Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » A közigazgatásban, hivatalokba...

A közigazgatásban, hivatalokban hogyan oldják meg, hogy mérnököt, műszaki ügyintézőt tudjanak alkalmazni?

Figyelt kérdés
Vidéken azt látom, hogy sok helyen alig van értelmes műszaki végzettségű ügyintéző önkormányzati hivatalokban pl. Egy városüzemeltetési osztályra ugye kell településmérnök, vagy építőmérnök, de a közszféra bértáblája olyan nevetséges, hogy átlag mérnök 4 órás munkával megkeres a civil szférában egy hivatali havi fizetést. Sok helyen kiöregedő 60-as nyugdíj előtt álló mérnökökkel vannak tele az ilyen pozíciók, ha ők nyugdíjba mennek, fiatal mérnök ennyire nevetséges fizetésért nem ül be a helyére. Akkor hogy működik majd egy városüzemeltetés vagy egy műszaki ügyeket intéző hatósági osztály?

2023. nov. 8. 19:31
 1/10 anonim ***** válasza:
82%

Építőmérnök vagyok, önkormányzatnál kezdtem útügynél, a fizetésem minimálbér volt plusz 50 ezer forint. Cserébe alig kellett dolgoznom, napi fél óra volt a tényleges munkavégzésem, viszont muszáj volt bent lennem.


"átlag mérnök 4 órás munkával megkeres a civil szférában egy hivatali havi fizetést. "


Ez nagyon nem igaz. Lehet hogy egy mérnök leszámláz egy napos munkáért 200 000 ft-ot de abból adóznia kell, kocsit fent tartani, könyvelőt fizetni, biztosítás, a végére tisztán csak a töredéke marad. Ha meg áfás az is rámegy. Ebből az egyszeri ember annyit lát hogy napi 200 ropit keres akkor havi 4 milla a fizetése.

2023. nov. 8. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

"Ez nagyon nem igaz. Lehet hogy egy mérnök leszámláz egy napos munkáért 200 000 ft"


Én ahogy néztem, az a 200 ezer inkább 2 millió :D Sima műszaki ellenőri feladatokra, amikor egy kis bodegát újítanak fel, arra is 600 ezreket kér el, nagyobb munka bőven millió feletti tétel. Tervezni is egy átlag tervdoksi 1-2 millió ft, ahogy én elnéztem.

2023. nov. 8. 20:45
 3/10 anonim ***** válasza:
69%