Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Mi volt a legnagyobb csalódáso...

Mi volt a legnagyobb csalódásod a teszvesz/vatera rendszerben? Vagy az ott meghirdetett termékekben és az eladókban?

Figyelt kérdés

Nekem személy szerint egy reciruci nevű eladóval volt konfliktusom, azóta minden negatív értékelést elolvasok, még akkor is, ha eltörpül a számuk a pozitívok mellett.

[link]

ez a lapja, nagyon gáz amiket írnak róla...kár, hogy nem olvastam el...én egy Buzz Lightyear bábut vettem tőle, amit kb még a kutyámnak se adnék oda... :S


2011. dec. 6. 14:23
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

tesz-vesz:

Ugyanabban a városban lakótól vettem,személyes átvétel,megadta mailben a cimet,de hiába csengettem a megbeszélt időpontban.Előfordul,telószámot nem cseréltünk ha sürgős dolga lenne,igy ujabb email,mivel már nem értem rá kimenni megint,ezért utaljam el,postázza.elutaltam,azóta se kaptam meg,hiába reklamáltam sokszor.


Vatera: fényképen sokdarab szép ruha,kifizettem,küldte,zsák olyan ruhát küldött amit a hajléktalan se venne fel,még tűzre se volt dobható,mert műanyag volt.Nem reagált több emailre sem,negativ értékelésre sem.

2011. dec. 6. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
jah,és a durva: nem volt negativ értékelése egyiknek se
2011. dec. 6. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

Hat orakig tudnek sztorikat meselni a alacsony ertelmi kepessegu vasarlokrol. En javareszt numizmatiakval foglalkozom de neha eladogatom a folos elektoronikai cuccaimat. Mar csinalom egy ideje de meg midnig meg tudnak lepni egyes emberek.


Egyenesen orultem mikor vegre valaki megtorte a 100%-os ertekelesemet, mert addig tobben is zsaroltak extrakert hogy majd ok elrontjak a 100%-os ertekelsemet ha nem vagyok egyuttmukodobb... Egy ideig hajlando voltam arra aldozni hogy fizettem masok hulyesege miatt. Ilyen esetek normal level nem erkezik meg hat vissza fizetem az arat... (furcsa mod sok aki azt mondja nem kell neki ajanlott level a sajat felelossegere, mikor veletlen a posta valaki lenyeli (vannak ilyen idoszakok) akkor azonnal koveteli hogy teritsem meg a karat...). Korulbelul akkor telt be vegleg a pohar, mikor elveszitettek egy ajanlott levelet. Meg inditottam az ilyenkor szukseges eljarast, a posta ugy gondolta vissza adja nekem a feladas kotlseget. Errol kaptam papirt mindent, majd ennek masoaltat tovabbiottam a vasarlo fele... Aki persze kovetelte vissza a penzet, vissza fizettem neki. Ezekutan elkezdtek gyulni a negativ ertekeleseim.

2011. dec. 6. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

elozo vagyok veletlen elkuldtem az elozot meg lett volna par eset amitol agyf@szt kaptam:) Jellemzoen azok az emberek problemaznak a legtobbet akik nevetsegesen alacsony aron vesznek meg dolgokat. Aki egy tetelert kiad 5-10-20K huf-ot az altalban utal 1-2 napon belul meg kapja a termeket es orul.


Elso negativomat egy olyan embertol kaptam aki 1 forintokert le utogetett par ertektelen penzermet kb 10-20db-ot. Ezekutan kozolte hogy szemelyesen akarja atvenni mert a postakoltsegre 100 forint is tul sok (mert en ido milliomos vagyok es raerek 20 forintert rohangalni). Megbeszeltunk 3 alkalmat is mikor szemelyesen talalkozunk, persze egyikre sem jott el, telefonon sem ertem el. Aztan en nem kerestem tobbet, 3 honappal kesobb elokerul hogy neki mar azonnal kellenek a megvasarolt tetelei!


