Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Javult-e vagy romlott az...

Javult-e vagy romlott az utóbbi 5- 8 évben az életszínvonalad, sikerült több pénzt szerezned az elmúlt években, illetve a karriered is sikeresnek mondhatod?

Figyelt kérdés

2022. febr. 9. 16:34
A kérdező szavazást indított:
Sokkal magasabb életszínvonalon élek, mint 5-8 éve.
Magasabb életszínvonalon élek, mint 5-8 éve.
Kb. ugyanakkora életszínvonalon élek, mint 5-8 éve.
Alacsonyabb életszínvonalon van, mint 5-8 éve.
Sokkal alacsonyabb életszínovalon élek, mint 5-8 éve.
31 szavazat
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Sokkal magasabb lett az eletszinvonalam. De ennek az az egyszerű oka van, hogy 8 éve gyakornokkent dolgoztam ma pedig már 8 év tapasztalattal vagyok szakember.
2022. febr. 9. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
79%

Sokkal alacsonyabb életszínvonalon élek, mivel tanár vagyok, a bértáblánkat pedig a 2014-es minimálbérből számolják még az idén is. Az albérletár azóta a háromszorosára nőtt, a lakhatás rezsivel elviszi a nyomorult 200 ezres fizetésem kétharmadát.


Bele sem merek gondolni, hogy egy kezdő tanár 172 ezerből hogyan él meg.

2022. febr. 9. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
48%

Amugy lassan aza helyzet áll elő, hogy az emberek 1/3 része minimálbéren, vagy garantált bérminimumért dolgozik


Mivel sajnos sok helyen nem emelik a béreket az utóbbi 2-3 évben, ighy a minimálbér és a garantált bérminimum beéri a fizetésüket.


Amugy most igy jártam én is, az alap bérem január 1.-óta 260 ezer bruttó, ehez jön még néhány tizezernyi még különböző potlékokból.

És igy van az a helyzet hogy alig keresek többet netto 200 ezernél.


A magas megélhetési költségeket nem követi a legtöbb ember fizetése.

Magasak az adók, alacsonyan vannak tartva a bérek.

Igy a többség egyre rosszabul él

Ma már az első lakás megvásárlása is csak álom olyan embereknek akiknek nincs családi háttere.