Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Van hozzá joga? A lányom...

Van hozzá joga? A lányom tegnap mesélte hogy az egész osztály egyest kapott, mert jó páran nem mentek az öltözőbe tesi után, hanem a tornateremben ordítoztak. Van ehhez joga? Nem az első eset, hogy az egész osztály így járt.

Figyelt kérdés
2013. jan. 17. 04:34
 1/10 anonim ***** válasza:
42%
Jó, tesiből egyes azért nem nyom akkorát latban, mint a matek egyes.
2013. jan. 17. 05:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
53%
Van, de biztos, ami biztos, késeld meg!
2013. jan. 17. 05:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
20%
Van bizony. Miután a testnevelés óra nem arról szól, hogy az öltözőben őrültkodjenek.....
2013. jan. 17. 06:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

szerintem meg nincs joga hozzá.

Ez nem a hadsereg, hogy a bajtársak fenyítésével tartson fegyelmet, nincs kollektív büntetés.


És fütyülök rá, hogy tesi vagy nem tesi, az egy jegy, szóval számít.

2013. jan. 17. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Van joga olyan jegyet adni amilyet akar úgyhogy van egyébként miért érdekel annyira a tesi jegy?
2013. jan. 17. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 2xSü ***** válasza:

A tanár adhat jegyet. A jegy nem tartalmazza azt, hogy milyen indokból adták. Anno középiskolában volt egy rekorderük, aki öt perc leforgása alatt 33 darab egyest kapott (naplóba, ellenőrzőbe beírva). Ha nagyon reklamálsz, hogy emiatt nem adhat egyest, akkor maximum azt mondja, hogy akkor az órai munkára ad egyest.


Ez az egyik vetülete a dolognak. A másik vetülete, hogy az év közben szerzett érdemjegyek és az év végi osztályzat között nincs közvetlen kapcsolat. Az év végi jegy nem az év közben szerzett jegyek átlaga, hanem a tanuló tudását tükröző értékelés. A tanár úgyis tudni fogja, hogy miért kapott mindenki egyest, és bár a jegyek jó kiindulási alapot jelentenek, összességében az év végi osztályzatot mégiscsak a tanuló adott tantárgyban elért eredményei fogják meghatározni. (Így volt lehetséges, hogy a 33 darab egyest kapott barátunk aztán hármas lett év végén az adott tantárgyból.)


Az évközi osztályzatok csak azt a szerepet töltik be, hogy egy közbenső értékelést mutassanak, jelezzék a szülő, illetve a tanuló felé, hogy hányadán is állnak. Ez ugye motivációs eszköz is. Nem ritka, hogy egy tanár nem a tudásfelmérésből ad évközi jegyet, hanem a szorgalom vagy magatartás okán is.


Anno pl. mi is kaptunk kollektív egyest, mert késtünk óráról, holott az iskola szabályai szerint a tanterem előtt várakoztunk, a tanár meg bent volt a tanteremben. Egyest kaptunk, mondván, hogy nem kerestük őt, nem nyitottunk be, hogy ott van-e, holott csak betartottuk az iskola szabályzatát. Az év végén aztán ez a jegy nem igazán módosította az év végi osztályzatot, tehát nincs ok aggodalomra.


Az egyes jelzés neked, hogy a lányod valami olyat tett, ami nem elfogadható, jelzés neked, hogy beszélj a fejével, hass rá, hogy változtasson.

2013. jan. 17. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat mindenkinek. A jegyet végül is nem kapta meg csak ezzel fenyegette az egész osztályt, de a lányomnak ez akkor is rosszul esett mivel ő azt tette amit a tanár kért. Vagyis óra végén ment az öltözőbe átöltözni míg a legtöbben inkább a tornaterembe mentek ordítozni. Rajta kívül még 4 diák kapott volna jogtalanul rossz jegyet. De úgy tudom, hogy nem kapott senki sem.

Egyébként nem hagytam volna annyiban a dolgot.

2013. jan. 17. 20:05
 8/10 anonim ***** válasza:
46%
Jelentsd fel az Európai Unió Bíróságán. Nem ússza meg szárazon ez a senkiházi, tarkólövés, jeltelen sír.
2013. jan. 17. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 2xSü ***** válasza:

> zerintem meg nincs joga hozzá.

> Ez nem a hadsereg, hogy a bajtársak fenyítésével tartson fegyelmet, nincs kollektív büntetés.


Sajnos általában tényleg nincs kollektív büntetés, pedig óriási szükség lenne rá. (Nem a büntetésre, hanem a kollektív értékelésre.)


Miért? Jelenleg úgy néz ki, hogy a tanulók szépen tanulnak, teszik a dolgukat az iskolában. Egymástól teljesen elkülönülve. Hogy a másik hol tart, mennyire sajátítja el az anyagot, hogyan viselkedik úgy általában, mit tesz, az már ugye az ő dolga.


