Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Hogyan lehet, hogy egy közleke...

Hogyan lehet, hogy egy közlekedésmérnök több év tapasztalattal annyit keres mint egy operátor?

Figyelt kérdés

Egyik ismim közlekedésmérnökként dolgozik, panaszkodik , hogy több év tapasztalattal 300 nettót kap. Amikor elmondja ennyit egy targoncás, betanított munkás keres 3 műszakban. Meg mondta 8 osztállyal 8 hetes kiképzés után keres 270 nettót egy közlegény a katonaságnál.


Mondta , hogy nem érti miért érték utol ennyire a szakmunkás , betanított munkás fizuk a diplomásoét.



ápr. 5. 14:38
 1/8 A kérdező kommentje:
Volánbusznál dolgozik ismerősöm több év tapasztalattal.
ápr. 5. 14:38
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Ez teljesen termeszetes, ha nem fizetnek meg az alja fizikai munkat, akkor ki vegezne el?
ápr. 5. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
62%
Azért mert mérnöki szakok között is hatalmas a különbség mind a képzés színvonalában és a hallgatók kompetenciáiban. Attól, hogy benne van a képzés nevében a "mérnök" szó még egy teljesen értéktelen büfészak akárcsak a kertészmérnök vagy agrármérnök. Ilyen képzésekre amúgy is jellemzően a gyenge képességű hallgatók mennek (akik semmivel nem teremtenek nagyibb értéket mint egy mezei operátor), akik tehetségesek azok villamosmérnökire, mérnökinformatikus, mechatronikai mérnök stb... (nyilván nekik a fizetésük sem a vicc kategóriába sorolható).
ápr. 5. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

3-as, ebben te biztos vagy? Elvégezted ezeket a szakokat, mindet, hogy ilyen határozott véleményed van?

Inkább az egyessel értek egyet. Felértékelődik a nehéz fizikai munka, mert nem akarja senki elvégezni.

Én irodában dolgoztam, pénzügyön. Diplomát és két nyelvet kértek. Igen, tudom, pénzügyesből azért rendesen túlképzés van, bár a két nyelv miatt azért nem volt 200 jelentkező, csak 20. Ennek ellenére én is meglepődtem, hogy lent a gyárban a munkások többet kaptak, mint mi. Eleve elég rendesen kifizették nekik a túlórapénzt meg a műszakpótlékokat, mi meg rendes office time-os munkarendben voltunk, az is megdobta.

ápr. 5. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

"3-as, ebben te biztos vagy? Elvégezted ezeket a szakokat, mindet, hogy ilyen határozott véleményed van?"


Én egyetemi docens vagyok, többek között matematikához és fizikához kapcsolódó tárgyakat oktatok valamint néhány spec koll-t, és az egyetem vezetősége külön kérte, hogy a közlekedés és járműmérnököknek jóval kevesebb anyagot és alacsonyabb szinten oktassam le, valamint a számonkérés se legyen olyan szigorú mint a többi mérnöki szakokon, mivel oda gyenge képességű hallgatók járnak. Sajnos ezt én is megtapasztaltam, ugyanis jóval egyszerűbb zh ellenére is magasabb bukási arány született, mint egy valódi mérnöki szakon ahová járnak tehetséges diákok is.

ápr. 5. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
95%
Közlekedés, epìtő-épìtész, környezet, agrár meg hasonló mérnök szakokat ne válasszon az aki jól akar keresni. Ezekkel joval nehezebb jól fizető helyet találni.
ápr. 5. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
55%
biztos balf#sz
ápr. 6. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
Villamos, mechatro mérnök aki jól keres és persze ezek is nagyrészt multinál. Nah meg persze az infosok.
ápr. 6. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!