Kezdőoldal » Állatok » Kutyák » Miért nem jó kutyát pelenkára...

Miért nem jó kutyát pelenkára szoktatni?

Figyelt kérdés

Csak higgadt válaszokat kérek, nem ócsárolást meg szidást kioktatást csak véleményeket.

tegyük fel van egy kisméretű kutyám, miért nem jó ha pelenkára szoktatom?(mint a macskákat?)



2014. jún. 11. 16:00
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:
nem, ne érts félre én szeretném, hogy a kutyám szobatiszta legyen és mindent meg is teszek ennek érdekében, le is viszem sétálni és ügyesen végzi a dolgát, nincs ezzel baj. Pusztán csak látom sok helyen ezt, hogy valaki pelenkára is szoktatja a kutyáját és ezt sokan szidják.Ezért merült fel bennem ez a kérdés. Azt értem hogy kutya macska más faj, de az még mindig nem teljesen tiszta a fejemben, hogy a macskánál miért jó az alom a kutyánál miért nem. Most azt gondolom, hogy mindkettőnek jobb érzés kint végeznie a dolgát és jobb szeretnek a szabadban lenni. Azt érzem kicsit elfajult dolog ez a lakásban tartás mindkettőnél. Amiket felhoztál érveket teljesen logikusak egyébként.köszi
2014. jún. 11. 16:41
 12/21 A kérdező kommentje:

igen, erre akartam kilyukadni, amit 10-es hozzászóló írt, hogy rendellenes, hogy ezek az állatok a házban vannak. De ebben sem vagyok egészen biztos, mert akkor az is rendellenes lenne, hogy tápot esznek meg ennyi figyelmet kapnak az emberektől.

Nyilván változik a világ, azért változnak ezek a dolgok is, hogy a kutya nemcsak házőrző, hanem házikedvenc akit babusgatnak és bent tartanak a lakásba,finom étellel etetik, sétáltatják. Régen szerintem ilyen nem volt :)

Bár nem biztos hogy baj ez, mert nagyon jó barát tud válni a kutyából és tulajdonképpen meg is érdemli a sok törődést.

2014. jún. 11. 16:46
 13/21 anonim ***** válasza:
100%
A kutya az kutya mérettől függetlenül. Ha nem bírod elfogadni a # 9 korrekt válaszát, akkor próbálj elképzelni egy csivavát aki pelenkára piszkít, utána képzelj a helyébe egy bernáthegyit! Nem csak a kutyának rossz, de egyben azt is jelenti, hogy egy a környezetére teljesen igénytelen gazdival állunk szemben.
2014. jún. 11. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
100%

No, akkor még pár apróság: a macskát (némelyiket) lehet pórázra szoktatni és sétáltatni, a kutyát séta nélkül, csak lakásban tartani nem lehet.


A macska és a kutya is lehet szabadon ki-be járkálós is, csak macskák esetében - mivel alapból nehezebb őket az udvaron belül tartani - sokkal nagyobb a balesetveszély (ez az önsétáltató kutyáknál is elég nagy probléma lehet).


A macskák aktivitása valamivel alacsonyabb, megfelelő berendezéssel, játékokkal és foglalkozással teljesen jól elvannak egy lakásban, ha azt szokták meg. Van cica, aki szeret kinn bolyongani, van, aki inkább a gazdi ölében vagy egy fotelben heverészik egész nap, van, amelyiknek semmi szüksége nincs más macskákkal találkozásra, van amelyik szeret más cicákkal játszani. A domesztikáció hatására kiscicásabbak maradtak a házimacskák, annyiban, hogy a vad őseiknél játékosabbak, szelídebbek, szociálisabbak, ragaszkodóbbak, de így sem "falkában" gondolkoznak, nem értik az ilyen jellegű hierarchiát, és az egyedüllétet is sokkal jobban viselik - feltalálják magukat, baromi sokat alszanak, stb.


A kutya megmaradt falkaállatnak, nagyon erősek a szociális igényei és emiatt ingergazdagabb tartást is igényel, valamint - és itt jön a lényeg - következetes, szigorú szabályokat, rendszerességet és napi rutint. Azt a tényt, hogy a lakásban végezheti el a dolgát, sőt, bátorítva van rá, teljesen más "jelzésként" fogja fel, mint a macska. Az ürítésnek sokkal nagyobb szerepe - szociális is - van az állatoknál, csak nem egyforma egyes fajoknál.