Pedig ha megnézed, akkor pont ez a szemlélet az, ami megmérgezi aztán később a nagyobb cégek működését. Egy munkahelyen, egy közösségen belül ez nem így működik. Egy munkahelyen, ha nem végzed el megfelelően a munkád, akkor az az egész cégre kihatással van, így a melletted ülő güriző munkatársadra, annak fizetésére is. Vagy ott a közlekedés, ha megállsz a belső sávban, akkor neked az ugye kényelmes, aztán hogy más emiatt nem bír közlekedni, elkésik, az már nem a te dolgod.


Nagyon hiányzik a szemléletünkből az, hogy nem csak egyének vagyunk, hanem egy nagyobb egység részei is, így tetteink nem csak egyéniek, de ennek a közösség megnyilvánulásának része is, ilyen módon az okozatok sem csak ránk, hanem az egész közösségre is kihatással vannak.


Ha az iskolában van egy csoportmunka, és maga az egész csoport kap egy érdemjegyet, akkor az nagyon motiváló tudna lenni. Aki jobb az adott tantárgyból, az érdekelté válik abban, hogy azt, aki rosszabb, azt felhúzza, bevonja a csoport munkájába, segítse az ő tevékenységét, tanulását. Aki rosszabb, abban meg tudatosulna, hogy esetleg az amúgy tökéletes tudású ember miatta kaphat rosszabb érdemjegyet, így ő is motiváltabb lenne, hogy ezt az igazságtalanságot próbája megszüntetni. A vele szemben támasztott elvárás nem felülről, a tanár – értsd, az ellenség – oldaláról érkezne, hanem az osztálytársától, aki esetleg jó barátja, akivel azonosulni tud.


Ugye ez igazságtalan érdemjegyeket is szülne, hiszen pont az a cél, hogy az igazságtalanságot felfogja a tanuló és érdekelt legyen annak megszüntetésében. Persze nem fog tökéletesen sikerülni, így valóban igazságtalan jegyek születnének ilyen esetekben. A tanárnak itt sokkal jobban figyelnie kell, hogy az év végi érdemjegy – aminek esetleg a továbbtanulásban valóban súlya van – valóban a diák egyéni tudását tükrözze.


Térjünk vissza a kérdésben felvázolt szituációra. Ha csak azok kapnak egyest, akik a tornateremben ordítoztak, az ugye igazságosnak tekinthető. A tanuló pontosan tudja, hogy végül is csinált valamit, ami miatt kapott egy büntetést, tehát kiegyenlítette a számlát, innentől kezdve ő már megfizette a dolog árát, nincs különösebb aggálya a történtek miatt.


Ha viszont tudja, hogy valaki miatta kapott egyest, holott ő az egészről mit sem tehetett, az sokkal tanulságosabb tud lenni. Sokkal nagyobb visszatartó erőt tud képviselni, hiszen nem arról van szó, hogy csinált az illető valamit, amiért kapott egy büntetést, hanem arról, hogy amit tett, amiatt nem csak ő kapott büntetést, hanem valaki olyan is, aki nem érdemelte meg. Sokkal inkább tudatosulna benne, hogy a tetteiért nem csak egyénként felel, a tetteinek következményei nem csak saját magára, hanem másokra is kihatással vannak. Ha ez tudatosul benne, akkor sokkal körültekintőbbé fog válni, hiszen másokért is felelősséggel tartozik. Hangsúlyozom, mint ahogyan az a való életben is van.


> Egyébként nem hagytam volna annyiban a dolgot.


Nem is kell. De érteni kell azt is, hogy ennek azért – mint írtam – lenne jótékony hatása. Egy fogadó órán persze meg lehet beszélni a tanárral, hogy érted, hogy ez a kollektív büntetés esetleg sokkal eredményesebb lehet az osztály egészére nézve, de ne felejtse el figyelembe venni a lányod év végi értékelésénél – ahol kizárólag az ő saját értékelését kell megállapítani –, hogy ő ezt az érdemjegyet nem saját jogán érdemelte ki, nem az ő magatartását, pláne nem a tesiórán elért eredményeit tükrözi. (Meg persze érdemes tisztázni a tanárral, hogy mi a szituáció, hiszen lehet, hogy fogalma sincs, hogy nem az egész osztály ordítozott a teremben, hanem csak az osztály egy része.)

2013. jan. 18. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 De La Cruse ***** válasza:

Van joga.

És ezzel a közösséget edzi a rendre és a renitensek felé való ellenállásra.

Amikor az embertársad hülyeséget csinál akkor jogod van rászólni és figyelmeztetni a helyes magatartásra. Nem mondhatod, hogy közömbös számodra, vagy semmi közöd hozzá.

Így lesznek bűnözőkké az emberek. Nem törődnek belük, hanem hagyják őket.

Tehát a közösség jó úton tartó erejét erősíti.

Akár jutalmazással akár büntetéssel is de javára válik a lányodnak. És ha helyes a hozzá állásod akkor neked is jó ez!

2018. ápr. 14. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!