Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Saját, normális MLM üzlet....

Saját, normális MLM üzlet. Aki utálja az MLM-et, légyszíves ne olvassa! Tehát, egy olyan üzlet, ahol normális termékek vannak (Mondjuk ismert, magyar árukról legyen szó! De márkás, csakis ismert termékek! ). Lehet ilyet?

Figyelt kérdés
Kérdés... Miért nem lehet ilyet csinálni? Valaki tudna segíteni, érdekel valakit egy ilyen? Ahol nem lehúzzuk az embereket, hanem munkát, jövedelmet adunk azoknak, akik terjesztik a NORMÁLIS (nem gagyi, szar, ismeretlen cuccokat nagyon drágán érkékesítő hálózatunkat) árukat szolgáltató hálózatunkat, akik pedig vásárolnak, jól járnak, mert maximum bolti áron (és nem 20db vásárlása esetén!!!) vásárolnak, csak épp nem kell cipekedni, időt tölteni.
2011. júl. 29. 09:45
1 2 3
 1/28 Smartguy86 ***** válasza:
Egyszerű! Amelyik ilyen üzletben nincs valami susmus, azokhoz nagy kapcsolati tőke kell, idő és munkabefektetés, illetve pénz,pénz,pénz. Így indult pl az AVON is, kicsiben, majd az ismeretségek révén egyre többekhez jutott el. Meg lehet csinálni, ha a marketingeddel rá tudsz feküdni arra, hogy az előítéleteket elhessegesd.
2011. júl. 29. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/28 anonim ***** válasza:
7%

Lehet ilyet csinálni.. csak nem működik.. Az MLM-ben lévő árukat pont azért ilyen rendszerben árulják (csak nem valják be, de aki kicsit is mögé tud nézni a kereskedelmi folyamatoknak, az egyből észreveszi), mert normális kereskedelmi keretek között a termék értékesíthetetlen, életképtelen. Az aloa vera termékeket kutya nem venné le egy hipermarket polcán pl.. az Amway takarítószerek pedig mennyiségi verseny során imageromboló módon maradna alul a Henkel termékei mögött pl...

Madách is megmondta, sok az eszkimó, kevés a fóka. Tehát nem lehet túl nagy az értékesítő kör ha a vásárló kör kicsi. MLM pedig arra törekszik, hogy nem csak a vásárló kört bővíti hanem az eladói kört ami csak arra jó, hogy mindig csak azok járnak jól akik az értékesítési piramis csúcsán vannak (max az alatta levő 1. szint)

2011. júl. 29. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/28 A kérdező kommentje:

Igen, ezt értem. Viszont ha már Henkel és társai.. Henkel terméket nem lehetne ugyanazon az áron értékesíteni mlm-ben, mint boltban? Elvileg a bolt rátesz elég nagy árrést... Aminek egy részét a tagok közt lehetne szétosztani.

PL mondok egy rossz példát, de durva példa.

Tescos 1L-es energiaital.

Tescoban: 295Ft

Egy éjjel nappaliban, tescotol 300m-re: 125Ft.

Ugyan arról a termékről van szó. És nem akciósan 125Ft, mindig, hónapok óta ennyi. Ha jön új rendelés, akkor is. Nyilván a tesconak is valaki gyártja a termékeit, beszállítja és a kisbolt megveszi tőle nagyker áron...

Nem lejárt, semmi különbség, ugyan olyan, mint a Tesco-ban 295-ért...


És itt jön a kérdés. Ha az éjjel nappali 125-ért adja ugyanazt, amit a tesco 295-ért, vajon mi a beszerzési ár?


De sok helyről hallottam én már ennél jóval kacifántosabb dolgokat is, viszont ezt én tapasztaltam személyesen!

Pl olyan is hallani, egy 10Ft-os termékből ( a termelő. üzem, gyár ad el a tesconak 10Ft-ért), hogy lesz 90-100Ft-os termék a polcokon...

Hogy is van ez?

2011. júl. 29. 10:57
 4/28 anonim ***** válasza:
Figyelj, egy a lényeg, ha vásárlókat akarsz: alá tudj menni az áraknak. A Tesco sokféle és nagy mennyiségű terméket ad el, nem tudsz vele árversenybe szállni. Megteheted, hogy 10-20-30 terméket nálad olcsóbban lehet megkapni, de ebből nem élsz meg.
2011. júl. 29. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/28 anonim ***** válasza:

Ez egy kicsit bonyolultabb, mert az összes marketing kts, logisztikai kts is bele ban építva az árba amit a boltban kapsz.

