Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Előfizetéses telefon vásárlása...

Előfizetéses telefon vásárlásakor az eladó hibájából rossz levelezési cím kerül rögzítésre a szerződésben, ezáltal nem kap számlát az ügyfél, mi történik?

Figyelt kérdés

Lényeg: Előfizetéses telefont vásárolt xy és az eladó figyelmetlenségéből adódóan a szerződésben teljesen más lakcím/levelezési cím került,amit persze a vevő sem vett észre és nem kapott havonta számlát. egy ideig az üzletben fizette a havidíjat így nem is tűnt fel hogy nem érkezik havonta számla.a probléma hogy egy idő után nem tudta fizetni az előfizetés díját munkája megszűnése miatt.azóta már egyenesbe jött és szeretné felvenni a kapcsolatot a céggel hogy mihamarabb kiegyenlítse a fent maradt számlatartozását. lehet ilyenkor ezzel a "figyelmetlenséggel" valamit kezdeni?


Tudom hogy ostobaság,mert szerintem a vevő is teljes mértékben hibás,hisz lehetőse van a szerződést áttekinteni,nem is értem hogy nem észlelte az eltérést. kíváncsi lennék több ember hogyan látja/gondolja. lehet negatívumokat írni. hibáiból tanul az ember,csak válaszokat szeretnék kapni értelmes megfogalmazásban.


2011. jan. 22. 01:48
 1/7 anonim ***** válasza:

Én már onnantól kezdve nem értem a problémát, hogyan lehet évekig rossz levelezési cím az iratokban?!....


A cégnek már az első levél kiküldésekor érzékelnie kellett volna, hogy a kipostázott számlalevél "rossz címzés" miatt visszajön...

(Ha a megadott címen nem található a Címzett neve, akkor a levél visszamegy a Feladónak.)


Ilyen esetben aztán (ha nem tudják felvenni a kapcsolatot az Ügyféllel) akkor az Ügyfél lakcímére küldik ki a számlát!!!


Szóval, itt valami nem stimmel...


Az Ügyfél a hibás : miért adott meg olyan levelezési címet, ahol ő valójában nem tartózkodik és nincs módjában átvenni a leveleit??? (Mert ezek szerint a levelezési cím létezik.)


Szóval, bocsi, de ez elég átlátszó kifogás, hogy miért nem fizetted rendesen az előfizetési díjakat...

2011. jan. 22. 05:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Én azt sem értem, hogy hogyan lehet rossz címet megadni? Elvileg elkérik az iratokat, nem?
2011. jan. 22. 06:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

El szoktuk olvasni amit aláírunk, pláne, ha egy szerződésről van szó.

A szerződésben a személyes adatokon kívül szerepel az általános szerződési feltételek is, amiben benne van, hogy ha tárgyhót követő hónap 20. napjáig nem érkezik számla, azt az előfizetőnek jeleznie kell a szolgáltató felé.

A vevő a hibás egyértelműen.

2011. jan. 22. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

A leveleket nem nagyon küldik vissza a címzett ismeretlennel. Egyszerűen bedobják a postaládába, nem vizsgálják, hogy a címzett ott lakik-e, vagy valamilyen jogcímen ott tartózkodik-e. Maximum az viszi vissza a postára, akinek a postaládájába bedobták.

A szerződés aláírásával a szerződő felek elismerik, hogy a szerződésben szereplő adatok helyesek. A levelezési címnek nem kell megegyeznie az ügyfél állandó lakcímével, vagy tartózkodási helyével, és igazolnia sem kell semmilyen irattal, hogy miért és milyen jogon kéri oda a postázást.

A figyelmetlenséggel nem tud mit kezdeni az előfizető, mert aláírta a szerződést, amiben benne van a postázási cím (ezzel elfogadta a cím helyességét)

Menjen be minél előbb a szolgáltatóhoz és kérjen részletfizetést.

2011. jan. 22. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Egyértelműen a vevő hibája. Az eladó tudja igazolni, hogy számlázott és elpostázta a számlát. A cég már valószínűleg átadta behajtó cégnek a tartozást és egy jó nagy ügykezelési költséggel együtt kell majd megfizetni. Szolgáltatótól függően akár 30-50ezer Ft plusz költségre kell számítani az eredeti tartozáson felül.


Én azt gondolom, hogy a vevő tökéletesen tisztában volt vele, hogy fizetnie kell (leírtad, hogy elveszítette a munkáját és ezért nem fizetett) és egy ilyen átlátszó kifogással akarja elkerülni a büntető kamatokat és a behajtási díjakat de ez sajnos nem fog menni. Nézze meg a szerződést illetve az Ászf-et és abban pontosan le van írva, hogy a vevő felelőssége, hogy olyan címet adjon meg, ahol megkapja a számlákat.

2011. jan. 22. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm. Ilyen válaszokat szerettem volna olvasni. Hasonlóképpen gondolom én is a helyzetet. Természetesen nem akar kibújni a felelősség alól. Az nem tisztázott eddig,hogy miért rossz címre küldték a leveleket-mint utólag értesültem minden adat a valóságnak megfelelően került rögzítésre a szerződésben,ezért nem érti hogy a csudába ment a levél másik városba,sőt másik megyébe. Minden szükséges okmányt odaadott a szerződéskötés folyamán. Tisztában van vele hogy ez a "hiba" vagy "figyelmetlenség" nem mentség hogy a tartozását rendezze az esetleges kamatokkal együtt.
2011. jan. 22. 19:07
 7/7 anonim ***** válasza:

De már a legelső alkalommal mikor bement fizetni közölhette volna hogy "Hééé nem kaptam számlát, nézzünk már utána." Csak úgy magától nem küldik másik címre.

Ha ő nem szólt, a szolgáltató nem tudhatja hogy nem kapott levelet.

Mert igaz, a postások bedobják a levelet oda is ahol nincs kiírva a név, hiszen például míg albérletben laktam nekem sem volt kiírva a nevem.Mégis megkaptam a leveleim.


Mióta nem fizette a számlát? Működik-e még a vonala? Ha nem akkor esélyes hogy már átadták egy adósságkezelő cégnek a tartozását és már csak a behajtóra kell várnia.

Tehát fizetés letiltás stb.

2011. jan. 23. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!