Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Hogyan lesz pénz a nézettségből?!

Hogyan lesz pénz a nézettségből?!

Figyelt kérdés

Engem a kereskedelmi TV-k nézettségéből fakadó profit érdekel.


Egész pontosan az, hogy lesz pénz abból, hogy emberek - ingyen - néznek TV műsorokat. S itt most nem a Youtube verzió érdekel, mert azt tudom.


Engem az érdekel, hogy miből lesz pénz tulajdonképpen a gyakorlatban?! S igen, most sokan nyilván azt mondják, hogy a reklámidő értékesítéséből, de egyszerűen elképzelhetetlennek tartom, hogy pusztán a reklámidő értékesítése képes kitermelni minden hónapban több milliárdot, amiből finanszírozzák az infrastruktúra fizikai fenntartását, a fizetéseket és az összes többi költséget.


A kérdés tehát az: A kereskedelmi TV-k, hogy csinálnak pénzt pusztán a nézettségből?! Ezért ki fizet?!



2019. szept. 17. 08:49
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
85%

Reklámidő bevétel: reklámok másodpercenkénti!!! ára több millió!!! Ft

Kábelszolgáltató felé befizetett havidijadból is kapnak

2019. szept. 17. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
87%
A reklámidőből. Minél nézettebb egy műsor, annál többet kérnek a reklámokért amit a szünetben adnak.
2019. szept. 17. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 A kérdező kommentje:

Ezt nem tartom hihetőnek.


Oké, eladnak egy csomó reklámidőt, de az tuti, hogy nem lenne képes eltartani egy kereskedelmi TV-t. Kizártak tartom.

2019. szept. 17. 09:31
 4/17 anonim ***** válasza:
91%

Az a te bajod, ha kizártnak tartod, de idősávtól függően eltérő a reklámidő díja, de hatalmas összegekről van szó. Pénz jön be a rejtélyes virtuális reklámból is, meg a műsorunk támogatója kezdetű dolgokból.

Igaz, a televíziózás is nagyon drága, de azért kevés tévé csődöl le.

2019. szept. 17. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:

Ezt amúgy szintén nem értem, mikor az időjárásjelentés után benyögik, hogy:


"Az időjárásjelentést a Bramac cserép támogatta!"


Mi van?! Mit kell "támogatni" egy 2 perces mutogatás meg magyarázgatáson a hidegfrontokról?! Ennek mi értelme?!

2019. szept. 17. 09:50
 6/17 anonim ***** válasza:
94%

Elhangzik a neve, logója. Minden nap hallod többször is.

Meglazult a cserép a tetőn, építkezel stb. A tudatalattidba is beégett már, mit kell venned.

2019. szept. 17. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
94%

"Mi van?! Mit kell "támogatni" egy 2 perces mutogatás meg magyarázgatáson a hidegfrontokról?! Ennek mi értelme?!"


Reklám. Én fizetem neked az időjárásjelentésed költségeit, cserébe te reklámozod az ém cégemet, amiről így minél több emberhez eljut az infó rólam.

2019. szept. 17. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
100%

"Oké, eladnak egy csomó reklámidőt, de az tuti, hogy nem lenne képes eltartani egy kereskedelmi TV-t. Kizártak tartom."


Vagy neked van igazad, és nem a reklámokból élnek, vagy érdemes megvizsgálni a másik lehetőséget, hogy esetleg tévedsz. Tudom hogy egyes nagyon magabiztos emberek számára ez eretnek gondolat, de mégis.


Itt egy cikk, amiben leírják, hogy az RTL klub büntetésből 720 perces felfüggesztést kapott és ez mennyibe kerül.


"Ebben az esetben irdatlan összegekről beszélünk. A főműsoridő este 18 órától 23 óráig tart, mely időintervallumban 20 másodperc reklámidő ára körülbelül 5 millió forint. Óránként 6 perc reklámidővel számolhatunk, így percenként 15 millió forinttól esik el a csatorna, egy reklámblokk pedig 90 milliós veszteséget eredményez. Főműsoridőben tehát 5 óra kiesés volt jelen esetben, amely 450 millió forint mínusz, a nem főműsoridős veszteség pedig 75 millió. Együttesen tehát körülbelül 525 millió forinttól esett el tegnap az RTL - nyilatkozta az Új Ásznak egy saját céggel rendelkező reklámszakember."


[link]


Mivel ezek szerint a nap 24 órája 5 órányi főműsoridőből áll, ami tehát napi 450 millió forint (x365), illetve 19 óra nem főműsor. A cikk szerint 7 óra alatt 75 millió a mínusz, tehát óránként kb 10.7 millió, az a 19 órára nézve ~200 millió. Vagyis egy nap 650 millió forint, ha minden időt el tudnak adni. Mindez volt 2012-ben. Ez potenciálisan évente 237 milliárd bevételt jelent.


Ennek kell fedeznie a műsorok gyártását és megvásárlását, alkalmazottak fizetését stb. Amúgy az RTL klub adózás előtti eredménye pár milliárd körül szokott lenni, ami azt jelenti, hogy pár napnyi "fölösleges" reklámbevételük van, a többi el is megy a működésre.


Szóval a kérdésedre a válasz mégiscsak az, hogy ha nem tudják eladni a reklámidőt, akkor el nem adott percenként tízmillióktól esnek el. És akkor nem tudják eladni, ha a kutya sem nézi az adott műsort. Így konvertálódik a nézettség pénzzé.

2019. szept. 17. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
39%
Reklámbevételek, állami pénzek. Kb ezek a fő bevételi források.
2019. szept. 17. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 A kérdező kommentje:

7# Köszönöm!


Na, így már sokkal átláthatóbb és érthetőbb.


Nem gondoltam volna, hogy az a műsorok közti 6 percnyi reklám ennyi bevételt képes termelni. Azt hittem, hogy az aprópénz, ami biztos, hogy nem mérvadó.


Jól benéztem...

2019. szept. 17. 10:32
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!