Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Érdemes Google Adwords-öt...

Érdemes Google Adwords-öt használni? Milyen tapasztalataitok van?

Figyelt kérdés
2013. máj. 28. 18:21
 1/6 anonim ***** válasza:

Én most is hirdetek vele.

Viszont mint minden hirdetésnél a siker ennél sem garantált.

Költségkerettől és a kattintások árától és a versenytől függ az, hogy téged, hová rak be, illetve, hogy milyen gyakorisággal. A kattintások ára és az, hogy egyáltalán megjelenik-e az adott hirdetésed, az viszont attól függ, hogy az adott kulcsszóra milyen igény van, illetve, hogy a honlapod mennyire releváns az adott kulcsszóra nézve.

Ha a honlapod nem megfelelő, a hirdetési szöveged nem megfelelő, te annál drágábban hirdetsz és annál kevesebb eredményt hoz.

Mert az egy dolog, hogy te látható leszel az első vagy a második oldalon, vagy te leszel az első találat. Viszont kattintás után a látogatót már a honlapodnak kéne meggyőznie.

Ezért állandóan lesni kell a statisztikákat, és állandóan alakítani kell a honlapon és a hirdetéseken

Nem kell, érdemes.


Egy tartalom nélküli, az adott kulcsszóra nem releváns honlappal hirdetni drága és eredménytelen.

2013. máj. 28. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Ezeket tudom, és releváns is az oldal az adott kulcsszóra, így negyed annyiért megjelenik a hirdetésem, de nem tudom még, hogy hozni fog e hasznot, illetve érdemes-e ezzel hirdetni, mert hiába kerül kevesebbe egy-egy kulcsszó, ha több a kiadás mint a profit! Mert 400Ft egy terméken a hasznom és ha egy kattintás 20 ft-ba kerül (első oldalira 100-150ft-ot ír, de 20 ft-ért nekem megjelenik 1-5. helyen), akkor nem biztos, hogy ez így jó lesz, de viszont a termékeim árán az adwords miatt nem szeretnék emelni, mert az eddigi látogatóim ezért térnek vissza! Hosszú távon viszont lehet, hogy jó lesz, amit viszont nem tudok mérni annyira (remarketing kód el van helyezve, de csak 30 napig érvényes)! szóval ezért is tettem fel ezt a kérdést!
2013. máj. 29. 12:23
 3/6 A kérdező kommentje:

Kedves első!


Az eredményekről beszámolnál? Esetleg a honlap címedet akár privátban elküldenéd?

2013. máj. 29. 22:15
 4/6 anonim ***** válasza:

Na először félre értettem. Azt hittem négyszáz forint egy terméked.

Így jobb a helyzet. Először is nem biztos, hogy a Google annyiért fog hirdetni, mint amennyit hirdetés nélkül jósolgat neked. Másodszor időnként lejjebb lehet tornázni.

De neked nem a megjelenésed ennyi, hanem egy kattintás, ha a konverziód 100% lenne, de nem lesz. Akkor 380 forint hasznod maradna. Csak hogy bizonyos okokból vegyük ezt most 20%-nak. Tehát az adwordsből származó látogatók 20%-át. Azaz 20% konverziónál 2000 forint napi költség keret esetén ebben az esetben napi 6000 forint nyereséget hozna az adwords, ha feljebb tornázod a konverziót, vagy konverzió optimalizációt választasz akkor többet. -Ez nem sok pénz, de ez enélkül nem lenne. Sőt ha lejjebb sikerül tornáznod a költségeket egy picit és a konverziót feljebb, még nagyobb hasznod van. Ha nem hirdetsz sehogy sem, akkor ez a haszon nulla. Azon felül ami most van.

A mi adatainkkal nem sokra mész, mert egy termék vagy szolgáltatás gyakorlatilag simán behozza az egész kampány árát. -Mármint nálunk.

Itt az a lényeg, hogy hány kattintásból lesz egy vevőd.

Azonban mindez helyzeti gondolkodás még. Folyamatában nézve, picit más a helyzet. Mert egy kis link építéssel megtoldva, amit az adwords miatt módosítasz a honlapodon, az a keresőben is nagy valószínűséggel előre rugdalja a honlapod. A megnövekedett számú feltételezem elégedett vásárlók, pedig ajánlani, linkelni és véleményezni fognak.

Lehet, hogy a hasznod kevesebb mintha nem hirdetnél, de ha nem hirdetsz nem találnak rád, nem téged választanak és a hasznod elmarad. Ha hirdetsz és eléred mondjuk a 20% konverziót, akkor ugyan csak 300 forint hasznod lesz és a hasznodból elköltesz mondjuk 2000 forintot. De ha nem hirdetsz ebben az esetben például napi 6000 forint nyereségtől esel el. Azaz 3* fizeted meg az adwords kampány árát.

Nálunk más a helyzet mert nem maga az eladás a konverzió, tehát nálunk más a cél. Más a termék, szolgáltatás ára és más rajta a nyereség. Ráadásul mi csak bizonyos számban tudunk értékesíteni. Azaz az eladások növeléséhez növelnünk kell a kapacitásunk, ami egy folyamat.


Ha a honlap az elsődleges bevételi forrásod, akkor vagy adwordsel, vagy kereső optimalizációval, vagy link építéssel, vagy más módon de növelned kell a látogatottságodat.

Az áremelés valójában csak csökkentené a konverziódat. Azaz nem lenne hatékony. Így most kevesebb ugyan haszonnal de többet fogsz eladni.

Arról nem beszélve hogy vannak kulcsszavak, amiknél lehet jobb árakat vagy magasabb konverziót fogsz elérni.

Ráadásul optimalizálhatod konverzióra is a hírdetéseidet.

2013. máj. 30. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Nagyon szépen köszönöm a választ! Még egy kérdésem volna!


Szerinted a display hálózaton érdemes hirdetni?

Jelenleg ez ki van kapcsolva!

Nekem egy kicsit fenntartásom van ezzel kapcsolatban, mert ki lehet játszani sajnos, hamis ip, cookie stb segítségével, hogy a weblap tulajdonosok pénzt keressenek!

Így nem merek a display hálózaton hirdetni!


Vagy rosszul állok a dolgokhoz?

Talán sok oldalt olvastam ami felhozta ezeket a dolgokat, hogy mennyire kijátszható!


Vagy szerinted is maradjak csak a google első helyezéseinél?

2013. máj. 30. 16:29
 6/6 anonim ***** válasza:
Én egy napig próbálgattam a Display hálózatot, erről sokat nem tudok, valahogy nem győztek meg az eredmények, bár egy nap alatt, nem is tudnának. Szerintem ahhoz másként kell megírni a hirdetés szöveget. Nekem pedig túl sok munka lett volna erre is, arra is optimalizálni. A másik, hogy a Google megjelenését tudtam ellenőrizni, de a Display hálózatét nem. Így nekem nem volt szimpi, de ettől lehet egy jó eszköz, csak én nem ismerem annyira.
2013. máj. 30. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!