Masik nagyon kedvelt tipusa a vasarloknak, aki nem olvassa el a termek leirasat aztan probal reklamalni. Ilyen a jelkepes osszegekert arutl hasznalt korabbi gepeimbol megmaradt alkatreszek. Persze milyen dolog ez, de ne varja mar el senki hogy 500 forintert eladok egy AMD64 3000+ cpu-t es meg garanciat is vallok ra, mikor felhivom a leirasban a figyelmet, hogy vagy mukodik vagy nem.


A masik vasarlo tipus az absolult idiota. Mivel programozo vagyok es nagyon lusta, ossze dobtam jo masfel eve egy oldalt ami segiti a kapcsoalt tartast. A vatera csv filebol automatikusan ossze allitja a rendleseket, mindenkinek levelet kuld az adatokrol es megad egy linket ahol megtekintheti mit vasarolt, beallithatja a postazasi modot, megadhatja a postazasi cimet, es megnezheti hogy eppen milyen fazisban van a rendelese. Nekem meg nagy segitseg hogy automatikusan tudok nyomtatni az oldalrol boritekot es feladovenyeket. Az rendeles adatai nincsenenk jelszoval vedve a cimsorba kell megadni parameterkent egy 32 karakteres azonositot hogy az adott rendeles adatai megjelenjenek. Sosem eroszakoltam senkire sem a rendszer hasznalatat, volt aki orult neki es hasznalta volt akit nem erdekelt. Egyszer viszont volt szerencsem egy versenyzohoz akit nagyon kiboritott... Felszolitott szamtalanszor hogy a szemelyes adataival ne eljek vissza, hogy kepzelem en ezt, megy es feljelenet! Probaltam neki meg magyarazni hogy az adatai nem publikusak, ha valaki ki akarja talalni az azonositott elobb talalja el 15x egymas utan a lottoszamokat mint egy valos id-t. Azt sem birta megerteni hogy az feltve orzott szemelyes adatait o maga modosithatja akar torolheti is barmikor. Miutan masfel honap utan sem rendezte a 170 Forintos adossagat inkabb kizartam az aukcioimrol, ez persze feldihitette... Jottek tragarabbnal tragarabb szemelyes ertekelesek, tele szemelyes sertesekkel...


Elnezest a hosszu posztert es a sok hibaert:) Csak arra hivnam fel a figyelmet hogy a legtobb ilyen eset abbol adodik hogy a vasarlo nem eleg korultekinto. Sok esetben nagyon olcson szeretne nagyon jo dolgokat vasarolni aztan csodalkozik hogy megsem azt kapta amit szeretett volna.

2011. dec. 6. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Ja meg egy, egyszer azert kaptam negativot mert a vasarolt bankjegyet szet tepte kibontaskor... Neki allt feljebb hogy nem volt egyertelmu a csomagolas... Ossze hajtott lap leragasztva ket oldalan, arra viszont nem tudod magyarazatot adni hogy miert tepte ossze addig amig nem talalta meg a vasarolt tetelt...
2011. dec. 6. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Csupa jó tapasztalatom volt, én az a típusú vásárló vagyok, aki - idő birtokában, de sok pénz híján - azokat az aukciókat keresi, ahol szinte nevetséges áron lehet jó cuccokat találni. Főleg bútorokat, kisebb háztartási gépeket vettem így. Egyszer buktam egy mosógéppel 10 ezret (egy hónap után elromlott), de ha belegondolok, hogy százezreket nyertem már, ennyi bőven belefér.


Mindezek után nemrég egy barátnőm kérdezte, tudok-e venni neki egy parfümöt, mert épp velem volt, amikor a húgomnak vett parfümöt átvettem, és elég jó vásárt csináltam vele. Mondtam, hogy inkább regisztráljon ő, segítettem neki, meg is vette a parfümöt, amiről kiderült, hogy hamisítvány. Tudom, hogy nem tehetek róla és hogy előfordul az ilyen, de nagyon rossz érzés, hogy miattam vesztett el egy csomó pénzt :(

2011. dec. 7. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Én is eladó vagyok. Vannak sztorijaim. Sok póthajat adtam már el de nem ez a fő profilom.

