Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Gyakorlott Ebay-es eladók!...

Gyakorlott Ebay-es eladók! Tudnátok segíteni?

Figyelt kérdés

Eladni szeretnék, de nem vagyok teljesen tisztában néhány dologgal.

1. Úgy tudom, hogy a kezdő eladóknál a PayPal visszatartja az összeget addig, amíg a vevő nem készít pozitív, elégedettséget kifejező értékelést. A kérdésem az lenne, hogy milyen módon értesít a PayPal, hogy a partner elutalta a vételárat és az beérkezett hozzájuk?

2. Mi van akkor, ha partner nem elégedett a termékkel? A PayPal visszautalja neki a pénzt és még a termék is nála marad?

3. A jutalékot automatikusan vonja le az Ebay vagy nekem kell intéznem a kifizetést? A PayPal-on hol találom meg az erre vonatkozó részt?


Ezekre a kérdésekre sajnos nem találtam választ, ezért fordulok Hozzátok. Válaszaitokat előre is köszönöm!



2013. nov. 11. 01:37
 1/7 anonim ***** válasza:

Nem vagyok gyakorlott eladó, inkább vásárló, de azért próbálok segíteni.


Az első pontra nem tudok sajnos válaszolni.


2. A legtöbb eladó leírja a feltételeket a visszaküldéssel kapcs, ez a "Return policy". Szinte mindenhol ott virít, hogy a vásárló fizeti a visszaküldés költségeit, illetve, hogy hány napig teheti meg.


Amiről te beszélsz az kínai módszer, kínaiaknál gyakori, hogy nem kérik vissza a terméket, egyrészt tudják, hogy rohadtul drága a posta, a termék ára pedig töredéke a valódi gyártási árnak. Számukra többet ér a pozitív feedback, vagyis inkább a negatívtól félnek. Ez persze olyan esetekben megy amikor valóban ők hibáztak.


Volt, hogy rendeltem valami gagyi ékszert amiről le volt kopva a festék. Befotóztam és szó nélkül jött a refund. Volt olyan termék ami darabokban volt, használt szar. Kicsit próbálkozott az eladó, de végül refund lett.


Egyszer postáztam vissza a terméket Hong Kong-ba ewgy videókártyát (kicsit laptop cucc, az is több mint 2e Ft volt). Nah ott volt szívás rendesen de a végén kis veszteséggel de én nyertem.


Amiről itt írtam az a "közös megegyezés" lényegében. Amiről te beszélsz már az a rész amikor nem tudtok megegyezni a vevővel és ő kínjában az ebay-hoz fordul.

Olyankor az ebay-nak vizsgálnia kell, hogy jogos e a követelés. Kezdetben megkérdeznek téged, kapsz tudtommal lehetőséget, hogy megvédd magad. Ha kussolsz és nem reagálsz akkor rövid időn belül lezárják és refund.


Amennyiben kommunikáltok, és lényegében nem arról van szó, hogy a termék szilánkokban érkezett, hanem valami olyan hibája van amit neked meg kéne vizsgálnod, akkor a vevőn a sor, hogy visszaküldje és kezeljétek az esetet.


A másik téma a nem megérkezett termék. Amennyiben nem ajánlottan adod fel, akkor esélytelen, hogy bizonyítsad, hogy te valóban elküldted. Ezért van az, hogy a kínai szó nélkül újraküldi "resend".


Összegezve, törekedni kell a közös megegyezésre, angol tudás nagy előny.



3. Tudomásom szerint számlát vezet, hogy mennyi a befizetni valód. Annó hirdettem tesztként 1-2 terméket és akkor láttam, igaz nem kellett fizetnem semmit, mert akció volt vagy mi. Valszeg levonja magától ha sokáig nem fizeted ki. De ez nem 100%, ebben majd felvilágosít valaki.

2013. nov. 11. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Én gyakorlott eladó vagyok.


1. Új eladóknál van egy 500$ vagy 10 db termék limit. Ha az egyiket elérted, akkor abban a hónapban nem adhatsz el mást.

A paypal a fizetéstől számított 21 napig tartja vissza a pénzt, kivéve ha FedEx-szel vagy UPS-sel szállítasz mert azokat nyomon tudja követni. A sima postai ragszámot nem tudjal

Akkor is visszatartja ha már pozitív értékelést kaptál a tranzakcióra. Ez azért van mert nincs kapacitásuk rá hogy egyenként felülvizsgáljanak minden esetet és a rendszer nem tudja automatikusan intézni. Egy idő után emelik az eladási limitedet és a pénzvisszatartás is megszűnik.


