Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Biztosítások » Nem akarom, hogy az apám...

Nem akarom, hogy az apám később engem hibáztasson, hogy én nem szóltam, de hogy értessem meg vele, hogy rosszul döntene, ha most felmondaná a biztosítását? Többi lent

Figyelt kérdés

Én vagyok az életbiztosítás szerződője és kedvezményezettje, ő a biztosított, ő fizeti, fel akarja mondani, mert kell neki a pénz. Elszedi egy nő a pénzét és már szinte semmije nincs, most ebből akar egyszerre valamennyit, és nem akarja tovább fizetni. Így több százezezerrel kevesebbet kapna, vagyis hivatalosan én kapnám, de természetesen odaadnám neki. Még 1-2 év és lejár, és akkor megkapná egyszerre a teljes összeget. Hivatalos ügyekhez egyáltalán nem ért, most a nő irányítja, korábban 3 másik nője volt egyszerre, akik egy év alatt egy fél ház árát vették ki a zsebéből és kölcsön is kért rokonoktól, rendőrségi, gyámhivatali ügy is volt belőle, de kifelé úgy tűnt, én hajtok a pénzére, pedig már nincs neki. .... nem lehet vele beszélni, azt hinné, én akarom megkaparintani a pénzét, és várom a halálát, mert csak anyit ért, hogy ez egy életbiztosítás.

Mivel én vagyok a szerződő, nekem kell aláírni, mintha én akarnám most megszüntetni...

aláírjam?? ha rákérdeznék, mire kell most neki (közel 200.000 a havi nyugdíja), leordítana, hogy emmi közöm hozzá, mondjuk ebben igaza van, de én csak védeni akarom, bár tudom, nincs esélyem, mert nem nekem, hanem a nőjének hisz. (77 éves)


2013. jún. 10. 13:02
 1/7 anonim ***** válasza:
47%

Altalaban teljesen mindegy mikor fogjatok az eletbiztositast visszavasarolni. Ez az egesz csak a biztositok es ugynokok felrevezeto jatekanak eredmenye.


A visszavasarlasi tablazat azt mutatja meg, hogy ha a szerzodes dijfizetese pl. 10 evig tart, akkor 10. ev elott a kezdeti befektetesi egysegek vagy akar a teljes befizetes (ez is szerzodestol fugg) hany szazalekat kapod vissza visszavasarlas eseten. Az ugynokok/biztositok ezt felrevezetoen bunteteskent mutatjak be, hogy ha 10. ev elott vasarolod vissza a szerzodesed, akkor ennyi a levonas.


Ami miatt ez felrevezeto, hogy elhallgatjak, hogy gyakorlatilag mindegy mikor vasarolod vissza, azt a penzt mar regen elbuktad. Az kimarad a visszavasarlasi tablazat bemutatasakor, hogy biztosito a 10 ev alatt folyamatosan tunteti el aprankent a kezdeti befektetesi egysegeket. Igaz, hogy a 10. ev utan mar nem lesz rajta 70% levonas ha visszavasarolnad, de kozben 70%-al csokken is az oda befizetett penzed... Tehat az ugynokok szavajarasat hasznalva, a folyamatosan fizeto ugyfelet is ugyanannyira bunteti a biztosito, mint azt aki korabban visszavasarolja.


Az ok egeszen egyszeru: a biztosito ezt a penzt mar akkor elkoltotte amikor te megkototted a szerzodest. Odaadja az ugynoknek. A visszavasarlasi tablazat azert van, hogy a biztositot ne erje veszteseg. De hogy szamodra se legyen az nyilvanvalo, hogy a tobb eves befizetesedet egy pillanat alatt eltuntetettek, ezert aprankent vonja el a szamladrol. De bebiztositja magat, hogy ha a visszavasarlas miatt mar mar nem tudna elvonni reszleteiben, megkapja egyben a teljes fennmarado osszeget.


Amit megtehetsz viszont, hogy nem adod oda a penzt edesapadnak.

2013. jún. 10. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
83%

KEdves 1.hozzászóló, honnan veszed ezt a marhaságot??

Kedves Kérdező!Azt írod, ha ki is vennétek/megszüntetnétek, úgyis odaadnád az édesapádnak. De akkor nem az lenne, hogy ő meg odaadja a barátnőjének azt a pénzt? Szerintem ne add oda neki! Undorító az a nő is, meg az összes ilyen, aki így tesz!

2013. jún. 10. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Milyen típusú biztosításról van szó?

Nálad van a szerződés? Lehet kötvénykölcsönt igényelni? Az talán megoldás lenne ebben az esetben, mert kapna is pénzt, de mégsem szűnne meg a biztosítás. A következő díjfizetésig pedig hátha jobb belátásra tér.

2013. jún. 10. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

köszi, amiket írtatok, nem a következő díjfizetésig kell a pénz neki, hanem mindig, és nem kenyérre, egy havi díjból egy napig sem tud szórakozni.


közben kiderítettem a biztosítótól, hogy nem lejárós, tehát csak halálesetkor fizet, vagyis apámnak egyáltalán nem érdeke, hogy fenntartsa, mert ebből csak én kaphatok valaha, és ezt ő nem akarja.


a biztosító azt javasolta, hogy fizessem én tovább havonta, így kapok, ha meghal, és most adjak neki zsebből annyit, mint amennyit a biztosítótól kapna. na ez hülyeség, én nem adok annak a nőnek.


mostmár nem érdekel, még alszom rá egyet, de valószínűleg aláírom, de ráírom a biztosítós papírra, hogy a bizosító egyből neki utalja, mert annyi gondom se legyen vele.