Egyszer egy nő vett tőlem 2x100 tincs hajat, mondván, egy vendégének kell. Létrejött az adásvétel, aztán egy hét múlva írt hogy nem jó a haj, "nagyon műanyag", ezt írta. Természetesen tudtam hogy 100% emberi haj, de még nem hagyott értékelést, ezért inkább visszavettem mert ha hajra vonatkozólag ír negatívot, az jelenti a legnagyobb bevételkiesést.

Visszaküldte a használt hajat, én meg visszafizettem. Később vettem csak észre hogy nem küldte el csak a haj felét. Akkor már nem volt mit tenni. Lenyeltem a békát.


Volt egy aki leütött egy póthajas aukciót és írta hogy csak egy bizonyos napon jó, azt hiszem 2-a péntek, mert akkor kap fizetést, és mindenképp utánvéttel szeretné mert nem bízik senkiben (nincs negatívom és több száz pozitívom van), és szombaton van az esküvője, ezért baromi fontos. Végül összehoztam hogy csütörtökön elsőbbségi utánvéttel feladtam, így pénteken megkapta. Délelőtt fél 10-kor jött az e-mail hogy nem elégedett mert nem 100g-ot kapott csak 70-et. Belinkeltem neki az aukciót amit leütött. A címben is szerepelt már hogy 100 tincs és 50g a haj. Mintha meg sem kapta volna. Követelte hogy azonnal utaljam vissza a pénzét (holott nem is tudtam semmilyen bankszámlaszámot mert utánvétes volt és még magam sem kaptam meg a zsét) és ha nem lesz a számláján akkor megy a rendőrségre. Megírtam neki hogy küldje vissza, amint visszaérkezett a haj, eredeti állapotában, utalom a pénzét, persze csak ha ad egy bszlaszámot. Tovább jöttek a fenyegető e-mailek hogy majd a pasija elintéz meg hogy mehetek a teve utcára meg lófütty. a 10 levél után már nem is figyeltem rá. Majd ha visszaérkezett a haj, fizetek neki, addig nem. Ezzel lezártam. Azóta sem érkezett meg, a kisasszonyt viszont kitiltották mert begyűjtött vagy 10 negatívot. Ha nem állt volna össze a kép akkor megírom hogy ez volt a módszere arra hogy megtartsa az árut és a pénzt is visszaszerezze. Szerencsére nem dőltem be neki. Nem szabad kivételezni senkivel.

2011. dec. 8. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim válasza:

Hosszabb leszek a szokásosnál, mert sok a tapasztalatom...


Jobb ha hozzászoksz, hogy ha a Vaterán vásárolsz, akkor mindenféle meglepetések fognak érni. Itt aztán igazán kiderül, milyen kimeríthetetlen a Jóisten állatkertje. Mondom ezt úgy, hogy én rengeteg mindent onnan veszek, de előre tudom, hogy az esetek jelentős része zűrös lesz, ezt bekalkulálom abba, hogy meddig megyek a licittel. (Mindig csak a töredékét ajánlom meg annak az árnak, amit egy rokonnak vagy havernak kifizetnék ugyanazért a cuccért. Így átlagosan, hosszú távon mégiscsak jól járok.)


Nekem több száz üzletkötésem volt eladóként és vevőként is. Úgy tapasztaltam, hogy a vevők sokkal normálisabbak, tisztességesebbek és elnézőbbek, mint az eladók - akár újoncok, akár veteránok vásárolnak. Volt persze néhány kivétel, de ezek tényleg kivételek (pl. a pasas hónapokig nem jelentkezik, utána egyszer csak utalja a pénzt, amikor nem számítok rá, mert éppen nincsen fent egyetlen termékem sem, aztán bevág egy semlegest, amikor egy héten belül nem küldöm el az árut).


Az eladókkal rengeteg problémám volt, hiába vásárolok szinte csak olyanoktól, akiknek magas a visszajelzési százaléka.


