Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Mit teszel, ha - szerinted...

Mit teszel, ha - szerinted önhibádon kívül - másfél milliós kárt okozol a munkahelyeden?

Figyelt kérdés
Itt nem az érdekel, hogy a munkaadó max fél havi fizetésedet vonhatja le a Munka Tvkönyve szerint, hanem az, hogy emberileg hogyan viselkedsz, hogyan viseled, próbálod-e téríteni az okozott kárt, felmondasz-e vagy pont inkább maradsz, stb. Hogyan "kell" ilyen helyzetben viselkedni?
2013. jún. 24. 17:44
 1/3 anonim ***** válasza:

A munka törvénykönyve szerint a munkaadó egy kanyi fillért sem vonhat le tőled JOGERŐS HATÁROZAT hiányában!!!!


Tehát akkor vonhatnak le akár 1 ft-ot is a béredből, ha:

a., Te elismered a károkozást

b., Jogerős (pl bírósági) döntés kimondja, hogy a kár a te hibádból keletkezett


Önhatalmúlag a munkaadó az új MTK szerint NEM VONHAT LE egy fillért sem a munkavállalótól!


Januárban velem is el akarták ezt játszani. Egy üf nem fizetett, rám akarták verni ( 2 havi fizunyi összeg ). Nem hagytam, beintettem, követeltem a visszatartott összeget és megmondtam, hogy csúnya feljelentés lesz belőle, ha nem fizetnek. Fizettek is rögtön.

2013. jún. 24. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

Értelek.

De ha valóban te hibáztál volna - oké, hogy akaratodon kívül és még mindig nem tudnád, hogy hol követted el a hibát, de ténylegesen te okoztad volna - na ebben az esetben mi az etikus cselekedet?

2013. jún. 24. 19:54
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

Nézd, valaki vagy hibázott vagy nem. Nyilván a hiba ténye számít, nem az, hogy szándékos volt-e vagy sem (szándékosan gondolom senki nem akar komoly kárt okozni).


Ha egyértelműen a te hibád akkor még "jófejség is" a cégtől, hogy havonta törleszthetsz.


Ha nem egyértelműen a te hibád akkor kétséges.


Ahhoz, hogy véleményt formálhassak tudni kéne a történetet pontosan.


Nekem pl.: így volt:


Kiszállítottam árut ügyfélhez vezetői utasítás szerint. ÜF nem volt a helyszínen, csak meghatalmazott átvevő. Az áru be lett építve a lakásba, majd a beépítés után közölte az átvevő, hogy nála nincs pénz kifizetni... Hívtam ügyfelet, mondta, hogy ő most nem tud hazajönni, majd beviszi az üzletbe este az összeget. Főnökséget felhívtam, ők azt mondták, hogy írjunk róla papírt és jöjjek vissza.


Írtunk papírt, visszajöttem.


ÜF meg is érkezett zárás előtt, főnökkel beszélt, hogy bezárt a bank, másnap fizetne. Főkön széttépte a tartozás papírt. ÜF soha többet nem jött fizetni....


Ezt akarták tőlem levonni... Itt nekem közöm nincs a dologhoz.


Ezek árnyalt történetek, ezért kéne ismerni a teljes történetet.

2013. jún. 24. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!