Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Ha a bankból, vagy valamelyik...

Ha a bankból, vagy valamelyik szolgáltatótól keresnek telefonon, hogyan tudják magukat igazolni?

Figyelt kérdés

2022. márc. 31. 13:58
 1/8 anonim ***** válasza:
33%
Megkered kuldjenek neked egy emailt es emailbe egyezzetek egy idopontot h mikor hivjanak
2022. márc. 31. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Mármint, a bankkal vegyem fel a kapcsolatot?
2022. márc. 31. 16:25
 3/8 anonim ***** válasza:
0%

Egy bankból nem hívnak fel telefonon, ha előzőleg te azt nem kérted. ( pl. Gránit Bank visszahív a nála előre rögzített telefonszámon, ha előtte te hívtad a bankot erről a számról)


Ha ilyet tapasztalsz és a személyes adataidat kérik egyeztetni a te kezdeményezésed nélkül, akkor az a hívás nem bankból jött. Ez igaz közüzemi szolgáltatókra is.

2022. márc. 31. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Vodafonetól is hívtak tavaly többször is.
2022. márc. 31. 18:21
 5/8 anonim ***** válasza:
13%

Sehogy.

Ha születési adatokon és anyád nevén kívül mást kérdeznek, tedd le. Ha csak ezeket, akkor nyugodtan meghalgathatod.

2022. ápr. 1. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
73%

Nálunk (egy bank call centerében dolgozom) a központi telefonszámon tudják visszaigazolni, hogy valóban a banktól történt a megkeresés.

Ilyenkor későbbi időpontban hívjuk vissza az ügyfelet, amikorra már leellenőrizte a hívásunkat.

Nem kérünk olyan adatokat, amikkel vissza lehet élni, de azért több kérdést teszünk fel, mint 3.

2022. ápr. 1. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
57%

6: Amikor nem tudjátok fogadni a hívást, mert sok az eszkimó és kevés a fóka (azaz műszakban lévő üi) visszahívjátok a jobb fóka arányú időszakban az eszkimókat.


Tehát az ügyfél kezdeményezte a megkeresést jellemzően.


Banki kezdeményezésre ügyfelet csak kivételes esetekben hívtok, ugye? Pl. ha kártyaszámláján szokatlan, gyanús terhelések történtek.


Mondjuk egy ügyfél számára az említett központi telefonszám nem túl informatív. Fingja sem lehet róla, hogy kihez tartozik.


A lényeg, hogy a bank teljes körű beazonosítás nélkül nem tesz fel ügyfeleinek olyan kérdéseket, amelyek érzékeny adatokat tartalmaznak.

2022. ápr. 2. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
87%

#7


Legtöbb esetben nem az ügyfél kezdeményezi a megkeresést. Hívhatjuk azért, amit te írtál, hívhatjuk a hátralék miatt, és - legtöbb esetben - marketing megkeresés miatt, hiszen szinte mindenki hozzájárul. Meg lehetnek olyan változások is a háttérben, amit telefonon keresztül könnyebb bizonyos rétegekhez eljuttatni (pl. megszüntetjük a hitelkártya konstrukciójukat, és be kell menni átszerződni az újra: van az a réteg, aki nem jár gyakran bankfiókba és nem is néz internetet).


A központi telefonszámról nagyon könnyű tudni, hogy kihez tartozik, lévén, hogy az megtalálható a bankkártyák hátoldalán és a bank hivatalos weboldalán is.


Az érzékeny kérdés... egyesek szerint a születési hely, dátum, édesanyjuk lánykori neve is az. (És nem is állnak teljesen messze a valóságtól.) Ennek ellenére a bankoknak be kell azonosítaniuk, hogy tényleg az adott ügyféllel beszélnek, mielőtt bármilyen információt átadnának. Ha nem így tennének, még azzal is, hogy "van nálunk egy bankkártyája/számlája", banktitkot sértenének. Ugyanis a bankkal szerződésben állókról SEMMILYEN adatot nem lehet kiadni harmadik félnek (kivéve nyilván az olyan esetekben, ahol erre hozzájárulást ad az illető, de akkor is pontosan meg kell mondania, hogy kinek). Ha már a feleség, nagymama, szomszéd Jóska bácsi veszi fel a telefont, és bármi olyan adat elhangzik (akár egy születési dátum), ami az ügyfélre vonatkozik, a bank megszegte az aktuális jogszabályt.

Tehát be kell azonosítani az ügyfeleket, ahol elhangozhatnak olyan kérdések is, amik egyeseknek nem szimpatikusak. Amit nem kérnek a bankok: kártyaszám, internetbank belépési adatok, tehát olyan dolgok, amikkel náluk visszaélést lehet kezdeményezni.

2022. ápr. 2. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!