Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Mi a youtuberkedes elonye,...

Mi a youtuberkedes elonye, hatranya?

Figyelt kérdés
Mar egy ideje gondolkozom, hogy belevagnek, azon belul is a vlogolasba. Vannak otleteim a csatornahoz, de nem 1 tema kore epulne. Igy is erdemes lenne vagy nem ajanlanatok? Mit gondoltok errol?

2021. máj. 9. 19:40
1 2
 1/12 anonim válasza:
69%

Szia!


Nyugodtan kezdj el videózni, semmi rossz nem sülhet ki belőle, amíg nem adod hozzá az arcod. Senkinek se volt sok feliratkozója/nézettsége a kezdetekkor, emiatt tehát nem kell aggódni. Fő a kitartás, és a kis célok értékelése. Ha még fiatal vagy, akkor érdemes komolyan átgondolni ezt a dolgot, hiszen a vlogokon keresztül a személyiségedet teszed ki az internetre. Ezért a többiek gúnyolhatnak is, szóval érdemes ezt több szempontból is megnézni.


A youtube előnyei alkotóként csak a későbbiekben jelennek meg, amikor már kereset is származik a videóidból. Ehhez elkötelezettség, kitartás, drága felszerelés (kamera, mikrofon, vágóprogram), érdekes személyiség és témakör szükséges.


Persze elmehetsz a trash irányába is, de szerintem nem szeretnéd, hogy csak azért legyél felkapott, mert ostoba dolgokat csinálsz a kamera előtt.


Ha még mindig bizonytalan vagy ebben a dologban, akkor kérdezd meg a szüleid, mennyire támogatnának ebben. (Feltételezvén, hogy kiskorú vagy.)


Remélem tudtam segíteni!

2021. máj. 9. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
69%
Kezdd el bátran! Ha akarod privibe átküldheted nekem a csatid linkjét és feliratkozok rád :)
2021. máj. 9. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

mindenképp rendkívül hasznos tanulási folyamat, ha elkezdesz videókat felvenni. akkor is, ha nem publikálod őket! a gyakorlás mindenképp hasznos!


prezentációs, beszédgyakorlat, segít megtanulni a gondolataid kifejezését, rendszerezését, illusztrálását. jó alkalom megismerkedni a technikával és annak használatával, hangtechnikával, fények hatásával, videószerkesztéssel. azzal, hogy kamerába beszélsz és szerkesztés közben visszanézed a felvételeket mindenképp szokod a szereplést, a saját hangodat, erősödik az énképed, önbizalmad, oldódnak a gátlásaid.


hogy érdemes-e kitenni nagy nyilvánosság elé, az már egy teljesen más és jóval összetettebb kérdés. ennek eldöntését sok féle szempontot mérlegelve érdemes eldönteni.

pl. milyen témáról, milyen céllal és reményekkel, kinek, hogyan, stb. az sem mindegy, hány éves vagy, szülőktől kell-e beleegyezés hozzá, stb.


hogy egy téma mennyire lesz sikeres, azt lehetetlen előre megjósolni. lehet, hogy kivonatova jól hangzik egy téma, de ahogyan te kivitelezed, az pont nem lesz nyerő. vagy pont fordítva. elmondva hülyeségnek hangzik, de ha megcsinálod, lehet, hogy mégis bejön egy csomó embernek (mint a Való Világ, Győzike, macskás videók és még sorolhatnánk, mennyi hülyeségnek hangzó dolog leltt már sikikeres).


pár dolgot fontos észben tartani:

1. ne a siker, hírnév és menőzés miatt csináld, hanem azért, amit meg akarsz osztani a világgal, amit el akarsz mondani, vagy el akarsz érni a videóiddal. a nagy követőtáborral és hírnévvel nagy figyelem és sok kötekedő, beszólás és rosszakaró is járhat. ezek kezelése sok esetben nehéz lehet. még a nagyon felkészült és határozott embereknek sem mindig könnyű megküzdeniük velük. ha nem állsz erre készen, akkor képesek akár nagyon megkeseríteni az életed, vagy elvenni a kedved a videóktól.

persze nagyon sok jóval is járhat a hírnév és a közönség elismerése is sok jót is jelenthet. de a pozitív figyelem is sokszor nehéz lehet, az emberek rajongásával sem mindig könnyű bánni és ez sem mindenkinek megy egyformán.

nem véletlen, hogy sokan nem akarnak névvel, arccal, saját hanggal szerepelni. különösen ajánlott megfontolni, hogy mennyit árulsz el magadról, mennyit mutatsz meg a lakhelyedből, vagyonodból, mert nagyon sok féle módon nagyon sok féle káros következménye lehet - olyanok is, amikre nem is gondolna az ember. akár bullying, zaklatás, személyiség lopás, betörés, személyes támadás, a veszélyek lehetőségei is korlátlanok.


