Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ

Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook

Kategória: Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés

A kérdés

TB nem fizetéséből származó tartozás megváltható közmunkával?

Sziasztok! Kb egy évet szünetelt a hallgatói jogviszonyom, ami idő alatt nem tudtam fizetni a tb-t, kb olyan 80000 forintnyi tartozasom van, aminek megfizetesere kaptam felszólítást, de továbbra sem tudom kifizetni. Jelenleg is hallgató vagyok, össz havi bevételem kb 50ezer forint, ami tanulmányi ösztöndíjból+szociális támogatásból tevődik össze, amelyek, én úgy tudom nem minősülnek jövedelemnek, tehát nem is lehetne belőle levonni. Sem ingó, sem ingatlan vagyonom nincsen. Ilyen esetben megváltható közmunkával vagy mi történik?

jan. 14. 16:46  Privát üzenet  

A válaszok

Nappali tagozatos voltál? Akkor a szüneteltetés altt sem kell fizetni:

"A társadalombiztosítás szabályai alapján kizárólag egészségügyi szolgáltatásra jogosult:

a köznevelésről szóló törvény, illetve a nemzeti felsőoktatásról szóló törvény hatálya alá tartozó intézményben tanuló nappali tagozatos magyar állampolgár, menekült, oltalmazott, ha társadalombiztosítási szempontból belföldinek minősül, a tanulói/hallgatói jogviszonya kezdetétől a diákigazolványra való jogosultsága megszűnéséig (a tanulói/hallgatói jogviszony szünetelése alatt is jogosultak),"

[link]

Tisztázd a NAV-val.

A válaszíró 92%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/3Időpont jan. 14. 17:13 Privát üzenet
A kérdező kommentje:

Nem ugy szunetelt, hanem intezmenyvaltas kozben nem volt egyaltalan. Tehat nem passzivaltattam, hanem egyik suliban megyzunt es kb 1 evre ra lett a masikban ujra. Szoval az tuti, hogy fizetnem kell, csak nincs mibol, ezert kerdea, hogy mi az alternativa.

# 2/3Időpont jan. 14. 17:28 Privát üzenet