Minél nagyobb a bolt minél több féle cikket árul, minél nagyobb mennyiségben, annál lejebb tudja szorítani az árakat. Ezért olcsóbb pl a Tescoban a nagybevásárlást intézni mint a sarki kisboltban.

Mivel te csak néhány terméket forgalmaznál, kis árkülönbözet kontra két helyen kell intézni a bevásárlást (franc megy két helyre amikor egy áruházban mindent megkapok..., nem biztos hogy beválik.

Henkelnek nem érné meg MLM rendszerben árusítani a termékeit. Mivel nagy gyártó kapacitási vannak, és a jelenlegi rendszerben sok-sok ezerszer nagyobb mennyiséget értékesítenek Henkel pl mosóporból mint Amwayből. Nekik biztosítaniuk kell a gyártály folyamatos nagy mennyiségét.

2011. júl. 29. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/28 anonim ***** válasza:
Egy mlm rendszernek fontos ismérve, hogy exklúzívak a termékei, vagyis máshol nem kaphatóak. Furcsa is lenne. Egy gyártó döntse el, hogy melyik kereskedelmi csatornába viszi be a terméket. Ha a hagyományosba, akkor reklámoznia kell. Ha mlm-be, akkor a reklámköltséget fizeti ki a terjesztő hálózatnak. Láthatod, hogy nincs vegyes út.
2011. júl. 29. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/28 anonim ***** válasza:
16%
MLM rendszerben pontosan az MLM rendszer sajátosságai (jutalékrendszer, jutalékpiramis...)miatt nem engedi meg, hogy normális áron normális terméket árulj. Ugyanis az egy nagyon jól hangzó duma, hogy hűűűűűűűű de az mlm, mert mennyi marketingköltséget spórol vele a cég. Csak ez simán nem igaz. Rettentően magasak a költségek, sokkal magasabbak, mint a normál értékesítésnél (reklámmal együtt). Így ha átlag terméket akarnál jó áron MLM-ben árulni akkor veszteséges lennél. Tehát marad az olcsó gagyit drágán rásózni a szerencsétlenre nagy dumával módszer. Az MLM-ek 90%-a ilyen, a 9% csődbemegy hamar, az 1% meg apró hálózat, ami nagyon ügyesen van vezetve (és aki vezeti valószínűleg egy nem MLM vállalkozásban sikeresebb lenne ugyan annyi munkabefektetéssel.).
2011. júl. 29. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/28 anonim ***** válasza:
68%

"Ugyanis az egy nagyon jól hangzó duma, hogy hűűűűűű de az mlm, mert mennyi marketingköltséget spórol vele a cég. Csak ez simán nem igaz. "


Nnna, te aztán tudod. Egy a lényeg, a vevő jó áron jó minőséget kapjon. Ahol ez teljesül, az sikeres. Úgy is mondhatjuk, hogy amelyik termék/gyártó hosszú távon sikeres, az jó terméket ad jó áron. Ahol nem teljesül, és a vevők átverésén alapul, az meg hosszú távon nem lehet sikeres. (Ezért sem értem, miért előny egy MLM-nél, hogy "most indul"..:)


Fentiekből kiindulva gyakorolhatna némi önkritikát az, aki magát okosabbnak gondolja adott esetben sok évtizedes tapasztalattal rendelkező sokmillió vásárlónál..

2011. júl. 29. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/28 anonim ***** válasza:
40%

Tehát akkor az Amway sikeres, a Henkel meg döglődik :D

Csak a helyzet az, hogy egy óra alatt több mint 1000x annyi Henkel mosószert adnak el mint Amwayt. A többi termékről nem is beszélve.

2011. júl. 29. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/28 anonim ***** válasza:
91%

"Tehát akkor az Amway sikeres, a Henkel meg döglődik :D"


Ez egyrészt nem vicces, másrészt nem tudom, miből következtetted ki.


"Csak a helyzet az, hogy egy óra alatt több mint 1000x annyi Henkel mosószert adnak el mint Amwayt."


Felesleges odaírni, hogy egy óra alatt, mert valószínűleg ez igaz egy nap alattal és egy hét alattal is.


Ez ráadásul az égvilágon semmit nem árul el az említett két cég jövedelmezőségéről, valamint arról sem, hogy melyik termékének vásárlói járnak jobban. Pedig ezek számítanak, úgyhogy nem is értem, miért hoztad fel ezt a példát és ezt a két céget. Vagy amiből több fogy, az jobb? A volkswagen polo jobb, mert több fogy, mint a 7es bmwből? Vagy az android jobb mint az iphone? Vagy fordítva? Vagy hogy gondolod?

2011. júl. 29. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!