Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Ezt hogy gondolják?

Ezt hogy gondolják?

Figyelt kérdés
Folyamatosan vannak termékek, tesco, penny, Spar boltokban hogy pl most csirkemájast hívnak vissza azonosíthatatlan összetevők miatt. Én nem Nébih vagyok, csak egy átlagos buta... De teszem fel a kérdést, egy család ha vásárolni megy és vesz fél kilós csirkemájast, azt hetekig a hűtőben tartja? Lehet hogy már aznap megcsinálja vacsira melegszendvicsre. Most hogy gondolják ezek? Azt hiszik hogy azért vásárol az ember hogy tartogatja majd X időre? Ugyanezt megcsinálták a kinderrel is hogy visszahívták, aki vett belőle vigye vissza és az árát visszaadják. És ha már megette a gyerek? A blokkot meg eldobtam?
2022. máj. 16. 14:29
 1/6 kovpet ***** válasza:
100%
Amíg nem tudják, hogy baj van, addig nem tudnak szólni, hogy vigyázz a cuccukkal. A másik lehetőség az lenne, hogy elsunnyogják az egészet, de az rosszabb lenne.
2022. máj. 16. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Ezt úgy gondolják, hogy nem próféták, tehát értelemszerűen csak az után tudnak visszahívni egy terméket, hogy kiderült a gond.
2022. máj. 16. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Jó, de élelmiszerekről van szó,, amiket havonta vagy félévente kellene vizsgálni. Megveszek valamit kedden és hétfőn bemondja a tévé hogy vigye mindenki vissza. Szerencsére én még nem futottam ilyen visszahívósba. De nálam probléma lenne, mert amit megveszek az ma holnap elfogy vagy pedig pár napon belül.
2022. máj. 16. 15:14
 4/6 2*Sü ***** válasza:
100%

> De teszem fel a kérdést, egy család ha vásárolni megy és vesz fél kilós csirkemájast, azt hetekig a hűtőben tartja?


Van, aki igen, van aki nem. Eltérőek az emberek fogyasztási és vásárlási szokásai. Mivel a példaként felhozott termékek lejárati ideje június közepe, vége, így lehet, hogy valaki előre vásárolt, hogy mondjuk később majd legyen miből májgaluskát csinálni, ha éppen ahhoz lenne kedve.


> Lehet hogy már aznap megcsinálja vacsira melegszendvicsre.


Igen. Lehet…


> Azt hiszik hogy azért vásárol az ember hogy tartogatja majd X időre?


Nem hiszik. Miért gondolod, hogy ezt hinnék? Van egy termék. Most derült ki, hogy gond lehet vele. Nyilván azzal már nem tudnak csinálni semmit, aki már megette. Annak a májasában vagy volt idegen anyag, vagy nem, vagy lett tőle baja, vagy nem, de akárhogy is, időgép hiányában ezen már nem lehet változtatni. Azt tudják még értesíteni, aki még nem fogyasztotta el a terméket, hogy ő ne is tegye ezt a jövőben, vagy dobja ki a terméket, vagy kérje vissza az árát.


> És ha már megette a gyerek? A blokkot meg eldobtam?


Nyilván a boltnak, illetve a gyártónak meg kell téríteni a vásárló kárát, minimum a vételárat vissza kell fizetnie. De valamilyen módon mégiscsak elvárható, hogy a vásárló bizonyítani tudja, hogy valóban érintett az adott termék vásárlása kapcsán. Ha termék (vagy annak a csomagolása) és blokk híján, kvázi bemondásra térítenék vissza a termék árát, akkor kígyózó sorok lennének a boltok előtt, akik mind váltig azt állítanák, hogy a múlt héten vettek 500 – sőt inkább 1000 – Kinder tojást, a gyerek már mindet megette – szerencsére nem lett semmi baja azon túl, hogy cukorbeteg lett –, a blokk meg eltűnt.


Ez ilyen. Ha kártérítést akar valaki, valamilyen hitelt érdemlő módon előbb bizonyítania kell, hogy ő károsult.

