Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Albérletbe szeretnék hivatalos...

Szalakata kérdése:

Albérletbe szeretnék hivatalosan lakást kiadni. Mi a teendőm?

Figyelt kérdés
A bérlő albérlettámogatást kapna. Milyen szerződés kell? Elég csak mi és 2 tanú? Az adózás hogyan, mi alapján történik? (Havi 40e lenne a bérleti díj + a rezsi. A számlák az én nevemre érkeznek. Át kell-e iratni őket, vagy elég, ha ideadja nekem. Arról kell nyugta-adózni kell a rezsi után?
2017. okt. 26. 19:50
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Bérleti szerződés, energetikai tanúsítvány és adószám kell.Ha nem akarsz sok adminisztrációt akkor 10% koltseghanyad alanyi adómentesen.


A rezsit irasd át , kivéve közös költség ha van.


Számlatömb elég, havi 40-et számlázol plusz a közös ktg.


108.000 15 százalékát ( 16.200-at 3 havonta utalni kell a nav felé szja előlegbe ) és szja bevalláskor májusban beírni az előző év teljes bevételét.


kb ennyi a dolog.

2017. okt. 26. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

A számlák átíratása nem kötelező. Ha nem iratod át, akkor az érte kapott összeg a bevétel része, és természetesen a befizetett rezsi költségként is elszámolható.

Jobb, ha az ember kézben tartja a saját dolgait, és nem adja át másnak úgy, hogy nem tudja ellenőrizni...

2017. okt. 27. 05:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

Lehet azt is, és gyűjtögetni a havi számlákat mellé befizetés igazolásokat,tételes költség elszámolással bajlódni, adminisztrálni és kockáztatni hogy a nevedre mekkora összegeket halmoznak fel, amit rajtad akarnak majd behajtani, míg a bérlő simán lelép tartozásmentesen.


Ez alól a közös ktg a kivétel, mivel azért egyetemlegesen a tulajdonos is felel nem csak a használó, így azt én speciel nem, de minden mást átíratok. Így a biztosítás max. ami a költségem vele, az meg bőven belefért a 10%-ba, amíg adószámosként csináltam.

2017. okt. 27. 07:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

"és kockáztatni hogy a nevedre mekkora összegeket halmoznak fel, amit rajtad akarnak majd behajtani, "


Ez a kockázat mindkét esetben előfordul, majd a kérdező eldönti, hogy neki melyik a kedvezőbb.


Én bajlódom inkább a számlákkal, de legalább tudom, hogy hol tartok benne, és nem kapcsolják ki a villanyt a bérlő tartozása miatt (amiről valószínűleg nem is fogok tudni), aminek a visszakapcsolását majd nekem kell kifizetnem, ha áramot akarok a következő lakónak produkálni. :)

2017. okt. 28. 05:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Az is lehet megoldás, de ere az esetre és az éves elszámolók elkerülésére, jobb talán a feltöltős villanyóra. :-)
2017. okt. 28. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Hát igen... :)
2017. okt. 29. 05:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Nem kellene hülyeségeket tanácsolni.


Az órákat a legnagyobb bolondság átíratni , mert utána nem tudod őket kontroll alatt tartani.Ez gyakorlati tapasztalat.

Gondolj bele: átíratod az órákat ( ami maga komoly ügyintézés ), majd két hét múlva a bérlőd lelép , nem tudod , hogy hova , nem tudod elérni,fizetni nem fizetett , lekapcsolják a villanyt , na hogyan íratod megint a nevedre az órákat?Mert ő nem fogja aláírni , eltűnt....

Előbb-utóbb biztosan beesik ilyen bérlő , nekünk is volt, gyakori eset !


Az első szerződést ügyvéddel írasd meg , utána bérlőváltásnál egyszerűen átírod a neveket.

Adózni 15% - ot kell ( ha évi 1 millió felett van a bevétel akkor EHO- t is kell fizetni ) , elvileg adóelőleget is kell fizetni , a gyakorlatban ezt nem nagyon fizetik ( egyszer küldtem a Nav- nak adóelőleget , erre visszautalták ) , tehát SZJA bevalláskor adózol.

Számlát nem tudsz adni , az összegeket praktikus bevételi/kiadási pénztárbizonylaton dokumentálni.

A csekkeket bemutatod a bérlőnek , és beszeded tőle a rezsit és a bérleti díjat ( meg kaúciót az elején ) .

2017. okt. 31. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

" elvileg adóelőleget is kell fizetni , a gyakorlatban ezt nem nagyon fizetik ( egyszer küldtem a Nav- nak adóelőleget , erre visszautalták ) , tehát SZJA bevalláskor adózol. "


Ezt a visszautalást azért én is megnézném. :)


Ha fizettél valamilyen adónemre, azt csak akkor utalják vissza, ha 17-es nyomtatványon kéred. Egyébként nem.


Adóelőleg-fizetési kötelezettség pedig van. Azért hívják kötelezettségnek, mert kötelező, nem pedig választás kérdése.

2017. nov. 1. 04:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Túlfizetésre hivatkozva visszautalták (valószinűleg nem tudták , hogy mi az , pedig az átutalás közlemény rovatában ott volt az adóelőleg szó ).Ennyi.

Ezek után többször nem fizettem negyedéves adóelőleget , egyszerűen következő évben az előző évi SZJA bevallásakor befizetem a teljes összeget.Évek óta így megy , soha senki nem szólt semmit.Legalább nem kell negyedévente számolgatni.

2017. nov. 1. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
közleménybe adószámot kell írni, a számlák meg adónemenként vannak szét szedve, tehát mivel szja-ra fizettél, tudták hogy szja előleg.. elég mese ez a kategória. :-))))
2017. nov. 1. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!