Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » A vaterán szokás elkérni a...

A vaterán szokás elkérni a postaköltséget, ha visszaküldöm az árut, ha nem felel meg?

Figyelt kérdés

Pl. csere esetén,ha nem jó a méret vagy hibás az áru, akkor azt a pénzt, amit én postára költök, amikor visszaküldöm szokás elkérni az eladótól, akkor is ha mondjuk kisebb összeg?Azért merült föl bennem, mert ugye az eladó is elkéri a postaköltséget tőlem, ha vásárolok, viszont ha ő mást küld, akkor én miért fizessek duplán postát? :)

Mik a tapasztalataitok, ill. hogy szoktátok csinálni?


2009. nov. 29. 01:31
 1/5 anonim ***** válasza:

Én több webáruházat kezelek, ismerem a fogyasztóvédelmi törvényeket is, abban pedig ez áll : a Vevő viseli a visszaküldés költségeit!


Az Eladó azért kéri el vásárláskor a postaköltséget, mert azt őneki is ki kell fizetnie a Magyar Posta részére, ez nem az ő zsebébe vándorol.


Amikor valamiért cserélni kell a megvásárolt cuccot, akkor majd az Eladó az újraküldésért nem fog pénzt elkérni, de az már tényleg sok lenne, ha ő fizetne 2x postaköltséget (visszaküldést is, újrapostázást is)?!


Mondjuk, abban az esetben, ha az Eladó mást postázott, mint a megrendelt termék, akkor jogosan kérhető tőle a visszaküldés postaköltsége, ezt biztosan fel is fogja ajánlani vagy valamilyen ajándéktárggyal fizeti ki ezt a tartozását.


De ha arról van szó, hogy te megrendeltél egy terméket, ami a megrendelésnél még jónak tűnt, de kicsomagolás után jöttél rá, hogy kicsi, akkor nem jogos az Eladótól kérned a visszaküldés postaköltségét...


============


Én már vásároltam úgy a Vaterán, hogy az Eladó "új, kifogástalan"-nak hirdetett terméke működésképtelen volt kicsomagolás után, mind a 2 darab, tehát nem csak véletlenről volt szó, hanem több ilyen sz@rt is eladott, én annak is örültem volna, ha egyáltalán visszaveszi, postaköltség nélkül... Nemhogy erre nem volt hajlandó, de még ő adott nekem rossz értékelést, mert merészeltem beírni az értékeléséhez, hogy használhatatlan cuccot árul. :-[

Úgyhogy a Vaterán már az is valami, ha az Eladó kicseréli a cuccodat és nem veszett el a pénzed...

2009. nov. 29. 01:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Ezt eladója válogatja..

Én vevő és eladó vagyok egyszerre, és azt tartom korrektnek, mint amit ez előző leírt: ha az eladó hibájából nem felel meg a termék a vevőnek (nem olyan állapotú, nem akkora méret, ..stb) akkor az eladónak kötelessége valamilyen formában kártalanítani a vevőt. De ha a vevő volt figyelmetlen (elnézte a méretet, másra gondolt, nem olvasta el a termékelírást), akkor a vevő szívott és nem kérhet számon semmit az eladón.

2009. nov. 29. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Szeva, én is árultam a vaterán autó alkatrészt. Leírtam a cikkszámot, ami alapján betudja azonosítani, de én azt is letisztáztam, ha még se lenne jó visszaveszem, de az összes postaköltség az övé.


A te leírásod alapján, én úgy tartom logikusnak.

Nem jó a méret, az a vevő hibája, lehetett volna kérdezni, megméretni. A vevő küldje vissza saját költségen és fizesse ki a következő postázást is.


Ha hibás az áru, az eladó hibája, vegye vissza, fizesse a vissza postát, és az újraküldését is.

2009. nov. 29. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Ha hibás az áru, vagy egyáltalán nem a licitált tárgyat kapod meg, akkor bizony az eladót terheli a postaköltség! Csak aztán tudd vele megértetni!
2009. dec. 1. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim válasza:
Jó...de ha tényleg nem azt kaptam amit kértem, és visszacserélésnél velem akarják kifizettetni a visszaküldött árú postaköltségét, akkor jogosan kéri ezt tőlem? Ha nem akkor milyen jogszabályt küldhetek neki amivel meggyőzhetném erről? Mert a fogyasztóvédelmisek kis összeggel nem fognak foglalkozni.
2012. okt. 25. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!