Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Kereskedés KATA-s vállalkozóké...

Kereskedés KATA-s vállalkozóként, végzettség nélkül, lehetséges?

Figyelt kérdés

Elgondolkodtam, hogy létező vállalkozásomat kibővíthetném-e kereskedéssel?


Több ötletem is van:

- Külföldről vásárolt termékek eladása

- Itthonról vásárolt termékek eladása

- Használt, magánszemélytől vásárolt termékek eladása


A külföldi biznisz bebukott, import tevékenység/ek szükszéges/ek hozzá, bonyolult, kb. lehetetlen. Rendben, elvetve...


Viszont, a többi kettő működhet-e? Ha igen milyen teáor-ok felvételével? Cégektől kapott számlával, magánszemélyektől bevételi bizonylattal lehet igazolni a tulajdont? Üzlethelyiségben, vagy boltban történő eladáshoz szűkséges végzettség és pénztárgép? Mi van a webshop esetével? Ha online értékesítem a terméket?


A termékek elektronikai cikkek, többnyire telefonok, laptopok, asztali számítógépek, kiegészítők, tartozékok...


Válaszokat előre is köszönöm!



2018. nov. 28. 00:57
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
94%
Csak webshopban gondolkodj. Üzlethelyiség díjait nem fogod tudni kitermelni.
2018. nov. 28. 03:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Teáor 4791 Csomagküldö internetes kersekedelem, nem kell hozzá végzettség, és importálhatsz is, de kataval ilyen kis árrésű termékre, öngyilkosság lenne ez a fajta adózási mód, áfa miatt meg ígyis-úgyis kell a tételesség. Max másodállásban kiegészítés jelleggel érheti meg ez a termékkör, annyian csinálják már, és buknak bele sorra.


Használtat nem bevételi bizonylattal, hanem vételi jeggyel vehetsz át terméket magánszemélytől eladásra.


Üzlethez viszont már igen kell végzettség, meg pénztárgép is.

2018. nov. 28. 06:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

Nagyon szépen köszönöm!


Kiegészítem a dolgokat és már is jobban fogjátok érteni. Alapvetően webfejlesztő vagyok, igazából ebből élek. Azonban lokálisan szerviz szolgáltatást is nyújtok az említett eszközökre. Egyre nagyobb rációt látok a hozzám közeli kisvárosba való üzlethelyiség nyitásában (az egy másik kérdés). Viszont ha már üzlet, és így is, úgy is fizetek érte, akkor a lehető legjobban használjam is ki...


A Teáor 4791 alatt ezeket a termékeket akkor biztosan árusíthatom webáruházban?

Import árú is mehet? Annak mi a módja?

Itthon a cégektől kapott számlán minek kell szerepelnie? Ez elég a tulajdon igazolásához?

2018. nov. 28. 11:03
 4/11 anonim ***** válasza:

"Egyre nagyobb rációt látok a hozzám közeli kisvárosba való üzlethelyiség nyitásában (az egy másik kérdés)."


Ahhoz viszont már kereskedelmi képzettség kell, ami feltehetőleg Neked nincs, ha nincs, akkor alkalmazott, akinek van - ez mindjárt kb. havi bruttó 230-250 ezerbe "fáj" Neked, bérleti díj + rezsi, kb. havi 400 ezer ft kiadás úgy, hogy még 1 ft-ot nem vettél ki belőle - biztos vagy benne, hogy hozna ennyi HASZNOT? Pénztárgépről, berendezésről, árukészletről nem is beszélek, mert az egyszeri kiadás.

2018. nov. 28. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Jelenleg nem erre vagyok kíváncsi, csupán arra, hogy ez KATA-s, alanyi adómentes vállalkozóként, hogyan lehetséges...


Köszönöm a válaszod, negyedik. Matekozom én is, egyébként. Nem szándékozom fejjel a falnak menni.

