 06:39
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
Mi lett végül?
2017. aug. 2. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:
Bocsi, hogy csak most írok. Délután találkoztunk és megbeszéltünk mindent. 6 éjszakát marad a maradék 8 éjszakát nem tölti itt. Mondtam neki, hogy én majd szerzek vendégeket! Mivel egy 2 gyermekes anyuka és én totál nem vagyok az a tipikusl üzletasszony 2 éjszaka árát visszaadtam a nyolcból a többi bukta a részéről! Szerintetek? Hülye voltam. 😒
2017. aug. 3. 00:04
 13/18 anonim ***** válasza:
100%
Nem voltál hülye, de hasonló esetekre ki kellene találnod egy szabályt, amit előre közölsz a vendégekkel. Pl. a szállás elfoglalása előtt hány napig lehet visszatérítéssel lemondani és mikortól nem jár vissza semmi.
2017. aug. 3. 01:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 A kérdező kommentje:

Igen, nem vagyok egy gyakorlott vendéglátós, ilyen nem nagyon szokott előfordulni, inkább tovább szeretnének maradni a vendégek, mint előbb el kell menniük. A legtöbb vendég egyébként nagyon körülményes. Volt aki lefoglalta 4 éjszakára a szállást és amikor megjött szólt, hogy behívták dolgozni és egy nappal hamarabb mennek. Volt olyan is, aki nem akart idegenforgalmi adót fizetni. Meg korán reggel akarunk jönni és késő este szeretnénk menni....

Valóban ez a vendég hibája volt, igazából még jó időben szólt, emiatt voltam engedékeny, de nagyon kíváncsi voltam a véleményetekre.

Ha most a 14-ből a hetedik éjszakán szól nem a harmadik éjszakán, akkor nem engedek. Így még előbbre tudok hozni egy foglalást akik előbb szetettek volna jönni.

Nem egyszerű a vendéglátás...

2017. aug. 3. 07:28
 15/18 anonim ***** válasza:
100%

Ezzel foglalkozom, már évek óta.

Lefekteted a házirendet, amit mindegyikkel aláíratsz "tudomásulvétel" címén.

Ha nem így teszel, akkor a fejedre nőnek, mert szinte mindegyiknek lesz valami "eredeti ötlete" ill. "hasfájása", amit a te károdra akar majd véghezvinni.

Sokan azt szeretnék, ha szociális alapon működne a dolog és próbálják minél olcsóbban megúszni. Sokan sajnos lopásokkal próbálják kompenzálni a nyaralásuk árát.

Ha nem figyelsz oda, vagy nem vagy elég kemény, akkor nem fogják fel, hogy ez egy üzlet amibe te beinvesztáltál, és adózol utána.


Példa a házirendre:


Házirend


A házirendet mindenki köteles betartani!

A problémamentes nyaralás érdekében kérjük, olvassa el figyelmesen házirendünket!



1. A vendég az apartman házba (apartmanba, szállásra) történő érkezés első napján köteles az apartman ház tulajdonosának bemutatni az üdülési szerződést, átadni részére a turisztikai irodába való bejelentéshez szükséges személyes iratokat, okmányokat (útlevél/személyi igazolvány) illetve kifizetni az apartman tulajdonosának a nyaralás fennmaradó összegét.



2. Az apartman, szállás elfoglalása az üdülési szerződésben szereplő első nap 14:00 órától történik, elhagyása az üdülési szerződésben szereplő utolsó nap legkésőbb délelőtt 10:00 óráig kell megtörténjen, ettől eltérni egyéni egyeztetéssel lehet.



3. Az elfoglalt apartmannak, szállásnak távozáskor, az érkezéskori állapotot kell tükröznie, vagyis tisztának és sérülésmentesnek kell lennie.



4. Az apartman házban (apartmanban, szálláson) szemetelni, rendetlenséget hagyni tilos! A nyaralás időtartama alatt, az apartman ház tulajdonosának nem tartozik a feladatkörébe az apartmanok kitakarítása, továbbá a szemetes kuka folyamatos kiürítése. A tisztaságért a vendég a felelős! Kérjük, a szemetet ne a nyaralás utolsó napján ömlesztve vigyék a gyűjtőbe.



5. Az apartman ház (apartman, szállás) pihenésre való, ezért a zajongás és a többi vendég bármely napszakban történő zavarása TILOS! Kérjük ennek figyelembe vételét a rádió, TV, vagy egyéb elektronikai eszközök használatakor is!



6. Grillezés után kérjük a parázs eloltását! A sütéshez szükséges fát, faszenet nem biztosítjuk, azt mindenkinek magának kell megvásárolnia. A grillezőt és a környékét kérjük használat után összetakarítani.



7. A nyaralás időtartama alatt, az apartman házban (apartmanban, szálláson) bekövetkező kárt az apartman ház tulajdonosával haladéktalanul közölje. Az okozott károkért a vendég a felelős, melyet kötelessége megtéríteni az apartman tulajdonos részére.



