Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » SOS! Hogyan kell adószámlát...

SOS! Hogyan kell adószámlát egyeztetni a főkönyvvel?

Figyelt kérdés

Pályakezdő vagyok, analitikus könyvelőként dolgozom de sajnos a munkahelyemen senkinek sincs kapacitása arra, hogy elmagyarázza nekem ezt a dolgot de mégis elvárják, hogy a kisujjamból rázzak ki egy mérlegkész főkönyvet.


Szóval addig megy, hogy a bérprogramból leegyezetem a 54,55,56 - ot és ezután következene a járulékok/adók (SZOCHO, SZAHO, SZJA, NYBJ, EB, ÁFA, TAO) összenézése az adószámlával majd az átvezetgetések. Egyszerűen nem értem, hogy mit kell néznem az adószámlán és mit a főkönyvben. Szóval nagyon boldog lennék, ha valaki segítene, és megpróbálna rávezetni ennek a logikájára. Sajnos a pszü OKJ-n egyáltalán nem beszéltek nekünk ilyenekről. Boldog lennék ha valaki megszánna. :(


Köszönöm.


20/N



2020. máj. 7. 18:51
 1/4 anonim ***** válasza:
78%

Hát igen, a püszü okj egy rakás szart nem ér sajnos, és akik elvégzik rögtön könyvelőnek hiszik magukat. Nem véletlenül szoktam mondani, hogy alapszintű könyvelő akkor lesz valaki, hogyha a mérlegképes után legalább 3 zárást megcsinál egy hozzáértő felügyelete mellett.


Az adószámla nem annyira vészes ám, mint aminek tűnik. A bal oldalán látod az előírásokat, amiket a bevallások alapján előírtak, a jobb oldalán pedig a befizetéseket.

Én úgy szoktam kezdeni (hogyha év közben nem történnek meg), hogy a jobb oldalon megnézem, hogy van-e 03, 04, 05 típuskód, és akkor ezeket vegyes tételben megcsinálom. Ezeket az átvezetések és az inkasszók.