Kezdőoldal » Állatok » Kutyák » Milyen előnyei és hátrányai...

Milyen előnyei és hátrányai vannak egy telephely kutyával való őrzésének?

Figyelt kérdés

A telephelyemen jelenleg éjjel-nappali biztonsági szolgálat, riasztó és kamera rendszer működik. Elgondolkoztam még ezek mellé őrkutyák tartásán is.

Mivel nagy területről van szó ezért 4-5 nagytestű kutyára lenne szükségem. Nappal a kutyák kennelben tartózkodnának és csak éjszakára lennének elengedve a telephelyen.


Véleményetek szerint a kutyás őrzés milyen előnyökkel jár pl. a biztonsági szolgálattal szemben?

Illetve milyen hátrányok merülnek fel a kutyákkal kapcsolatban?


És mivel teljesen laikus vagyok az állat tartásban ezért bármi ezzel kapcsolatosan vélemény, észrevétel érdekel.


2013. júl. 11. 20:04
 1/7 anonim ***** válasza:
ha nagyon beakarnak jutni, kiiktatatják a kutyát.
2013. júl. 11. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

A jól képzett és/vagy jó ösztönű kutyát nem lehet megvesztegetni, ami a biztonsági szolgálatról nem mindig mondható el :D Ráadásul sokkal látványosabbak, mint egy kamera, vagy egy sörhasú biztonsági őr, úgyhogy valószínűleg az elrettentő erejük miatt eleve megéri őket tartatni.


A kutyatartás mindazonáltal nagy felelősség és sok pénz akkor is, ha "csak" őrkutyákról van szó. 4-5 nagyobb kutya egy területen tartásánál elengedhetetlen, hogy a kutyák jól kijöjjenek egymással, ne zavarjon be a tüzelés, tehát eleve csak ivartalanított kutyák jöhetnek szóba, és még akkor is lehet, hogy igénybe kell venni szakmai segítséget, ha valamiért balhéznak. A szakember mondjuk amúgy sem árt, már csak azért sem, hogy a kutyák ne egyenek fel semmi mérgezettet, illetve el is eresszék, akit megfogtak, hogy ne darabokban kelljen összevakarni, mert abból szerintem neked is lehet bajod.