8. Az apartman ház tulajdonosa nem köteles törölközőt, szappant, WC papírt… stb. és egyéb tisztálkodási szereket, tisztítószereket vagy mosogatószert biztosítani a vendégek számára.



9. A vizes ruhákat, törölközőket az erre alkalmas ruhaszárítóra kérjük elhelyezni.



10. Az apartman házban (apartmanban, szálláson) dohányozni tilos! A dohányzás csak az arra kijelölt helyen megengedett (pl.: terasz, udvar stb.) A cigarettacsikket a földre dobni tilos!



11. Az apartman házba könnyen gyulladó és robbanó, kellemetlen szaggal járó anyagot bevinni tilos!



12. Az étkezés kizárólag, az arra a célra kialakított, étkezőben vagy konyhában a megengedett.



13. A csapi víz (vezetékes víz) fogmosásra, kézmosásra, fürdésre, zuhanyzásra és felforralva főzésre alkalmas! A csapi víz helyett javasoljuk inkább a helyi boltokban kapható ásványvizek fogyasztását (pl. 7 literes „Sveti Rok” ásványvíz kb. 10 kuna).



14. Kérjük, az apartman házban (apartmanban, szálláson) az Ön(ök) kényelméért elhelyezett elektromos készülékeket rendeltetésüknek megfelelően használják. A nem megfelelő használatból bekövetkező kár(ok)ért a vendég a felelős! Kár esetén, az okozott kárt köteles haladéktalanul közölni az apartman ház tulajdonosával, továbbá köteles azt részére teljes mértékben megtéríteni.



15. A légkondicionáló berendezés használata kizárólag az apartman házban (apartmanban, szálláson) tartózkodás alkalmával, zárt ablakok és ajtók mögött a megengedett. Kérjük, rendeltetésszerű használatának figyelembevételét!



16. A vendég az apartman házból (apartmanból, szállásról) történő távozása alkalmával, a személyes vagyon védelmében, kivétel nélkül köteles a lehetőség szerinti védőintézkedéseket (bezárni az ajtókat, ablakokat... stb.) megtenni. A személyes vagyon védelme a vendég felelőssége, ezen tárgykörrel kapcsolatos bármilyen probléma felmerülése esetén az apartman ház tulajdonosát semmiféle felelősség nem terheli.



17. Az apartman házhoz (apartmanhoz, szálláshoz) tartozó értékek, tárgyak védelme a vendég felelősségkörébe tartozik.



18. Az apartman ház (apartman, szállás) elhagyásakor kivétel nélkül kötelesek a villanyokat le-, az elektromos készülékeket kikapcsolni, napernyőket becsukni, a csaptelepeket illetve a gázt elzárni.



19. A vendég távolléte során az apartman ház tulajdonosa csak kivételes esetekben léphet be a kiadott apartmanba, szállásra. Kivételes esetnek számítanak, a közbelépés vagy bármiféle biztonsági óvintézkedés egy esetleges anyagi kár elkerülése érdekében.



20. Az apartman házban (apartmanban, szálláson) csakis az üdülési szerződésben feltüntetett, meghatározott számú személy tartózkodhat. Bármilyen ezzel a tárgykörrel kapcsolatos probléma felmerülése esetén, az apartman ház tulajdonosának jogában áll felmondani a szerződést és megszakítani a nyaralást az ott tartózkodó vendégek számára. Vendég(ek)et fogadni, kizárólag az apartman ház tulajdonosának előzetes megkérdezése és beleegyezése esetén megengedett.



21. Kérjük, az apartman házhoz történő parkolás alkalmával legyenek tekintettel a többi vendég parkolási lehetőségeire.



22. Amennyiben az apartman házat (apartmant, szállást), bármilyen okból kifolyólag nem tudja elfoglalni az üdülési szerződésben szereplő első nap, késését kérem legkésőbb 20:00 óráig közölje a CROATIC.COM-mal. Ennek elmaradása esetén az apartman ház tulajdonosának jogában áll az üdülési szerződésben szereplő nyaralás kezdő időpontjától számított 24 órát követően más vendég részére kiadni az apartman házat (apartmant, szállást). Felhívjuk figyelmét, hogy ilyen esetben a már befizetett összeg nem kerül visszatérítésre!



23. Amennyiben a vendég az üdülési szerződésben szereplő időpont előtt kíván hazautazni, semmilyen esetben sem kötelezhető az apartman ház tulajdonosa a végösszeg különbözetének megfizetésére.

2017. aug. 3. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 A kérdező kommentje:
Húúú ez szuper!!! Ki is nyomtatom! Köszi a hasznos tanácsot!!!
2017. aug. 7. 23:23
 17/18 anonim ***** válasza:
Szívesen.
2017. aug. 8. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
* Bocs még annyi, hogy semmi sincsen kőbe vésve, azaz szerkesszed át a saját szempontjaid alapján.
2017. aug. 8. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!