Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Miért nem bírja megvárni a...

Miért nem bírja megvárni a futár amíg meggyőződöm a termék sértetlenségéről?

Figyelt kérdés

Rendeltem egy 120.000 forint értékű terméket. A webshop általános szerződési feltételeiben világosan levolt írva, hogy még a futár előtt kell megállapítani a termék sértetlenségét és hiánytalanságát máskülönben nem fogadják el az utólagos reklamációt.


Kihozta a futár a terméket én pedig ki akartam nyitni hogy megnézzem a terméket erre neki állt nyünnyögni, hogy neki erre nincs ideje meg, hogy ő csak a csomagolás sértetlenségért felelős stb. Végülis nagy nehezen toporzékolva kivárta amíg megnéznem. GLS futár volt egyébként. Elhiszem, hogy sok helyre kell még mennie de azért nem olcsó termékről van szó.


Ti tapasztaltatok már ilyet?



2018. jún. 13. 19:35
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
69%
Minden webshop szabályzatában benne van ez. De nem számít. Nem bonthatod fel a csomagot. Ez meg a futárszolgálatok mondják.
2018. jún. 13. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
40%
Sérül a vásárlói jogod és hiteltelen az az eljárás hogy előre fizetsz és utána aláírsz a végén kapod meg a ZSÁKBAMACSKÁT zárt csomagban . Ennek fordított sorrendben kell zajlania , HÍRTV PANASZKÖNYV egyik részében erről tájékoztatnak .
2018. jún. 13. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
63%
csak egy kerdes: a futarnak mi koze a csomagod tartalmahoz? rendelsz egy 120 ezres plazmatvt, de 120-ert egy laptopot kapsz, mindkettot sertetlenul, a futar tehet errol? kiszallitotta az arut, elvegezte a munkajat? igen. amugy hol irjak, hogy koteles megvarni?
2018. jún. 13. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
63%

"Ti tapasztaltatok már ilyet?"

Milyet?

Hogy a futár megvárja amig átnézem a csomagot?

Nem.

Csomagolás nem sérült, aláirom majd szevasz.


Ha a csomagolás sértetlen, de a termék hiányos vagy sérült, az már a feladó hibája. Reklamációnak helye van. A feladónál (webshopnál).


" Elhiszem, hogy sok helyre kell még mennie de azért nem olcsó termékről van szó."

Szép is lenne ha minden egyes csomagnál meg kellene várnia, hogy átnézzék a terméket.

2018. jún. 13. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
76%

Ez teljesen normális és több gond is van:


1) A futárnak maximálisan igaza van. Neki ugyanis köze nincs ahhoz, hogy mi van vagy mi nincs a csomagban. Neki az a dolga, hogy a csomagot sértetlenül kiszállítsa. Ha a csomag sértetlen (amit látsz kívülről) akkor ő befejezte a dolgát és megy folytatni a napját.

A GLS futárnak köze nincs a te TV-dhez, nem a GLS-től vetted. És ha mondjuk piros lett volna ami neked nem kell akkor mi van? A GLS-t nem fizetik azért, hogy visszahurcoljon neked ingyen dolgokat.


2) A webshop nem köthet ki törvénytelen dolgot a ÁSZF-jében. Már pedig az, hogy csak akkor vállalnak felelősséget ha a futár előtt te bármit csináltál az törvénytelen kitétel. Ergo érvénytelen.


Amennyiben a csomagolás sértetlen (amiről valóban meg kell győződnöd átvétel előtt - alá is írod, hogy sértetlenül átvetted) akkor vélelmezni kell, hogy a termék eredendően hibás és ezért a kereskedő felel.

2018. jún. 13. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

10.2.2. Átvételkor a megrendelés összegének kifizetése után a Vásárló felelőssége a csomagban szereplő tételek és a termék állapotának futár jelenlétében való ellenőrzése. A megrendelt csomagok kiadása a címzett vagy más olyan személyek aláírása ellenében történik, akiről a körülmények szerint feltételezhető, hogy jogosultak a csomagok átvételére. Ide sorolandók a címzett helyiségeiben jelen lévő személyek és a meghatalmazással rendelkezők. Amennyiben a Vásárló a terméket nem személyesen venné át, úgy gondoskodnia kell arról, hogy vagy előzetesen megjelölt meghatalmazottja, vagy az általa megjelölt, átvételre jogosult vegye át a terméket.

10.2.3. A csomag átvételét követően a felmerülő hiányosságokról a Vásárló kérése esetén a futár (Szállító) jegyzőkönyvet állít ki, majd felveszi a Webáruházzal a kapcsolatot. Utólagos reklamációt a hiányzó tételekre vonatkozóan a Webáruháznak nem áll módjában elfogadni.

2018. jún. 13. 21:15
 7/13 anonim ***** válasza:
73%

"A webshop általános szerződési feltételeiben világosan levolt írva, hogy még a futár előtt kell megállapítani a termék sértetlenségét és hiánytalanságát máskülönben nem fogadják el az utólagos reklamációt."


Ez nem éppen legális kitétel az ÁSZF-ben. Ilyet nem várhatnak el. A futár a feladott termék sértetlenségéért felelős, nem valami ellenőr, hogy tényleg azt kaptad, amit rendeltél. Ilyen értelemben a futár is csak egy civil, akár a szomszédot is megkérhetnéd, hogy tanúsítsa, hogy mi volt a csomagban.

2018. jún. 13. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
57%

Viszont az árú sértetlenségét akkor látjátok ha kibontjátok és erre tanu a futár is.

Nálunk az MPL-nél ha jön a futár és szeretnéd kibontani előtte akkor megteheted és jegyzőkönyvezni lehet ha probléma van.

Ha a webshop hívja fel a figyelmet rá hogy átvételkor nézem át akkor biztos át is nézném ha szeretné ha nem a futár....

Persze a futárokat is megértem, kb akkor jönnek ki időben ha minden klappol...:/

2018. jún. 13. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
58%

# 6


Ha az lenne leírva az AFSZ-ben, hogy a garancia csak akkor él ha 30 centinél nagyobb farkad és a saját seggedbe tudod dugni - amit a futár előtt demonstrálnod kell - akkor szerinted ez a kitétel érvényes lenne? Ugye nem...


Na, pont ugyan így nem érvényes a fenti kitétel sem. A futár nem a webshop képviselője, nem tartozik semmilyen felelősséggel a KÖZTED és egy webshop között fennálló megállapodásra. Pont ezért egy ilyen kitétel nem teljesíthető, így semmis.

2018. jún. 13. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
62%
Le lehet pontozni de ettől még igazam van. Ilyen kitételt nem szabhat webshop, pont. Innentől kezdve nincs miről beszélni.
2018. jún. 13. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!