2. bármilyen tevékenység és különösen a sikeres művelése egy hosszú fejlődési folyamat eredménye. nem úgy működik, hogy veszel egy menő kamerát és máris profi videókat fogsz csinálni. irtó sok tanulással jár, hogy tényleg jók legyenek a videóid. rengeteg féle dolgot kell hozzá megtanulni. többek közt a technika, fények, hangok használatát, beszédet, előadásmódot, felépíteni a mondandódat.

ezek jó részét egy egyszerű telefonnal is lehet gyakorolni, mert a nehézségek zömét (pl. hogy tudsz-e érthetően beszélni, hosszabb szöveget elmondani) pont

nem fogja a technika megldani - viszont ha ezek miatt hagyod abba, miután már egy csomó pénzt elköltöttél a többi technikára, az elég nagy szívás tud lenni.


3. az eddig emlegetett dolgok miatt az első száz videód vacak lesz. vedd tudomásul, fogadd el és használd őket fejlődésre. koncentrálj arra, hogy mindegyik egy picivel jobb legyen az előzőnél. csináld kitartóan, hozd ki belőle a legtöbbet és ne add fel a kezdeti kudarcok miatt!


4. akiket ma sikeresként ismersz, mind egy baromi hosszú fejődési út során juttotak el oda, ahol most tartanak. amikor te az első videódra készülsz, nem szabad a saját mostani tudásod és eredményed a mostanra már befutott és sikeres emberek helyzetéhez mérned, mert évekkel, vagy akár évtizedekkel is le vagy mögöttük maradva. ez nem behozhatatlan hátrány, de mindenképp vedd figyelembe, hogy te ma még nem tudsz ugyanolyan jót és sikereset csinálni, mint ők, mert még messze nem fektettél bele annyi munkát és tanulást, nem szerezted meg azt a tudást, ami nekik az eltelt idő alatt meglett. az ő első száz videójuk is ugyanúgy vacak volt, mint a te első száz videód is az lesz.


5. a siker nehezen jön. ne törődj a nézettséggel, statisztikákkal, mert könnyen elveszi a kedved, hogy nem néznek annyian, mint szeretnéd! pláne ne mérd a saját eredményeidet másokéhoz! tedd meg, ami tőled telik, hogy minél jobb legyen a videód, tauld meg a lehetséges fogásokat, hogy fel tudd kellteni a közönség figyelmét és meg is tudd őrizni azt, de ha nem működik, ne ess miatta kétségbe, ne vegye el a kedved.

az első száz videódat jó eséllyel kevesen fogják látni. talán még a barátaid sem nézik meg, akiknek elküldöd a linket. emiatt a kudarctól tartani se nagyon érdemes, mert nem fogsz őrült nagy tömeg előtt megbukni. a közönséged csak lassan és fokozatosan fog felépülni.

ne akard a folyamatot meghackelni, felgyorsítani, ne könyörögj feliratkozásért mások videói alatt, ne kérj sub for sub-ot és hasonlókat - semmire nem mész olyan nézőkkel, akik a rimánkodásodra feliratkoznak, de nézni soha nem fognak, mert valójában nem érdekli őket, amit csinálsz. csinálj olyan videókat, amiket nézni akarnak, sőt ajánlani másoknak is!


a fokozatosan növekvő népszerűséggel fokozatosan könnyebb lehet megbarátkozni, élni és helyén kezelni. a hirtelen az ember nyakába szakadó hírnév képes lehet hirtelen megrészegíteni az embert, amit aztán képesek hosszabb távon jelentkező következmények követni. a hírnév (akárcsak a hatalom és a gazdagság is) egyesek szerint megváltoztatja az embert, mert fejükbe száll, azt hiszik, bármit megtehetnek. mások szerint nem változtatja meg őket, csak leleplezi, hogy milyenek is valójában, amikor azt hiszik, hogy már nem kell magukat visszafogni, mert ők bármit megtehetnek. az ilyesmi pedig visszaütni akkor szokott, amikor a valóság emlékezteti az embert rá, hogy mégsem volt így...

2021. máj. 11. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

A pénz nyilván lehet előnye, ahogy a cuccok és egyéb lehetőségek is, amiket ingyen kaphatsz, ha elég sikeres vagy. De a siker és a pénz sem jön azonnal. Elég sokáig kell ingyen csinálnod hozzá a videókat, hogy egy nap majd valamennyi bevételt termeljen. Viszont addig is sokat és jól is kell csinálni hozzá, hogy egyszer majd összejöjjön.


Az ismertség és a népszerűség hamarabb is összejöhet, mint a pénz, de önmagában nem biztos, hogy elég valakinek, vagy akár hogy megéri a dolog. Ha ügyes vagy, akár több féle bevételi forrást is sikerülhet összehozni vele, de ez nagyban függ attól is, milyen a közönséged, mit és hogyan tudsz nekik eladni, mennyire építed fel ügyesen az egészet.