2022. máj. 16. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Nekem pár éve a coopban vásárolt gesztenyepürében piros műanyag forgács volt, olyan mint mikor műanyagot fúrnak és szóltam a boltban meg is mutattam mi volt benne. Elmondtam hogy a számból vettem ki, már le akartam nyelni. Azt mondta a boltos ez nem rá tartozik. Azt nem mondta meg ki a szállító, mert ugye ezek a termékek úgy vannak hogy legyártás után egy következő cég csomagolja. És végülis az lett hogy nem mentem a dolog után, de az volt az utolsó hogy ott vettem olyat.
2022. máj. 16. 15:38
 6/6 2*Sü ***** válasza:

> Azt mondta a boltos ez nem rá tartozik.


Logikailag nem is. Ugyan jegyzőkönyvet ő is köteles lenne írni ilyen esetben, amit ki is kell vizsgálni, de eleve ilyen esetben nem ott érdemes. Az, hogy az eladó egy kevésbé határozott vevőt, aki nem tudja, hogy pontosan mit is akar, milyen jogai vannak, és megpróbál hárítani, az nem szép, de valahol érthető. (Egy határozott vásárló a Vásárlók könyvét kérte volna el, amit az eladó nem utasíthat el. Ha mégis, akkor meg a felügyeleti szervnél kell intézkedni.)


Mert hát egy zárt termék esetén a boltnak sok köze nincs ahhoz, hogy mi van a csomagolásban. Még ha romlott lett volna az a gesztenyepüré, akkor még csak-csak lehet potenciálisan felelőssége a boltnak is, mert lehet, hogy nem tartotta be a tárolási, raktározási előírásokat. De itt nem erről van szó. Aligha bontotta meg a bolt a csomagolást, és nem zárta vissza azt, a műanyag forgács gondos elhelyezése után. Nyilván nem a boltban került bele a műanyag forgács a zárt csomagolásba. Ha a csomagolás nem volt sérült, akkor kizárólag a gyártó követhetett el hibát.


> Azt nem mondta meg ki a szállító


A szállítónak meg végkép nincs ehhez semmi köze. Ha a szállítás során volt gond, akkor azt majd le fogja boxolni a bolt és a szállító, vagy a gyártó és a szállító egymás között. Neked a gyártóval van dolog, hiszen az általa gyártott termékkel van problémád, illetve a kereskedővel, a bolttal van dolgod, hiszen tőle vásároltad a terméket. A szállítóról neked nem kell tudni.


> Elmondtam hogy a számból vettem ki, már le akartam nyelni.


Ez ugye mindig problémás. Mert még te magad sem lehetsz 100%-ig biztos benne, hogy valójában nem a termék kinyitása után került bele a műanyag forgács. Bizonyítani meg még nehezebb. De a gyártónak, illetve a megfelelő hatóságoknak ki kell vizsgálni az esetet, és ha találnak valamilyen problémát a gyártás, csomagolás során, vagy ha más is jelzett hasonló problémát, akkor helyt fognak adni a vásárló panaszának. Amúgy a gyártó érdekelt is ebben, hiszen neki sem az az érdeke, hogy a vásárlók elégedetlenek legyenek, és más terméket vásároljanak a jövőben, a gyártónak is az az érdeke, hogy a vevőt kárpótolja (ez általában sokba nem kerül), a vevő meg elégedett legyen, és a jövőben is az adott gyártótól vásároljon.


> mert ugye ezek a termékek úgy vannak hogy legyártás után egy következő cég csomagolja


A csomagoláson ott a gyártó neve, elérhetősége. Bármi is történik, alapvetően a gyártó felelős a termék minőségéért. A szállító, vagy a bolt maximum akkor, ha nem tartják be a termék szállítására, tárolására vonatkozó előírásait.


> de az volt az utolsó hogy ott vettem olyat.


Ami nem tűnik logikusnak. Az logikus lenne, hogy az adott gyártó termékét nem vásárolod többet, sem ott, sem máshol. Esetleg az is logikus lehet, hogy az adott helyen nem vásárolsz, mert a bolt silány minőségű termékeket árul. De ha az adott boltban ezen terméken kívül mást vásárolsz, ezt a terméket meg máshol megveszed, de nem az adott boltban, azzal nem kerültél el semmit, de még csak nem is büntettél meg vele senkit.

2022. máj. 16. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!