- Minimálbérre bejelentett munkás után elvileg 166.980Ft-ot kell fizetnem, melyből Ő 91.770 Ft-ot kap kézbe. (van a családban olyan személy, kinek van kereskedelmi végzettsége és elvállalná)

- Bérleti díj és rezsi kb. ~50.000 Ft (jó áron hozzájuthatok)

Így havi 220.000 Ft nagyjából a havi költsége ennek.

Van rá esély, hogy ezt ki lehet termelni, szervizzel és kereskedéssel. Sőt, KI KELL, hogy tudja termelni egy ilyen üzlet, alacsony haszonkulccsal is.


A város népessége kb. 10.000 fő, és a konkurencia minimális, megfogható, mivel borsos (értsd: k* drágán) áron dolgoznak és a szervizidő rengeteg (nem helyben, Pesten szervizelnek), valamint a minőség sem a legjobb...


Viszont egyennlőre maradva a webshop-nál, a kérdéseim a következők:

- A Teáor 4791 alatt ezeket a termékeket akkor biztosan árusíthatom webáruházban?

- Import árú is mehet? Annak mi a módja?

- Itthon a cégektől kapott számlán minek kell szerepelnie? Ez elég a tulajdon igazolásához?

2018. nov. 28. 11:46
 6/11 anonim ***** válasza:
52%

Àrusithatod.Nekem ez amit mondasz 2006-ban ment főállásban 2010-ig utána 1 Ft-ért adtam el az egész céget beszállítósi szerződésekkel együtt. ( usa szilicium völgy, eu partnerek, ázsia és hazai nagykerek) .

Tapasztalatból:

-ne legyél áfamentes

-ne legyél katas

-új hardveren az árrés hazai nagykerből eladhatatlan a hardverapros bazárokhoz ( nagykerekhez) képest

-importhoz vámtarifaszám fog kelleni

-eun belülről célszerű beszerezni 60%-ban afakorosen a cuccokat

így legalább a használt alkatrész beszámítást is tudod végezni az áfa terhére , ami versenyképesebbé teheti az üzletet. A maradék 40 meg hazai dinamikusan pörgő alkatrészekből vagy usa import újdonságok.


-Adathordozóval nem érdemes foglalkozni az artisjus kötelezettség miatt, amit a feketezok, szlovák hovat román offshore cégek kikerülnek.


Másodállásban némi kiegészítőt hozhat kezdetben aztán meglatid.Mi félév utan nyitottuk meg a webáruház mellé a fizikalis üzletet 3 honapos okjs képesítés megszerzése mellett. 1 év alatt meg újra csak online ment mivel az importra eros hatása volt 2008 októberében az arfolyam imgadozasoknak utána meg a vásárlói szokásokra a válságnak. Ettol fuggetlenul kai napug megvan a ceg éves 10 milliós bevétellel és 9,5 milliós költséggel. Ezért sem célszerű az aam és a kata.

2018. nov. 28. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Lemaradt: szakképesítés ev. esetében a szervizhez is kell! A szakképzett alkalmazott meg nem bruttó 168.000 minimálbéres, hanem legalább garantált bérminimumos. 😊
2018. nov. 28. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

Bak Norbert, nagyon szépen köszönöm a kielégítő, tapasztalatra kihegyezett válaszod! Sokat segítettél! :)


A tanulság az, hogy KATA-s, áfamentes vállalkozóként nem éri meg egy üzlet/bolt nyitása. Mondjuk ki... Érhető a dolog...


Azonban ha csak szerviz tekintetét nézzük, bérleti díjon (illetve nyilván utazási költségeken) kívül más fizetési kötelezettségek nincsenek. Szóval ha csupán csak szervizelési céllal működik egy üzlet, nem kell alkalmazott, sem pénztárgép. Így mivel kevesebb a kiadás, több pénz marad meg. Erről EGYENLŐRE így kell gondolkodnom.