Az üzleti érzék mindenképp jól jön hozzá, mert csak attól, hogy a videókat (akár jól) csinálod, még egyáltalán nem biztos, hogy üzletileg jól fog menni. Üzleti érzék nélkül meg az esetleg maguktól beeső üzelti lehetőségekkel sem biztos, hogy jól sikerül élned. Hiszen minden cégnek az az érdeke, hogy minél olcsóbban reklámozd őket. Ha nem tudod, mit tudnál kihozni az üzletből és nem tudod magad jól menedzselni, akkok könnyen bepalizhatnak, leárazhatnak. Aki beéri egy csomag ingyen keksszel, annak minek fizetnének a reklámért? Persze amíg nincs elég követőd, addig lehet, hogy még az ingyen keksszet sem éri meg a videód rekám értéke - vagy nem mindenkinek...

2021. máj. 12. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

Ne elsősorban a pénz, vagy a hírnév miatt csináld.

Ezt még Steve Jobs mondta, amikor sikeres lett. Nem videós volt, de azért tudott valamit, ő megváltoztatni akarta a világot és azért érezte magát sikeresnek, mert ez sikerült neki, a pénz és a hírnév csak hozadék volt. Az egyik olyan ember volt, aki ha nem lett volna, akkor más lenne a világ.

Meg fog látszani, ha csak a pénz miatt csinálod és az is, ha megjátszod magadat, éppen elég ilyen szánalmas videós van, igaz, ma már van pénzük és sok követőjük, de attól belül még nullák, üresek, ha soha nem lettek volna, senkinek nem hiányoznának, legfeljebb a rajongóik más XY után rajonganának. Legyél egyedi és mindig tegyél hozzá valamit az emberek életéhez.

2021. máj. 13. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
Sziasztok! Nagyon szépen köszönöm a válaszaitokat, nagyon hasznosak voltak számomra! Ha lesz időm tervezek írni mindenkinek külön-külön pár sort! Mivel nem a pénz miatt csinálnám (önkifejezés fejlesztése), úgy döntöttem, hogy először elkezdek csak magamnak gyártani, aztán meglátom. :)
2021. máj. 15. 07:45
 7/12 anonim ***** válasza:
Ismerek olyat, aki a családnak vlogol külföldről. Úgy csinálja meg a videókat, mintha rendes YouTube csatorna lenne és mindenki látná, de csak a családnak küldi el a linket, hogy lássák, merre, hogyan él, miket csinál. Ezzel ő gyakorol, tanul, fejlődik, a család pedig olyan betekintést kap az életébe, amire előtte/máshogyan nem volt lehetőség.
2021. máj. 19. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

ha csak magadnak csinálod, akkor egyáltalán nincsnek szabályok, próbálj ki mindent, amivel csak kísérletezni szeretnél. akár olyasmit is, amiket tök gáznak, feleslegesnek találsz, soha nem csinálnál, de miért ne próbálhatnád meg, hogy meg tudod-e csinálni? rajtad kívül úgyse fogja senki más látni.


ha szűk családi/baráti körben látják, akkor se nagyon kell aggódni miatta, hogy mit szólnak hozzá, de azért akkor már nagyobb a közönség, jobban kellhet figyelni az ő igényeikre.


ha nyilvánosan kezded csinálni, akkor már komolyabb kérdés, hogy "nem 1 téma köré épülne". mindenre vannak példák és ellenpéldák is. van, akinek működik egy személye köré épülő csatorna, amin foglalkozik minden olyannal, ami őt érdekli.

de azért jobbára a tematikus csatornák jobban működnek és jobban lehet őket brandelni, marketingelni és szponzorokat is találni hozzá.

2021. aug. 5. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

nagyon komoly hátránya lehet pl. a YouTuberkedésnek, ha átgondolatlanul elkezded csinálni és nem gondolsz a lehetséges, vagy várható következményekre.

ilyen lehet hogy azzal, hogy kiteszed a képed, neved, szokásaid a netre, beazonosítható leszel és a rólad megjelent dolgok célpontjává tehetnek akár csalóknak, tolvajoknak, zaklatóknak. de önmagukban a negatív kommentek, trollok, beszólások is képesek lehetnek visszaütni, pl. azzal, hogy elveszik a kedved, lelomboznak.


hasonló jellegű hátrány lehet az is, hogyha egy üzleti tevékenységről meggondolatlanul videóznak. ahelyett, hogy üzletet, megrendeléseket hozna a cégnek, inkább konkurenciát generál. azzal, hogy megmutatják mit hogyan csinálnak, nem biztos, hogy sikerül több ügyfelet szerezni, viszont ha ötleteket adnak másoknak is, hogy ilyen tevékenységbe vágjanak, vagy hogy akik már csinálják, azok hogyan tudják még jobban csinálni, akkor könnyen lehet, hogy még romlanak is az üzleti lehetőségeik amiatt, amivel javítani akartak.

ezért például az üzleti célú videóknál érdemes nagyon alaposan felmérni a célközönséget, hogy tényleg azoknak szóljon a videó, akiktől lehet üzletet remélni. klasszikus marketinges példa, hogy focimeccset jobbára férfiak néznek, ezért nem annyira érdemes focmieccs alatt nőknek szóló termékeket reklámozni...

2021. aug. 7. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Te mire jutottál vele?
2021. okt. 31. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!