Azért szokták a pelusozókat "leszólni", mert egy nevelési hibát követnek el, és a pelenkáról később a kinti kakilásra-pisilésre irdatlan nehéz lesz átszoktatni, nem fogja szerencsétlen érteni, miért változott meg az elvárás, pavlovian belevésődött, hogy a lakásban csinálja, valami fehér izére. Ráadásul terület-jelölő szerepe is van az ürüléknek és vizeletnek, és ha őrá van bízva, hogy megjelölje a lakást, akkor bizony úgy fogja értelmezni, hogy ő az alfa, nem te.


A macskánál ez nem áll fenn.

2014. jún. 11. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
100%

Két okból ne szoktass kutyát pelenkára.


1, Te sem akarsz a kutya élete végéig kutyapelenkát vásárolni. Miért is? Ebből következik a második ok.

2, Ha egy kutyát rászoktattál kutyapelenkára, akkor onnantól kezdve máshol nem is lesz képes elvégezni a dolgát. Bármerre jársz majd vele, mikor rájön a pisilhatnék vagy a kakilhatnék, mindenhol a pelenkát fogja keresni, mert azt szokta meg.


Sokkal jobb éa célra vezetőbb, ha már a kezdetektől arra szoktatod, hogy ha pisi vagy kaki, akkor azt lenn az utcán végzi el. Igaz, így többször kell vele lemenned, de hát ez az ára és velejárója a kutyatartásnak.

2014. jún. 11. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 sippara ***** válasza:
100%

Mert nem természetes, nem normális. Kifejtem: a macskának természetes dolog puha, ásható cuccba üríteni, majd elkaparni. Az egészséges kutyáknak pár évvel ezelőttig SEMMI közük nem volt a padlóra terített nedvszívó műanyaghoz. Persze magát az anyagot megszokhatnák, de a szituáció (ürítés a falka/család/akármi közös területén) ellentétes az ösztöneikkel, frusztrálja őket, nagyjából annyira normális nekik, mintha neked azt mondanám, hogy mostantól egy széthajtott újságpapírra ürítesz a nappali sarkában. Persze ott a wc, de nekem NINCS KEDVEM odáig kikísérni, vagy kiengedni. A kutyatartás sétával jár. Nem csak az ürítés, de a szociális interakciók, az új élmények miatt is, márpedig a tapasztalat azt mondatja velem, hogy ha egy kutyát nem kell üríteni vinni, az átlag gazdák erősen túlnyomó többsége szépen lassan átáll heti egy-két sétára - sőt, ismerek személyesen olyan családot, ahol a "kutya" (egy szaporított yorkie-keverék) évente nagyjából négy-öt alkalommal hagyja el az ötvenpár négyzetméteres lakást. Hát pisilnie úgyse kell, más kutyáktól (így nulla szocival, egész életében tartó bezártság után) többnyire fél, vagy támad, hát minek vigyék ki? Rövidebben: aki csak azért hordaná le a kutyát, hogy ürítsen, az gondol egyáltalán a pelenkára; viszont azokban, akik tényleg azért vesznek kutyát, mert kutyázni akarnak, és amúgy is meglenne a napi 3-4 séta, valamiért soha fel sem merül a pelenka... Vajon miért? Egy egészséges kistestű kutyának tökéletesen elegendő napi 4, megfelelően elosztott séta. Aki meg ennyi időt nem szán rá, az igenis ne vegyen kutyát. Nem kötelező.



"Alapból sztem az rendellenes h a házban élnek ezek az állatok."


Akkor olvass még egy kicsit "ezekről az állatokról", figyeld meg őket, és rá fogsz jönni, hogy tévedsz. Nem farkasokat, nem hiúzokat tartunk. HÁZIASÍTOTT állatokat.


"Nyilván változik a világ, azért változnak ezek a dolgok is, hogy a kutya nemcsak házőrző, hanem házikedvenc akit babusgatnak és bent tartanak a lakásba,finom étellel etetik, sétáltatják. Régen szerintem ilyen nem volt :)"


De bizony, régen is így volt. Nem volt mindenkinek kutyája, sőt, a legtöbb fajta luxus volt, de épp annyira ( sőt, sokszor jobban) megbecsülték a vadász- és egyéb munkakutyákat, de még a társasági kutyákat is, mint egy mai normális gazdi. Az, hogy az utóbbi (jó)pár évtizedben olyan körülmények közé került az állattartási kultúra (többek között) ebben az országban, hogy már kultúrának hívni is szinte sértés, nem jelent semmit :)

