Átlagosan évi szinten mennyit kell költeni egy autóra? Mennyit kell adózni rá, mennyit kell költeni biztosításra, stb?
Vegyük azt, hogy az illető minden nap 30-40 percet használja a kocsiját (munkába menet, boltba, szórakozni, stb). Ezzel elfogyaszt napi szinten X forint üzemanyagot. Ezen kívül még milyen kötelező és "ajánlott" dolgok vannak, amikre költeni kell? Pl. biztosítás? Adó? Ehhez hasonlók? Esetleg havi szinten egyszer le is mosatja az illető a kocsiját. Ebben az esetben mi a helyzet? Kb. évi mennyit kell költeni így egy átlagos autóra, hogyha az illető a legtöbb szolgáltatást igénybe veszi?
Bocsi, remélem jó kategóriába tettem fel a kérdést.
ez kb 40km/nap vagyis havi 1200km
Tehát havi szinten:
1200km benzin 8km-es átlaggal = 8*12*400*12 = 460.000/év
Két évente műszaki = 24000/2év = 12000/év
három évente 2 szett gumi (legolcsóbb) = 2*4*12000/3 = 32000/év
biztosítás (legolcsóbb) = 20000/év
Súlyadó = 20000/év
Mosás = 1500/hó = 18000Ft/év
---------------------
= 540.000Ft/év
Ebben nincs benne semmilyen javítás, ami évente szerintem átlagban minimum 100.000Ft
A fenti becslések erősen optimálisak.
Milyen autora, milyen uzemeltetes (hasznalat) mellett? Mennyibe kerult a kocsi? Hitlbol lett e vasarolva? Milyen az ertekcsokkenese?
Millio kerdes van meg itt
Az hogy mennyibe került és mennyi az értékcsökkenése irreleváns, mert azt nem kell rákölteni.
Kihagytam a válaszomból az olajcserét amit kb 10.000km-ként esedékes és nagyjából 15000Ft-ba kerül. Az még évente 20.000Ft pluszban.
Mi 4 év alatt évi átlagos 464.000 forintot költöttünk az autó fenntartására mindennel együtt.
52.000 kilométert ment a kocsi 4 év alatt, 1,6 literes dízel motorral 2816 liter üzemanyagot evett meg, lebontva évente 272.500 forint volt. A maradék kb. évi 192.000 forint a súlyadó, szerviz, ablakmosó folyadék, takarítás, kötelező biztosítás és autópálya matrica.
Nem számoltam bele a parkolási díjakat és 2 gyorshajtási bírságot.
"három évente 2 szett gumi (legolcsóbb)"
Érdemesebb otthoni használat mellett inkább 8 évente venni egy normális szettet, kevésbé balesetveszélyes és összességében olcsóbb. (Ha évi 100.000 km-t mész az autóval, akkor persze sokkal gyakrabban kellhet cserélni.)
Az amortizációt se felejtsétek ki.
Egy új autónak kisebb a szervízköltsége, de nagyobb az értékvesztése. Az öregebb autó kevesebbet veszít már az értékéből, de nagyobb a szervízköltség.
Bár bizonyos fenntartási költségek azonosak (gumikopás, stb.)
Egy biztos, hogy a költségek sokkal magasabbak, mint ahogy sokan gondolják, és nem csak abból áll egy autó, hogy megtankoljuk.
Megdöbbentő, milyen sokba kerül. Nagyjából azt szokás mondani, hogy az üzemanyag árát szorozd meg kettővel és valahol akörül van a realitás.
Ezért nem vettünk saját autót soha, mindig sajnáltam rá a pénzt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!