Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Biztosítások » Díjnemfizetés miatt megszűnt...

Díjnemfizetés miatt megszűnt AEGON lakásbiztosításnál a biztosító jogosan kéri a 90 napos kockázati időre járó díjat?

Figyelt kérdés
Sajnos évforduló előtt kötöttek szüleim (új biztosítónál) biztosítást és a régit egyszerűen nem fizették tovább. Nem volt túl szerencsés, de kb. a felét fizetik most havonta. Van mód arra, hogy kockázati időre járó díjat ne kelljen befizetni? Köszönöm előre is a választ!

#lakásbiztosítás #kockázati idő #díjnemfizetés miatti megszűntetés
2014. ápr. 2. 20:25
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
a biztosítónak nemcsak az a szolgáltatása amikor pénzt fizet. A kockázatban állás is egy szolgáltatás, tehát jogosan kéri a díjat. Hogy ennek mennyire megy utána az egy más kérdés...
2014. ápr. 3. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 Pataki Éva ***** válasza:
100%
Jó Reggelt! Sajnos vagy nem sajnos, a biztosítók megunták hogy mindenki akkor megy oda ahova akar amikor úgy gondolja, holott jogilag csak 30 napos felmondással az évforduló előtt szabályos a biztosítóváltás.Ez változott. Most már keményen betartatják, átadják végrehajtó cégeknek amennyiben nem kerül befizetésre az összeg.Üdv ÉVa
2014. ápr. 3. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 SzarvasLászló ***** válasza:

Egyszerűsítve, igen jogosan kéri.


A kockázatban állásra -szakszóval respirós időszakra- jogosan kéri a pénzt.

Ennek az az alapja, hogy a vagyonbiztosítási díjak azok éves díjak, a biztosító csupán megengedi hogy részletekben (havonta, negyedévente, stb.) fizesd.

Ilyen alapon a teljes évfordulóig hátralévő díjat is követelhetné a biztosító de a jog csak a jogos szolgáltatás (kockázatban állás 90 napig) díját engedi követelni.


Most március 15-én változott a Ptk., amely kimondja, hogy az innentől kötött szerződésekre nincs respiro, tehát nem lehet követelni a 3 havi díjat viszont a díj nem fizetése után továbbra is 90 napig vállalniuk kell a biztosítóknak a kockázatban állást.

2014. ápr. 3. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

"nincs respiro, tehát nem lehet követelni a 3 havi díjat"


ez azért nem így van...

2014. ápr. 4. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 SzarvasLászló ***** válasza:

Március 15-től így van.

Pontosítok: ha nem történt a 90 nap alatt szolgáltatás.

2014. ápr. 4. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm az információt és a segítséget Mindenkinek! Azóta hasonló válaszokat kaptam más forrásból is. Érthető a biztosítók hozzáállása is, az ügyfeleknek, vagyis nekünk jobban kell figyelni az évfordulókra illetve a felmondási határidőkre, minden biztosítás esetében.
2014. ápr. 4. 14:33

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!