2 Ha a partner nem elégedett a termékkel akkor az eBay először a felekre bízza a megegyezést. A vásárló visszaküldi a terméket és miután visszaérkezett, az eladó visszafizeti a vételárat vagy egyéb megoldást is kitalálhattok. A lényeg hogy senkinek se keletkezzen a postaköltségen kívül nagyobb kára. Olyat csak nagyon ritka esetben, hosszas vita után tesz a paypal, hogy visszavonja a pénzt az eladótól és a vásárló megtartja a terméket és a pénzt is. Ez egyébként általában az eladó kizárásával vagy eladási limit növelésével is járhat.


3 Az ebay számlát vezet amit havonta kell fizetni. Ha nem fizetsz, bezárja az accountodat. Ez ilyen egyszerű. Egyszer kiküldi a havi értesítőt, aztán rá egy hétre a számlát amit be kell fizetned paypalen keresztül.

2013. nov. 11. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Nagyon köszönöm a válaszokat! Még annyit szeretnék kérdezni, hogy melyik futárszolgálatot ajánlod? Esetleg a Magyar posta?
2013. nov. 11. 14:56
 4/7 anonim ***** válasza:

Bar kulfoldon elek es a helyi postanak van kovetesi szama, az eBay szabalyai itt is ugyanazok, mint mashol.


Új eladóknál van egy 500$ vagy 10 db termék limit - errol en meg nem hallottam. Be tudod linkelni az eBayes oldalt, ahol errol irnak?


Az elso par eladasom alkalmaval 21 napot vartam a penzemre. Aztan ez egyre kevesebb lett, kb. egy het.


Amikor a vasarlo fizet, a Paypal kuld egy emailt, hogy penz jott a hazhoz.


ha partner nem elégedett a termékkel? - attol fugg, miert nem? Mert nem jo a meret? Te leirtad pontosan, hogy hanyas meret, a vasarlo felre nezte, ez nem a te hibad. Ha kifizeti a posta koltseget es visszakuldi neked a cuccot, akkor visszaadod neki a penzt, de azt nem varhatja el toled, hogy a postakoltseget te fizesd, mert o felrenezte a meretezest.


Ha azert nem elegedett, mert pl. szallitas kozben a cucc megserult/eltort stb, abban az esetben jogosan koveteli vissza a penzet, mert az elado felelossege ugy csomagolni, hogy az biztonsagban eljusson a vasarlohoz.


En pl. eladtam egy fulbevalot, szallitas kozben eltort, a vasarlom irt, hogy visszakuldik nekem a cuccot. Mondtam neki ne butaskodjon, vissza ne kuldje, mit csinaljak a torott cuccal? Fotozza le, bizonyitsa, hogy tenyleg torott. Megtette. Lattam, hogy tenyleg torott, igy visszautaltam neki a penzet. Es meg ezek utan is hagyott egy pozitiv ertekelest ;)


Az eBay havonta vonja le a jutalekot. Nekem ugy van beallitva, hogy automatikusan levonjak a Paypalrol, nem kell kulon fizetnem. Igy egyel kevesebb dologra kell figyelni. Kuldik az emailt, hogy mennyit kell majd fizetni, majd kesobb a Paypal is kuldi az emailt, hogy fizettem az eBaynek.

2013. nov. 11. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Leírnád, hogy hogyan tudom a PayPal-on beállítani az automatikus jutalék levonást? Sajnos nem találom.
2013. nov. 12. 09:40
 6/7 anonim ***** válasza:

Mar nem emlekszem hogyan csinaltam, de ez hatha segit:

[link]

[link]

2013. nov. 12. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:

Sziasztok! Eléggè meg vagyok ijedve, most használom először a paypalos rendszert pènz fogadàsra. Egy hölgy vàsàrolt tőlem, kèrte az e-mail cìmemet, nevemet ès az összegeket. Utána kaptam egy paypalos e-mailt - a feladó: sericeenligne63@gmail.com (francia paypalom van). Ìrta, hogy a pénzt elutslták nekem (összeg, e-mail, név minden ott volt) ès kèrte hogy màsnap 17 òràig adjam fel a csomagot, ès küldjem el e-mailben a cdomag számàt, nevemet telefonszámomat , cìmemet.

elküldtem ès azòta semmi vàlasz. Ez normàlis, hogy semmilyen ayyomatikus levèl nincs ezutàn? Vsgy az hogy ennek az egèsz törtènetnek a nyomàt nem talàlom a paypal fiòkomban? Azt is olvastam hogy èrdemes nèzni a feladò e-mail cìmet. Nem tudom lehet paranoia de mièet sericeenline63 ès mièrt nem serVise pl vagy mi az a 63? Jajj paràzok. Kedvem lenne berohanni a postàra ès visszakérni A csomagot... a csomagküldő tàrsasàg honlapjàn egyébként a csomagszâmot beìrca màr làthatò hogy itt van a postàn.

2015. márc. 24. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!