Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Biztosítások » Allianznál ha van KGFB-m hogy...

Allianznál ha van KGFB-m hogy kell befizetni évente?

Figyelt kérdés

Sziasztok, igen valszeg van rá válaszuk valahol, most nincs se időm ,se kedvem kibogarászni, ha valaki tudja, légyszi írja meg:


április 9én jár le a KGFB-m, 8adika a fordulónap. Küldenek majd csekket, e-mailt vagy valamit, vagy honnan fogom tudni befizetni? Eddig átutalással volt rendezve, majd most is kártyával vagy utalással rendezném. Meg így küldik majd hogy mennyit, vagy hogy is kéne ezt?


Thx.



2021. febr. 3. 14:08
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Ha 2021. április 8. a fordulónap, akkor 2021. április 8. az új biztosítási év első napja, nem 9.

(Én 2019. március 22-én kötöttem a KGFB-t, a következő évi díjértesítőben ez állt „díja 2020. március 22. naptól”; a nemrég kapottban pedig ez: „díja 2021. március 22. naptól”.


A KGFB törvény rendelkezése szerint, legkésőbb 50 nappal az évforduló előtt meg kell kapnod a biztosítódtól a díjértesítőt, amiben a következő biztosítási év díjáról tájékoztatnak. Sokkal előbb nem kapod, mert eszerint a törvény szerint legkésőbb 60 nappal az esedékesség előtt kell a biztosítónak közzé tennie a díjtarifa hirdetményt.


Amennyiben semmit nem teszel, akkor ugyanazokkal a feltételekkel - többek közt ugyanazokkal a fizetési módokkal és gyakorisággal -, csak bizonyára más díjjal folytatódik a szerződésed, ugyanannál a biztosítónál.

Ha legkésőbb 30 nappal a fordulónap előtt, a fordulónapra (csak így lehetséges) felmondod a szerződésed - mert pl. találsz jobb feltételeket kínáló biztosítót -, akkor a fordulónapon megszűnik a szerződésed, és van időd a fordulónaptól másik biztosítónál szerződést kötni.


Ha maradsz, de fizetési módot, gyakoriságot szeretnél változtatni, azt közölnöd kell a biztosítóval; ez díjbefolyásoló tényező szokott lenni.


Szintén a KGFB törvény szerint, minden esedékes díj megfizetésére van a díj esedékességének napjától számított 60 nap türelmi idő. Ezalatt fennáll a biztosító helytállási kötelezettsége; él a biztosítás. A türelmi időben megfizetett díj semmilyen következménnyel nem jár, olyan, mintha a díj az esedékesség napján meg lett volna fizetve.


A gyakoriság szerinti díj esedékessége a fordulónapon lesz, de ekkor még nem szoktak sem csoportos beszedést végezni, sem fizetési lehetőséget biztosítani. Ugyanis, a díjértesítő és az évforduló közti legalább 50 napban történhet káresemény, ami miatt a következő biztosítási év közölt díja módosul, emelkedik. Ezért meg szokták várni az évforduló után egy káresemény bejelentésére jogszabály szerint rendelkezésére álló időt, és utána szednek, kérnek díjat. Ez bőven belefér a 60 nap türelmi időbe.

2021. febr. 3. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen! :)
2021. febr. 3. 17:01
 3/5 anonim ***** válasza:
12%
Hát fura, hogy a gyakori kérdésekre van időd, de éppen a legilletékesebbet, a biztosítót megkérdezni meg nincs. Mennyivel hitelesebb és biztosabb itt egy ismeretlen válasza, mint a biztosító ügyintézőjé?
2021. febr. 4. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
3-as, annyival, mint hogy kapod a mínuszt, mivel nem válasz a kérdésre, "nem hasznos" :D thx, bye
2021. febr. 4. 08:33
 5/5 A kérdező kommentje:

a vicc, hogy 8adikán küldték is :) ilyen hamar nem vártam.

Illetve ma, 11én küldtek egy újat, miután tegnap megkérdeztem őket, hogy miért ír más árat a netrisk/biztositok.hu, mint amennyit kiküldtek, s még azoknál is egy ezressel olcsóbbat küldtek ki végül.

2021. febr. 12. 07:35

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!