Kezdőoldal » Állatok » Kutyák » Miért van az, hogy egyes...

Miért van az, hogy egyes menhelyek ezerszer jobban megnézik, hova kerül egy fajtatiszta kutya, mint egy keverék?

Figyelt kérdés

Szerettem volna örökbefogadni egy bulldogot az egyik menhelytől. Beszéltem a bulldogmentés vezetőjével, azt mondta, majd keres. 1 hónapot vártam, mire jelentkezett, közben én is kerestem 3szor, gondoltam hátha elfelejtette. Mindig az volt a válasz, hogy még nem tudják mikor jönnek ki. Persze ezer dolgot megkérdeztek, utánajártak jó helyre kerül-e egy kutya stb.stb. A lényeg, hogy igencsak macerás procedúra volt, végül nem lett a dologból semmi, mert a már meglévő kutyámmal nem jöttek ki.


2 hónappal később visszamentem, kiválasztottam egy helyes kis keveréket és aznap elvihettem, nem ők hozták ki stb. Mások is vittek el azonnal keverék kutyákat.


Akkor, hogy is van ez? És mégcsak az sem lehet magyarázat, hogy egy fajtatiszta kutyánál esélyes, hogy szaporítani fogják, mert csakis ivartalanítva adják őket oda.


2010. nov. 3. 20:18
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
41%

Áruld már, hogy egy bulldog, vagy akármilyen fajtatiszta kutya (akire van mondjuk 10 érdeklődő minimum) miért maradna a nyakukon? Gondolom nem voltál olyan rendes, hogy a 10 éves, a vagy dp-s, esetleg kórnikus betegséggel küzdő fajtatiszta kutyát néztél ki...

Nekem is fajtamentőktől van kutyám (szálkás tacsi) 2 hónapot vártam arra, hogy olyan kutya érkezzen hozzájuk, ami nekem is tetszett (=szuka legyen). Nem kölyök, még csak nem is fiatal, de én inkább hálás agyok nekik, hogy az enyém lehet, és igen, adtam én is adományt, mert bár benne volt a szerződésben, hogy ingyen adják át a kutyát, mégis úgy illik. Azonban meg sem közelítette azt a kb. 40 ezres tételt, amit ők ráköltöttek, hogy nekem fullextrás kutyám lehessen.

2010. nov. 4. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:
61%
Egyébként, ha már kifogásoltad, hogy délelőtt kellett volna menned...csak szólok, hogy délután sintértepről sem fogsz tudni kutyát örökbe fogadni, mert pl. az Illatos út is hétköznap 10-13 óráig van nyitva. Meg a többi sintértelep is, ahol állami alkalmazottak dolgoznak 6 vagy 8 órás munkaidőben, reggeltől kora délutánig, pont olyankor, amikor mindneki másnak, tehát nekik is, a munkaidejük van.
2010. nov. 4. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 A kérdező kommentje:

Az Illatos út nyitva van hétvégén is, nemcsak hétköznap.


Mellesleg az a kutya, akit én is kinéztem végig a telepen volt, nem ideiglenes befogadónál. Akkor ne mondják nekem, hogy ott jobb helye van, mint egy gazdánál, bent a házban, a puha kosarában. Lehet rosszul gondolom, de szerintem én tettem volna azzal szívességet, hogy hamar befogadom. És nem azzal volt a bajom, hogy alaposan utánajártak, mert felőlem megnézhetik a házat stb. Inkább azzal, hogy tényleg úgy tettek, mintha szívességet tennének és nekem kellett többször keresni őket, hogy na mégis mi van a kutyával, mikor jönnek.

Te azért vártál 2 hónapot, mert nem volt olyan kutya, aki tetszene neked, de ez a kutya már ott volt eleve 1-2 hónapja és még vártak 1 hónapot. Számomra ez érthetetlen, hogy olyan hú de nagy állatvédők, de azért hagyják, hogy a kutya a telepen legyen, pedig van rá érdeklődő.