A leginkább tipikusnak tekinthető eladói magatartások:

1. Megtévesztő leírást ad az áruról (selyemnek hirdeti, pedig bele van írva, hogy 100% poliészter, kézi festésű porcelánt ír, amikor ordít róla, hogy matricás, a kopott, repedezett vagy szúette vackot hibátlan bútorként hirdeti stb.) - ezeket igyekszem a képről kiszűrni, ha nem sikerül és mégis ilyet vettem, akkor megkérem, hogy vegye vissza, nagyon változatos, hogy milyen válaszokat kapok erre.

1A. Az előző alfaja, aki profi kereskedő, de úgy tesz, mintha nem az lenne: ő megnézette szakértővel és neki azt mondták, hogy ... (így árulja pl. az alpakka tárgyat ezüstözöttként), vagy: ez nem is az övé, csak szívességből árulja, valójában nem látta az árut, öt is becsapták a képpel. (Voltam olyan naiv, hogy az első néhány ilyet elhittem...)

2. Hamisítványt árul eredetiként - főleg márkás holmik gyenge minőségű koppintásaival találkozni, de érdekes találmány a "tibeti ezüst"-nek nevezett fémötvözet is, ami mindenféle fémet tartalmaz csak ezüstöt nem nagyon. Ezek általában a képek alapján és az árukészlet egészét megnézve könnyen kiszűrhetők.

3. Elméri vagy rosszul írja a méretet: tíz ruhaárus nőciből átlag kettő képtelen 1cm-en belüli pontossággal megmérni egy ing nyakbőségét, ujjhosszát vagy egy nadrág derékbőségét. De olyan is volt, hogy egy vázát mért feleakkorának a "tisztelt" eladó, mint amekkora ténylegesen volt. Ha reklamálok, a reakciók változatosak, pl: "Világosan oda volt írva a méret, arról nem tehetek, ha kicsi lett." "Igen, tényleg odaírta méretet, csak rosszul." "Nem cserélek hibátlan árut, máskor nézze meg jobban, mit vesz!" Ezért nem szoktam negatívot adni, csak semlegest, kivéve, ha nagyon pimasz az illető, mert senki nem tehet róla, ha kevés ésszel áldotta meg a természet.

4. Nem tud rendesen csomagolni, az áru szállítás közben összetörik vagy egyéb módon megsérül (pl. porcelántányért kaptam már bubis borítékban, szőnyeget pedig dobozba gyűrve). Ezért sem adok negatívat, csak semlegest, ld. előző pont.

5. Hiába nyertem meg a terméket, közben eladta másnak - eleinte türelmes voltam velük, de meguntam, most már röpül a negatív.


Ezen kívül volt sok más, változatos probléma is, amik külön-külön nem tömegesek, de összeadva elég nagy százalékot alkotnak. (Az eladó eltűnik a pénzzel, teljesen mást küld, mint amit vettem és közli, hogy nem tudja cserélni, mert nem találja az eredetit, szerinte egy régi bútornál az nem tekinthető hibának, hogy össze-vissza van repedezve stb.)

2011. dec. 11. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim válasza:

Nekem igazán nagy csalódásom nem volt, csak sok kicsi, mert nagyobb értékű árut csak személyesen veszek át, előre nem fizetem ki.


Talán az volt a legrosszabb, amikor megvettem egy szép órát, ami átvétel után még működött is, majd néhány hét múlva elromlott és az órás kb. 40.000 forintot kért a javításáért. Azt mondta, hogy csak elhasználódott a szerkezet és véletlenül éppen most szorult rá egy teljes szétszedésre és tisztításra.

2011. dec. 11. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim válasza:

Egyébként reciruci a vaterás eladók krémjéhez tartozik az értékelései alapján. Elég kevés a negatívja a több mint 12 000 (!) adásvétele közül és azok egy részét is láthatóan teljesen ütődött vevőktől kapta.

(Persze nem rád célzok, de olvass el néhányat a negatívjai és a semlegesei közül: pl. a vevő visszaküldte az árut sima levélben, aztán az eladót vádolja, hogy hazudik, amikor azt állítja, hogy nem kapta meg.)


Most képzeld el, milyenek azok az eladók, akiknek 98% vagy az alatti a százalékos visszajelzésük.

2011. dec. 11. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!