Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Mi van akkor, ha nem veszem...

Mi van akkor, ha nem veszem át a megrendelt terméket?

Figyelt kérdés

Tegnap este rendeltem egy terméket. Viszont később rájöttem, hogy ez egy elhamarkodott döntés volt. Írtam nekik email-t, hogy mit lehet ilyenkor tenni. Nem válaszoltak. Ma írták emai-en, hogy a futárnál van a termék.

Próbáltam már 3x hívni őket, de nem veszik fel.


Ilyenkor mit lehet tenni?

Utánvételes fizetési módot választottam, így még gyakorlatilag nincs kifizetve.


Olvastam, hogy ezért perelhetnek is, mert elvileg a szerződéses feltételt elfogadtam. De olvastam ellen érvet is, hogy ha nem veszem át akkor visszaküldik, azt ki kell fizetnem, de a nem lesz belőle semmi kár, mert látatlanban rendeltem.

Most mi az igaz? Volt már valaki hasonló szituációban?


2018. okt. 17. 15:14
 1/6 anonim ***** válasza:
86%

3 dolog történhet:


-polgári peres úton követelhetik tőled a termék árát hogy fizesd ki, ez benne az ászf-ben amit elfogadtál.

-polgári peres úton követelhetik tőled a fuvar díját, ez is szinte minden ászf-ben benne van.

-Tiltólistára tesznek és nem foglalkoznak az üggyel tovább. Ez a legvalószínűbb.

2018. okt. 17. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Jobban belegondolva igen, kifizettethetik, mert megrendeltem. Viszont szóltam nekik, hogy meggondolnám magam ha lehetséges de erre nem válaszoltak.
2018. okt. 17. 15:21
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Tekintettel arra, hogy rengeteg olyan "vevő" van, aki "meggondolja magát", azaz nem képes felnőtt ember módjára viselkedni és felelősségteljesen dönteni, majd utána vállalni a cselekedeteiért a felelősséget, ezért most már meglehetősen sok webáruház belevette az ÁSZF-be, hogy amennyiben a vevő nem veszi át a terméket, a futár díját köteles kifizetni és ezt követelhetik rajta.


Az elállási jog nem arra lett kitalálva, hogy játszótérnek használjuk a netet és a webáruházat, meg a futárokat, hanem arra, hogy ha VALÓBAN nem olyan a termék, mint ahogy meg van hirdetve, akkor vissza lehet küldeni.


Az első válaszoló pontosan leírta, mi történhet.

2018. okt. 17. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
25%

Webes vásárlás esetén 14 napig indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól.


[link]

2018. okt. 17. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

"Webes vásárlás esetén 14 napig indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól."

Persze négyeske! Csak előbb törvény tisztelő módon át kell vegye és ki kell fizesse! És miután nem tetszik neki, szépen visszacsomagolja, és a saját költségén visszaküldi.

Na ez az elállás, ha szövegértelmezési problémáid lennének esetleg. ÉS nem az, hogy tojik átvenni...

2018. okt. 18. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Írtak egy üzenetet, hogy nem adták át a futárnak és nem lesz semmi teendőm.

Szerencsére rendesek voltak.

2018. okt. 18. 14:08

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!