Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Mit csinál egy marketinges?

Mit csinál egy marketinges?

Figyelt kérdés
2011. jan. 18. 17:11
 1/2 anonim ***** válasza:
Felméri a piacot, pontosabban azt, hogy mivel lehetne eladni azt a dolgot, és arra alapozva megépít egy üzletpolitikát.
2011. jan. 18. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

ez egy jó leírás a tescotól:


Marketing

Feladatunk

Marketingtevékenységünk egyik része nagyon látványos. Televíziós reklámjaink, akciós újságaink, internetes és az írott sajtóban megjelenő hirdetéseink az egész országban népszerűek. Meglepő módon az, hogy a vásárlókat rábeszéljük a Tescóra, csak töredéke feladatunknak. Munkánk másik része elemző, kutató jellegű. Többek között a statisztikai kimutatások révén követjük piaci részesedésünket, kutatásaink mennyiségi és minőségi mutatói alapján figyelemmel kísérjük a vásárlói elégedettségét és teljesítményünk változását az előző évihez képest.


A vásárlók hangjaként működünk

Ez azt jelenti, hogy nemcsak a vevőkkel kommunikálunk a vonzó és jól megtervezett hirdetési kampányainkon keresztül, hanem a Tesco egészét befolyásoljuk annak érdekében, hogy a vásárlók nálunk minden kedvükre valót megtaláljanak. Számunkra a vásárló az első – és ez nem csupán egy üres jelszó. A marketingcsapat a motorja a „Vásárlókért mindenkinél többet teszünk” ígéretünk megvalósításának. Mindenben a vevők kedvét keressük, és tájékoztatásul szolgálunk a legfrissebb és várható vásárlói trendekről az üzletág valamennyi területe számára. Tisztán, következetesen és a márkaértékeknek megfelelően kommunikálunk.


Felépítésünk

Helyi és áruházi marketing

A helyi szinten végzett marketingtevékenység alapvető áruházaink működése számára, hiszen ennek segítségével lehetünk csak biztosak abban, hogy minden egyes áruház a legjobb helyen a megfelelő kínálattal, a legjobb árakkal és szolgáltatásokkal rendelkezik. A helyi marketingcsapat dolgozza ki a helyi vonatkozású marketing kampányokat, amelyek az újáruház- és felújítási programjainkat segítik, áruházi szinten tevékenykednek és kommunikálnak a fogyasztókkal. Az áruházi marketingcsapat ugyanakkor annak felkutatásában segít, hogy az adott térség vásárlóinak mire van szüksége - ezáltal termékeink legjavát nyújthatjuk az adott közösség részére -, illetve biztosítja a beruházási és kiskereskedelmi csapatokkal való szoros együttműködést.


Márka marketing

E csapat a Tesco vásárlóbarát megjelenítéséről gondoskodik. Lényege, hogy a Tesco számára minél nagyobb hírverést keltsünk, megerősítve a márka arculatát. Eszközeink között szerepelnek a hagyományos hirdetések és tájékoztatások, a vásárlói kártya akciók, egyéb különleges reklámok és számos további eszköz, amely segíti, hogy a Tesco márka a lehető legvonzóbb színben tűnjön fel. A nagy nyilvánosságot élvező reklámok tevékenységüknek csupán egy részét alkotják.


Árazás, promóció és forgalomtervezés

Nyilvánvaló, hogy az árak játsszák a legfőbb szerepet abban, hogy a vásárlók a mi áruházainkat választják. A reklámkampányoknak jut a főszerep abban, hogy a vásárlóknál kedvet, érdeklődést teremtsünk, majd elnyerjük hűségüket. Mindezek mellett ezen csapat folyamatosan figyeli versenytársaink tevékenységét is.


Piackutatás

Ez a csapat végzi üzletágunk, vásárlóink és versenytársaink elemzését. Az eredmények alapján lehetőség nyílik a megfelelő piaci stratégiák kialakítására, annak érdekében, hogy folyamatosan a piac élén maradhassunk.


Kiket keresünk?

A jelentkezőkkel szembeni elvárásaink:


lehetőség szerint marketing- vagy elemzői területen szerzett felsőfokú végzettség,

vevőközpontú szemlélet,

nyitottság,

jó elemzői képesség,

pozitív és újító gondolkodás.

Előnyt jelent:


több éves, piacvezető vállalatnál vagy kiskereskedelmi, FMCG cég marketingosztályán szerzett munkatapasztalat.

A megfelelő jelöltek kiváló belső képzési programjaink révén rekordidő alatt jutnak az elvárt felkészültségi szintre. Folyamatosan nyitottak vagyunk az új ötletekre és a versenytársaktól eltérő megközelítésekre. Az alapvető elvárás velünk szemben, hogy tudjuk, mi a fontos vásárlóinknak. Ezáltal képesek vagyunk felismerni, hogyan befolyásolhatjuk pozitívan a vásárlói szokásokat és a beszerzés folyamatát, így az üzletág igazi szakértőivé válunk.

2011. jan. 20. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!