Viszont! Ez mellett egy webshop működhet, "Csomagküldö internetes kersekedelem" tevékenységgel.


- Használt árukat vételi jeggyel igazolhatok

- Itthoni cégektől elegendő a számla

- Külföldről vámtarifaszám kell

(Viszont mi van abban az esetben ha vámfizetési kötelezettségek nincsenek? Szóval vámösszeg alatti termékekről beszélünk?)


Arról, hogy egy bizonyos terméket megvásárolok egyéb tevékenységet nem kell felvenni? (Webshop esetében)

Illetve a számlázást nyilván "cégként" kell kérni és céges adószámmal rendelni, gondolom...

2018. nov. 28. 15:46
 9/11 anonim ***** válasza:

Ha üzlethelyiséged ( akár szervizre is) van kelleni fog pénztárgép.Ez alól régebben volt olyan hogy kérelem mentességre pl hivatkozhattál forgalom nagyságra stb. és kézi nyugtát adhattál de az online pgepezes óta ez nem tudom létező opció e még?!

Emellett ha kiváltod az ev-t szervizre akkor 90 napon belül be fognak hívni az okmányirodába törvényességi felülvizsgálatra.Itt vinned kell a szakképesítést igazoló bizonyítványod. Ha nincs akkor 20 munkanapod lesz arra, hogy vagy felvegyel valakit akinek van számítógépes szervizes végzettsége vagy hivatalból törlik ezt a tevékenységi kört és nem végezheted.


Vámtarifa számmal és adószámmal rendelhetsz importba.Eu import esetén csak a nettó árat fizeted se vám sem á.f.a. nincs.

Ha tengeren túlról rendeled akkor 27% áfát kell fizetned és vám elé állítják akkor is, ha kis érték. Az áfát a napi árfolyam alapján számoljàk aznap amikor vámolják. Tehát hiàba rendelted meg pl. 270 Ft-os arfoyammal szamolca a cuccot ha 5%-ot emelkedett az árfolyam a szállítás ideje alatt már bukhatod is a hasznod.

Szállítás:

Az hogy kis értékű cuccokat egyesével remdelj le életképtelen, mert nem fognak a vevők várni 14-30 napot egy pár ezres tételre, hanem ebayrol lerendelik maguknak.Emellett ezek jellemzően nem számlaképes partnerek akik igy árulnak, rosszabb esetben nem is valós személyek, cégek valós termékkel. Jártam en is igy meg ketdetekben pár szaz ezrem azóta is Liverpoolbam van egy nem létező ltd nem létező telefonjai kapcsán ☺.


Ahhoz viszont hogy pl usabol ( pl. Malabs.com) fedexxel4 nap alatt itt legyen kell egy bizonyos érték ami felett megéri lerendelni, mert annyi lesz a szállítási ktged.

Eu import eseten viszont se áfa se vàmoit nem kell fizetni Eus adószámmal, amit dijmentesen kapsz a Navtol. A futárral meg 3-4 nap alatt megvan a cucc .Anno léteztek b2b dropshipment partnerek is EUn belül ( akik közvetlenül a vevő cimere vitték a termejet nejed csak ekektronikusan számlázni meg gar papirozni kellett, de mára már sokan vagy kizárólagos szerződést kötöttek pl. caseking.de, bjprint.eu vagy nem is szállítanak már M.O.-ra. pl. pixmania-pro.com


Az Aam határa most éves 12 millió lesz jövőre. Nem tudom ez mennyiben befolyásolja, de korábban ha bolti kereskedelmi tevékenységet alanyi adómentes vállalkozásra vettel fel szinte egyből nav ellenőrzés alá vontak, mondván nem hiszik el hogy ilyen kis mértékű lesz a forgalmad és rosszul választottad meg az adózási módot.

2018. nov. 28. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Nem külföldről kell a vámtarifaszám hanem ittonhonrol a vpoptól.
2018. nov. 28. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!