2010. nov. 4. 11:37
 14/21 anonim ***** válasza:
96%
Egyetértek. Számomra az lenne ennek az egész örökbefogadósdinak az alapja, hogy akár elhozzák a kutyát a leendő gazdihoz, vagy legalábbis alkalmazkodnak az örökbefogadókhoz. De az összes annyira fent hordja az orrát, hogy teljesen ellenszenvesek. Már a többség. Csomó olyan egyszerű állatvédő van, akik nulla pénzből keverék kutyákat mentenek, ingyen fuvaroznak, etetnek, befogadnak. Miért van az, hogy aki keverék kutyákat ment, az nagyrészt önzetlen, aki pedig fajtatiszta kutyákat, az általában felsőbbrendűnek érzi magát?
2010. nov. 4. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
10%

A Minimenhely, akik a bulldogokat mentik, ők is nyitva vannak hétvégén. Amúgy nem értem az általánosítást. Pont a bulldog mentők, akik itt meg lettek említve, a saját szabadidejükből, saját pénzükből munka és család mellett gondoznak több tucatnyi keverék kutyát a Minimenhelyen, persze a bulldogok mellett. A tacskó mentők, akiktől én is örökbe fogadtam, ők is tucatnyi keveréket (köztük totál esélyteleneket is)ugyanúgy gondoznak és tartanak.

Egyébként 2 hónapot azért vártam, mert közben volt 3-4 kutya, akikről én is lecsúsztam!! Nem vettem zokon, nem sértőtdtem meg, hanem kivártam a soromat. Persze volt olyan kutya, akit közben örökbe is fogadhattam volna, de az kan kutya volt (nekem pedig már van egy kanom). Egy szuka kutyusra pedig azt mondták, hogy egyedüli kutyának ajánlják inkább, pedig nem volt rá más jelentkező tudtommal. Tudomásul vettem, hiszen ők ismerték a kutyák.

Tulajdonképpen azt írtad, hogy azért nem lett a dologból semmi, mert nem jött ki a kutyáddal, tehát az esélyt megkaptad. Akkor? Nyílván 10 jelentkező közül kicsit több időbe tellik kiválasztani az ideálisat (főleg, hogy ez csak a hobbijuk munka és család mellett), mint amikor visszamentél egy keverékért, és Te voltál az egyetlen jelentkező.

Egyébként, aki azt hiszi, hogy ő tesz szívességet azzal, hogy örökbe fogad egy fullextrás fajtatiszta kutyát, akire ezren jelentkeztek, az nagyon téved. Nyílvánvaló, hogy a döntés joga mindenesetben a fajtamentőké, hiszen ők költöttek sok tízezret a kutyákra és ők ismerik a kutyát, tehát Te max. örülhetsz neki, hogy méltónak találtattál arra, hogy tied legyen ingyen mondjuk egy angol bulldog. Ha ez nem tetszik lehet venni 50 ezer Ft-ért (+ még 50 ezer a chip, oltások, ivartalanítás stb.), mert a menhelyen lévő bulldogra nyugi, még maradt 9 jelentkező...

2010. nov. 4. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 A kérdező kommentje:

Amit érdekesnek találtam (és ezért tettem ki a kérdést), hogy a bulldogot sokkal jobbal leellenőrizték mint a keveréket és nem hiszem, hogy egy keverék kevesebbet érne vagy mindegy hova kerül.


Amúgy meg miért is a fajtamentők tesznek szívességet? Mert onnantól kezdve nekem kell fizetni az etetését, az orvosi költségeit, az ellátását, és, ami nem elhanyagolható ezek a kutyák többnyire nem teljesen egészségesek, mert szaporítótól kobozzák el őket, sokuk életük végéig kezelésre szorul. Vagyis, ezernyi feladatot és költséget átvállalok tőlük. Hidd el, sokszor olcsóbban jönnék ki hosszú távon, ha egy totál egészséges kutyát veszek 100 ezerért, mintha mentek egy kutyát.


Ja és amelyik kutyát kinéztem, nem éppen volt előnyös külsejű, természetre is nagyon visszahúzódó volt és ők mondták, hogy rajtam kívül nincs más jelentkező.

2010. nov. 4. 13:36
 17/21 anonim ***** válasza:

13:14

A minimenhely car!Ott akadékoskodnak.Sok volt rájuk a panasz. Egyébként az adomány mikor jelentett saját tőkét? "adományokból tartják fent magukat" nem beszélve arról,hogy sokan elhallgatják azt a tényt, hogy az állatorvosi kezeléseket, az eredeti árhoz képest a töredékért oltatják,gyógyítják a kutyákat,macskákat. Ja és a tápokat is beszerzési áron vagy annál olcsóbban kapják meg,nagy áruházaktól! Nem csak a miniseknél van így hanem az összesnél! Ez mind szép és jó csak ne hangoztassák,hogy így nehéz meg úgy...

Itt írta valaki,hogy nem minden arany,ami fénylik. Hát tényleg nem!