2014. jún. 11. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
24%
Én azt gondolom ,nyugodtan szoktassa valaki pelenkára ha akarja vagy tudja (én nem tudtam).Attol ,hogy valaki kutyát szeretne még dolgozhat nem? Már néha ugy jön le áldozd az életed a kutyádnak,ne dolgozz ,ne menj sehová kutya nélkul.Ugyan már a kutya az kutya nem gyerek,nyilván felelös vagy érte és meg is teszel mindent ,hogy jol érezze magát de nehogy már a székelési szokásához igazodj egy életen át.Attol ,hogy pelenkára van szoktatva még elvégzi kint is séta közben,rengeteg ismerösöm igy csinálja mig dolgoznak pelus van ,ha idejuk van akkor séta este-reggel attol nem lesz idegbeteg egy kutya mert nincs eleget mozgatva max összerág valamit unalmában.Az én kutyám inkább kibir simán 8-9 orát de nem megy pelenkára amugy yorki, aki sokak szerint nem bir ki 4 oránál többet .A kutya amit megtanul vagy amihez hozzászokik azt fogja csinálni.
2014. jún. 11. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
100%

17-es: Megvan az idevágó Kis Herceg idézet, nem?

Mielőtt az ember bármilyen állatot tart, mérlegelnie kell, mit tud neki biztosítani. Nem jól közelíted meg a dolgokat - nem csak az ember-állat egymáshoz való alkalmazkodásáról van szó, hanem annak mérlegeléséről, hogy mit tudunk biztosítani egy állatnak.


Ha 12 órában dolgozok, vagy olyan a munkám, hogy állandóan utazgatnom kell, emellé hobbiként színházakban és múzeumokban töltöm minden szabadidőm, akkor hiába imádom a kutyákat, nem fogok kutyát tartani.


Ha az anyagi körülményeim gyatrák és örülök, ha kijövök hó végéig valahogy, nem fogok lovat tartani, akkor se, ha szívem vágya.


Ha papírvékony-falú háztömb vagy társasház kicsi garzonjában élek, nem fogok egy arapapagáj-kolóniát tartani (és itt a szomszédokat is figyelembe vettem), hiába rajongok értük.


Ha Különösen Törékeny És Drága Porcelánnipp gyűjteményem van a lakás minden pontján, Különösen Kényes Bútorokkal, és hisztériás rohamot kapok, ha valami tönkremegy, akkor nem a legjobb ötlet, ha macskát tartok, benne van a pakliban, hogy ez-az el fog törni és sérülni fog.


Tudnod kell előre, milyen felelősséggel, lemondással, áldozatokkal jár egy állatfaj, és méricskélned kell, mennyire tudod biztosítani neki a megfelelő tartási körülményeket, mennyi alkalmazkodásra vagy képes. Oké, extrémebb példákat írtam, de a lényeg gondolom átjön.

2014. jún. 11. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 A kérdező kommentje:

köszönöm a válaszokat! MIndenki elég meggyőzően érvelt, egyetértek abban is hogy a ne én igazodjak a kutya ürítési szokásaihoz és mindenkinek a saját dolga hogyan neveli a kutyát, de abban is egyetértek, hogy akinek nincs ideje 2-3szor levinni a kutyát az ne vállalja be.

16-os:köszi, nem tudtam ezeket :) mostmár képben vagyok

2014. jún. 11. 18:14
 20/21 anonim ***** válasza:
100%

Azért ez az ürítési szokásokhoz igazodás kissé sántít.

A kutya is bőven igazodik hozzád - kell neki napi X (mondjuk 4) séta, de te döntöd el, hogy osztod be (arányosan), te szabod meg mikor van eü-séta és mikor hosszas játszadozás.


Ha pelenkázol, akkor is igazodnod kell az ürítési szokásaihoz (sürgősen kidobni a pelenkát - amely szemétlevitellel jár, ezzel a gőzzel a kutyát is levihetnéd helyette), ha meg mondjuk hat órán keresztül illatozik a termés egy ilyen szép forró, fülledt nyári napon... akkor meg a bűzhöz kell alkalmazkodnod. Vagy hogy a kutyus netán szétpecsmegeli a termését... mondjuk mert unatkozik és stresszes...


Amúgy a kutya, aki az egyedüllétből adódó stressz miatt "legfeljebb rongál unalmában", az nem jól tartott, nem boldog kutya, az viselkedészavaros és neveletlen.

Egyik barátomékat teljesen eláztatta a felső szomszéd kutyája (nem kistestű). Egyedül hagyták egész nap, nem volt lefárasztva, lemozgatva, az meg nem bírt magával és valahogy sikerült a mosógépgégét vagy valami egyebet szétmarcangolnia, elárasztva a lakást (és az alattuk lakókat). Ezeknek az embereknek talán célszerűbb lett volna egy szép naaaagy ketrecben bájos tengerimalackákat vagy törpenyuszikákat tartani.

A pelusmániás kutyásoknak is más állat való, pl. ilyen kedvesebb fajta kisemlősök.

2014. jún. 11. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!