2013. jún. 10. 21:53
 5/7 anonim ***** válasza:
A kötvénykölcsön nem egy havi díjnak megfelelő összeg, persze ha van ilyen lehetőség a te esetedben, az én biztosításaimban van. Azt viszont nem értem, hgy ha nem lejárós, tehát kockázati biztosítás, akkor milyen alapon kapna korábban pénzt???
2013. jún. 10. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
36%

Kedves #2-es hozzaszolo, mar miert lenne marhasag?! Ismerem a biztositok gyakorlatat, es eddig az osszes szerzodesben, ahol "buntettek" a visszavasarlast, pont igy volt osszerakva a szerzodes.


Ha ennyire nem ertesz hozza, akkor egy kicsit megfontoltabban irj kerlek.

2013. jún. 11. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Kedves második. Az 1. jól írja a dolgokat technikailag, csak borzasztó nagy marhaság az ok, amit odaírt. Nyilván az a célja a biztosítónak, hogy ne legyen vesztesége, hiszen mint minden cégnek, ő is nyereségre megy. De a másik célja ennek a levonásnak pont az, hogy a szerződőnek se érje meg megszüntetni, hanem fizesse tovább, így a biztosító is jobban jár, és a szerződő is. Képzeld el, hogy van egy 500.000 ft-os éves díjas szerződés, amit fizet a szerződő 3 évig mondjuk. Rájön, hogy hopp, ebből baromi sokat elvonnak, megszünteti. A biztosító kap x százalékot, de ugye nyilván nem a másfél millát, hiszen abból egy részt kifizet a szerződőnek.

Na most így jár jobban, vagy ha a szerződő is fizeti inkább folyamatosan 8-10 évig vagy tovább és több milla lesz a biztosítónak is, és a szerződőnek is.

Nyilván az a jó, ha fizet az ügyfél. DE!

Mint ügyfélszolgálatos, kicsit zokon veszem ezt a biztosító és tanácsadó közötti összejátszást. Lehet, hogy a második hozzászóló nem ért a biztosításokhoz, de az első válaszoló meg tuti, hogy egy olyan ügyfél, aki pórul járt már valamelyik szerződéssel. Nagyon komoly hangsúlyt fektetünk (legalább is a mi cégünk) arra, hogy kiszűrjük azokat a tanácsadókat, akik szándékosan félrevezetik az ügyfeleket. Még a szerződés véglegesítése előtt ellenőrzés céljából MINDEN ügyfelet felhívnak, rákérdeznek a fontosabb kérdésekre (igen, a költségelvonásra is), pont azért, hogy kiszűrjék a kifejezetten jutalékra hajtó "tanácsadókat". 6 kollégám csinálja ezt napi 8 órában.

Mi az ügyfélszolgálaton szintén napi 8-9 órában napi 50-60 telefont veszünk fel fejenként, és igen, mindent elmondunk, ha rákérdez az ügyfél, azt is, hogy jobb lett volna kisebb díjjal indítani, utána emelni, vagy másik lehetőséget ajánlanak fel. És igen, igazat mondanak, mivel bármikor visszahallgatható bármelyik hívás, a felügyelet által ellenőrizhető, a cég büntethető, ha szabálysértést találnak, és nem, nem érdekünk, hogy félrevezessük az ügyfelet, mivel jutalékot nem kapunk érte, ugyanannyit keresek, minden áldott hónapban, igen, 117.000 ft a fizetésem. Akkor is, ha anyáznak, akkor is, ha elküldenek a halál f..sz...ra (szó szerint :().

És igen, nem egyszer fakadt sírva kollégám, mert nem védheti meg magát egy agresszív telefonálóval szemben, nem bonthatja a vonalat, mert ugye az ügyfél az első. És mindezt azért, mert vagy a tanácsadó szemét, vagy azért, mert az ügyfél nem tud olvasni. Tehát van egy másik oldala is az éremnek, csak ezt sokan nem látják meg. Hogy Napi 40-60 hívás mellett 20-30 levelet válaszolunk meg (fejenként), vagy továbbítunk a többi kollégának. Hogy egy kifizetés, amiért üvölt az ügyfél, hogy másnapra kell nem csak egy ENTER gomb megnyomása, vagy ha sürgős, akkor mennyi telefont ereszt meg az a szerencsétlen ügyfélszolgálatos, csak hogy ki legyen nyalva a s-ge egy-egy ügyfélnek, hogy ne a k. anyámba küldjön, hanem csak simán az anyámba.

Igen, sajnos vannak olyan tanácsadók, akik nem azt nézik, mi a jó az ügyfélnek, hanem azt, hogy mi a jó nekik. Sajnos ez minden területen így van. Valóban drágák a befektetéshez kötött biztosítások, de horrorisztikus tény, hogy olvasni is kell, és sajnos a magyar ember pénzügyi kultúrája a béka s.ge alatt van.

És ha valaki azzal jön, hogy megy a PSZÁF-hoz, mert ez illegális, csak mosolygok, hiszen ezeket a szerződési feltételeket a PSZÁF hagyta jóvá annó. A biztosító mindig úgy jár el, ahogy az le van írva. Arról viszont nem tehet a központban dolgozó kolléga, hogy 250 km-rel arrébb egy tanácsadó a mekdonálcban mit mondott 4 évvel ezelőtt.

És látom, hogy értesz valamennyire a biztosításhoz, csak kérlek, nézd a másik oldalát is, és nem a biztosítót védem, hanem csak a véleményem írtam le.

2014. okt. 1. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!