Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Ha áfás számlára vásárlok 250...

Ha áfás számlára vásárlok 250 ezer forint felett laptopot, akkor hogyan jár a garancia?

Figyelt kérdés

BT cégre lenne a vásárlás, ami a cég működéséhez szükséges, így áfás számlán visszaigényelhető lenne egy része.

Mivel elég magas összegen vásárolnám a laptopot, fontos lenne a biztonságérzet.


Fogyasztóként elvileg 3 év garancia illetne meg a laptoppal, de a honlapon ahol vásárolnám azt írják: "Magánszemélynél és Jogi személynél a termékjótállás/jótállás időhossza eltérhet. Pontosabb termékjótállás információért és érvényességi idejéről kérjük érdeklődjön a termék hivatalos gyártói weboldalán vagy ügyfélszolgálatán."


Így megnéztem a termék hivatalos gyártói weboldalát, ahol pedig ennyit írnak: "A jogi személy által vásárolt készülékek jótállása felől a törvény nem rendelkezik, ezért a jótállási időszak hosszát az aktuális szolgáltatási szintű megállapodás határozza meg."


Ezt viszont már nem igazán tudtam értelmezni. Most akkor érvényes valamilyen szintű garancia a laptopra, vagy sem? Nekem nagyon furcsa lenne ha nem, hiszen azért ha egy majdnem 400ezres laptop kiderül a vásárlás után, hogy nem működik, és nem is tudok ellene semmit tenni, az ugye hatalmas veszteség.

Vagy esetleg ez esetben nem is érdemes áfás számlára vásárolni a kockázat miatt?



2023. máj. 1. 23:43
 1/3 anonim ***** válasza:
77%
Gyártói garancia nyilván van, ami általában 2 év. A plusz egy évet, amit adni szoktak, nem kapod meg céggel, mint ahogy a két héten belüli elállásra sincs jogod.
2023. máj. 1. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Dell Vostro vagy Latitude gépet vegyél, arra 3 év helyszíni garancia van, cégeknek is.
2023. máj. 2. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Nézd, ha egy kávéfőzőt vásárolsz otthonra, akkor te meg a feleséged isztok egy kávét reggel, és kész. És mivel a sajátod, megbecsülöd és karbantartod. Vízkőteleníted és ápolod. Ha ugyanezt a kávéfőzőt cégesen veszed meg és cégesen használod, akkor nem kettő, hanem huszonkettő kávét főznek vele naponta, és mindenki tojik karbantartani. Majd amikor eltömődik a sok vízkőtől, akkor a titkárnő kihívja a garanciális szervízt, hogy elromlott. Holott csak elmaradt a kötelező karbantartás.

A laptoppal hasonló a helyzet, cégesen ütik-vágják az alkalmazottak, mert nem az övék. Hibá üzenget, hogy frissíteni kell, meg túl meleg van, mindenki tojik rá nagyívben. Emiatt a mentalitás miatt nem vonatkozik rájuk akkora garancia, mint ha természetes személy a vásárló.

2023. máj. 2. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!