Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » A cégek miért úgy állnak az...

A cégek miért úgy állnak az üzlethez mintha nem is emberek lennének?

Figyelt kérdés
Ezt a nagy cégekre értem. Úgy elemzik a piacot mintha ufókról lenne szó. A vásárló szereti ha páros számba kerül a termék stb... amikor eszükbe jut hogy jé én is vásárolok mi lenne jó nekem akkot meg kasszasikereket hoznak létre pl a mcdonalds mikor elkezdte forgalmazni a magyaros meg mexikói ételeit stb. Miért nem tudnak vásárló fejjel gondolkozni?
2019. febr. 18. 11:37
 1/5 anonim ***** válasza:
Miért? Érdekeik vannak és ehhez kötve mozognak. De a kis cégek is így döntenek. Pl. egy burkoló nem fog visszarakni neked egy kiesett csempét mert aránylag nem éri meg neki.
2019. febr. 18. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Nem tudom rendesen megfogalmazni. Miért nem képesek a vásárló fejével gondolkozni?
2019. febr. 18. 12:04
 3/5 anonim ***** válasza:

Mondok egy példát:

a sarki fornetti 8-10 féle terméket árult, a vevők nem nagyon voltak oda érte, hogy nem nagyobb a választék. Fő termék a sajtos pogácsa volt.

Mikor megkérdeztem miért, az volt a válasz, hogy azon van a legtöbb haszon, az "biztosítja" a bolt működését. No de a vevő grissini-t is akart enni, sütöttek azt is, nem is volt akkora haszon rajta, később csődbe is ment.


A válasz: azért, mert a vevők meg nem tudnak a vállalkozó fejével gondolkodni (nem, nem minden vállalkozó multimilliomos). A múltkor kérdezte valaki, hogy Debrecenből miért nem megy Koreába (vagy Japánba) gép, pedig igény volna rá?

Na miért, mert ott nem lakik annyi ember, hogy egy légitársaságnak megérné üzemeltetni - hamar csődbe mennének.


Szóval a vevői igény és a vállalkozói lehetőségek nem mindig találkoznak. Mondjuk a McDonalds-os példádnál pont igen.

2019. febr. 18. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

A nagy cégek rugalmatlanok jellemzően felülről irányított folyamatokkal működnek. A kicsik meg pont fordítva, alulról építkező, résgazdàlkodàst folytatnak a reális helyi keresleti igényekhez igazodva.


Fornetti alapból egy túltelített piaci szegmens.Felülről irányított franchise (ahogy egyébként a mcdonalds is, megmondják mit mennyiért adj és hogy nézzen ki az üzleted, ehhez meg fizetned is kell külön plusz jellemzően magasabb áron szerzed be az adott terméket, mint ha egyénileg intéznéd).

2019. febr. 18. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Pl. Coca-Cola ilyen. Azért kert 1.75 l űdítős palack, mert a 2 literesben az utolsó 2 dl nem marad szénsav. Hogy ugyanannyit kért érte, az meg az üzlet rajta. Na de ehhez kellett majdnem 25 év.
2019. febr. 22. 05:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!