2010. nov. 4. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
0%

olvasgattam itt a hozzászólásokat. azért az ideiglenes örökbefogadók érthetők. én ideiglenes örökbefogadó vagyok. ha mondjuk nálam van egy kutya, akire többen "pályáznak", és az egyikkel nem jött össze valami miatt a találkozó, akkor azonnal szólok a másiknak. ez így megy. nekem is megvannak a feladataim, én sem érek rá, amikor a gazdijelöltnek kedve szottyan találkozni. és a legfontosabb: nem fogok várni, egyre, mikor van másik gazdijelölt is, hiszen minél előbb gazdát találok neki, annál előbb ki tudok hozni egy másikat. még ha ideiglenesen is van nálam, sokkal jobb neki itt, mint a telepen.


az meg rég rossz, hogy van aki úgy gondolja, hogy az örökbefogadással bárkinek is szívességet tesz...nem ez a dolog lényege. egyedül a kutyának teszel szívességet, ha megmented az életét, és jó helyet biztosítasz neki a jövőben. ezt kéne szem előtt tartani.

nem azért kell kutyát örökbefogadni, hogy lássák, hogy jaj milyen jó ember, szívességet tett... mindenki csak akkor fogadjon örökbe, ha azt önzetlenül, csakis a kutyáért teszi.

2010. nov. 4. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 A kérdező kommentje:

Igen, a kutya érdekeit kéne szem előtt tartani, ezért is választottam menhelyről egy szerencsétlen kutyát, pedig megtehetném, hogy vegyek 200ezerért egy kölyköt.


De azért, ha már felmerült a szívesség, igenis az örökbefogadó tesz nagyobb szívességet és nem a menhely azzal, hogy odaadja valakinek nagylelkűen, mert egyrészt rengeteg kutya van, alig férnek el a menhelyen, másrészt ennyi erővel (ha valakinek tényleg nincs pénze), 10ezerért már vehetne egy "fajtatiszta" kutyát szaporítótól, de ő mégis a telepen lévő kutyán szeretne segíteni.

A másik pedig, hogy ha egy gazdi tényleg ideális lenne a kutya számára és várt sokat, akkor miért nem lehet alkalmazkodni hozzá is? Nem úgy megy, hogy én várok hónapokat, beszerzek dolgokat a kutyának (mert ugyebár ha ezek nincsenek meg már nem adják oda), ők pedig aznap szólnak, hogy jönnek és én legyek készenlétben.


És én is tudom, hogy ezek az emberek a szabadidejüket áldozzák a kutyák mentésére és sok energiát fektetnek a menhelybe, ez tisztelendő is, de azért néha kicsit vissza kellene venniük az arcukból.

2010. nov. 4. 14:48
 20/21 anonim ***** válasza:
10%

Szerintem nekik csak szimplán már herótjuk van attól, hogy egy-egy fajtatiszta bulldogért mekkora népi "mozgalom" szokott támadni. Mert 10 ezerért nem kapsz bulldogot szaporítótól sem, sokszorosáért talán, de nem "készen", mint ahogy örökbe fogadhatod. Az pedig badarság, hogy betegek...az enyém makk egészséges, pedig nem fiatal, és ki tudja honnan származik. Betegen pedig ki sem adnak kutyát.

Az adomány pedig szerinted mire elég? Egy menhelynek csak a rezsije többszáz ezer ft havonta. Évente mondjuk mentenek 200 kutyát (bár ennél jóval többet szoktak), és ha csak a minimumokat számoljuk, az 50 ezer/kutya. És akkor nem volt rühatkás, nem volt csontműtéte, nem volt parvos, és ezerféle más módon beteg, ami jóval megdobja a költségeket. Az adományok töredékét fedezik mindennek, úgyhogy mélyen a saját zsebükbe kell nyúlniuk a menhelyeseknek. Most nyílván nem konkrétan a Minimenhelyről beszélek, mivel nem ismerem őket, hanem átlagosan a menhelyekről.

A szívességet pedig fogadjátok el, hogy nem Ti tesztek a menhelynek, mert ők a segítségetek nélkül is simán örökbe tudnak adni egy bulldogot. Meg ez a "most szóltak és jönnek azonnal" úgy állítod be ezzel, mintha lehetelen feladat vagy kérés lenne örökbe fogadni egy kutyát. Nekem sikerült kétszer is, pedig nem tettem semmi extrát. 2-ből egy pedig fajtatiszta is ráadásul. És érdekes mód rajtam kívül több ezer embernek sikerül évente...és százaknak sikerül fajtatisztát is...

2010. nov. 4. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!