Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Webshoptól való vásárlásnál,...

The_answer89 kérdése:

Webshoptól való vásárlásnál, hibás áru esetén a visszaküldés díját valóban nekem kell állni?

Figyelt kérdés

Rendeltem 10 led égőt 2 év garancia jár rá, darabja durván 1000ft volt. Az egyik nem működött kapásból, így cserét kértem a webshoptól. Szerintük nekem kellene fizetnem a visszaszállítás díját, ami azért vicces mert az kb annyi lenne mint maga a led égő ára így semmi értelme, de akkor a továbbiakban a garanciámat is majd hasonlóképpen tudom érvényesíteni ezekszerint...

Tehát én rendeltem valamit ami nem jó, és még fizessek érte hogy kicserélik? Ezt nem tudom elhinni hogy ilyen vásárlói jogok illetnének meg..



2019. szept. 23. 16:45
 1/3 anonim ***** válasza:
88%

Hasonlóan jártam én is, pluszban webáruházban dolgozom. Neked egy ledlámpa volt tíz centivel szélesebb a leírásnál. Ekkor megnéztem alaposan, mit tudok tenni.

Hibás teljesítésről van szó, ami nem ugyanaz, mint amikor átvételtől számított 14 napon belül visszaküldheted. Akkor valóban a szállítás a vevőt terheli.

Hibás teljesítésnél azt írja a jog, hogy a webshop kérheti a szállítási költség megelőlegezését, amit pozitív elbírálás esetén meg kell fizetnie.

Szóval jogszerű, ha kérik, saját költségeden küld vissza. Ha elfogadják a reklamációt, akkor azt meg kell, hogy térítsék. Nekem sokadik levélváltás után sem akarták elismerni, hogy ők hibáztak. Perelhettem volna, de inkább elbuktam az az 1600 forintot.

Írtam nekik, hogy feketelistára kerültek nálam, de természetesen ettől nem törtek ki zokogásban, lévén nem milliós összegeket szoktam ott hagyni.

2019. szept. 23. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Látom, nem mindenki fogadja el a válaszomat, de a valóságot írtam le. Jog szerint az értékesítő kérheti, hogy a reklamáló saját pénzén küldje vissza az árut. Teljesen szabályos. De vagy elutasítja a kifogást, vagy elfogadja. Ha elismeri, hogy a reklamáció jogos, akkor utólag meg kell fizetnie a visszaküldés díját.

Nem keresem most vissza a jogtárból az ide vonatkozó részt, de érintettként alaposan tanulmányoztam ezt.

2019. szept. 23. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Közben felajánlották, hogy kiküldik az új csomagot és egyúttal a futárnak becsomagolva átadoma cserélni kívánt terméket. Így díjmentesen úszom meg, csak azt nem tudom , hogy ehhez miért kellett "cirkuszolnom" , mivel egy igen forgalmas webáruházról van szó, gondolom nem először történik hasonló probléma, az ember azt várná hogy korrekten megoldják rögtön, és nem kell a vásárlónak ezzel bajlódnia.. persze az emailemre se válaszoltak első körben, pedig előtte ugyanabban alevelezésben a pontosításra a rendeléssel kapcsolatban még tudtak..
2019. szept. 26. 14:58

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!