Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Hány napon belül vihetek...

Hány napon belül vihetek vissza egy kozmetikai készítményt?

Figyelt kérdés
A krém nem vált be sajnos, egy használat után visszavittem 8 nap után. A tulaj azt mondta, semmi jogom visszavinni, mert "már nem originál", nem tudja eladni. Holott az összes többi, nála árult krém nem "originál" lezárt. Egy vitrinben van nála, végignéztük szinte az összeset, mikor ezt megvásároltam. Külföldön a drága parfümöt is visszaveszik 30 napig, kérdés nélkül, nem kell magyarázkodni, de a magyar viszonyok közt nem tudom, mi a helyzet. A fogyasztóvédelmisek oldala - számomra - elég áttekinthetetlen. Ja, és arról még nem is beszéltem, hogy számlát nem adtak a krémről.

2015. jún. 20. 06:36
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Ha nem kaptál számlát, akkor nincs értelme az egész hercehurcának, mert számla ellenében szokta visszavenni a tulaj a terméket. Számla nélkül nem kötelezhető rá.

A másik, hogy a terméket már használtad, felbontottad; nincs okod reklamálni, számlád sincs és használtad is. Itt a tulajnak van igaza.

A parfümöt pedig ne keverd ide, más az, ha csak 1-2szer fújsz magadra, mint amikor a krémbe beleteszed az ujjad. Azt a terméket, amihez a fogyasztó közvetlen hozzáérhet, külföldön se cserélik vissza.


Mellesleg, honnan tudod, hogy nem vált be a termék, ha csak párszor használtad? Ahhoz, hogy az eredmény látszódjon, egy egész tubusnak el kell fogynia általában.

2015. jún. 20. 07:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Ez egy szoláriumkrém, tubusban és úgy működött, mint egy fényvédő krém :-) Addig mindig látszódott valami kis barnulás, a krém használata után viszont nem - tényleg mint egy fényvédő krémnél... Amúgy tubusos, nem tudom közvetlenül belenyomni az ujjam :-)
2015. jún. 20. 07:26
 3/11 anonim ***** válasza:
nem értek hozzá, de józan paraszti ésszel: bármiről is legyen szó, ha vissza akarod vinni, akkor számla kell hozzá. ez mindennel így van, ahogy én tudom. a másik, meg hogy ha nem mondta el, hogy visszaveszi, akkor nem kérheted rajta számon. a kozmetikai cuccokat még soha nem hallottam, hogy vissza lehetne vinni. egy krémet meg főleg, ott azért látni, ha belenyúltak, és azt senki sem veszi meg szívesen. gondolkodj kicsit, és rájössz, hogy ezt benézted sajnos.
2015. jún. 20. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Igen, benéztem mert elszoktam az itthoni vadkelet-stílustól. Megszoktam, hogy mindig (kivétel nincs) számlát kapok, megszoktam, hogy egy hónapig, bármit veszek is, ülhetek a terméken míg vissza nem viszem és még indokolnom sem kell. Megszoktam hogy bármivel is elégedetlen vagyok, ha valamire, vitára biztos nem kell számítanom egy boltossal sem. És igen, elszoktam attól, hogy olyan lekezelően beszéljenek velem, amitől még az én halvérem is forrpontig ugrik.
2015. jún. 20. 07:36
 5/11 anonim ***** válasza:

"Megszoktam, hogy mindig (kivétel nincs) számlát kapok"


És most nem tűnt fel, hogy nem kapsz? Nem volt gyanús, hogy a pénz kifizetése után nem nyújtja át a blokkot/számlát/akármit az eladó?

2015. jún. 20. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Pontosan ahogy mondod. Ha elszoksz attól hogy figyelned kell az ilyesmit akkor igen, mikor hazajössz, nem "áll rá a szemed" meg az agyad, hogy óvatosnak kell lenned. Igen, hibáztam, most már tisztán látszik. Megfelel a válasz? :-( Ahogy látom, velünk az a baj, hogy még akkor is magunkat hibáztatjuk (ha mégsem, akkor megteszik mások), ha egyébként az lenne a lényeg, hogy egy eladónak kutya kötelessége lenne számlát adnia, betartania a garancia/jótállás/etc. szabályait. Mindegy.
2015. jún. 20. 09:11
 7/11 anonim ***** válasza:

Nem, nem felel meg a válasz. Úgy csinálsz, mintha nem te lennél a felelős azért, hogy nem KÉRTED EL a blokkot, miután kifizetted a terméket.


Tipikus magyar mentalitás - ezek szerint még nem veszett ki belőled sem -, hogy pár fillérért az anyánkat is, aztán amikor baj lesz belőle, akkor az egész világ hibás, minket kivéve.

2015. jún. 20. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Nem akarok vitázni veled. Észre sem vettem, hogy nem kaptam számlát. És nem azért nem vettem észre, mert nem akartam észrevenni. Akinek haszna van belőle hogy nincs számla a kezemben, az nem én vagyok. Maradjunk ennyiben.
2015. jún. 20. 09:47
 9/11 anonim ***** válasza:

Na igen. Gondolom, ha a megvásárolt terméket nem adja át fizetés után, az sem tűnik fel.


Érdekes, hogy az én agyam, amikor nagy ritkán Magyarisztánba látogatok, nagyon hamar átáll arra, hogy mindig mindent figyelni kell: mikor, ki, hol, hogyan akar átverni, lehúzni, becsapni.

2015. jún. 20. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Értem én, hogy elszoktál a vadkeleti stílustól, de ezzel nem tudsz mit kezdeni, maximum eladod valamelyik használt-eladós oldalon kicsit olcsóbban, hátha valakinek meg pont az a krém jó, ami a te bőrödnél nem.

Most akkor ezzel megtanultad, hogy figyelj a számlára, de egyébként én akár Németországban, akár Angliában voltam akár itthon, mindig figyeltem a számlát, pedig éveket éltem mindkét országban. Ott ugye automatikusan adják a számlát, itthon nem, ezért itthon ha nem adnak, én kérem el. Mindig mindenhol (akárhol a világban) erre figyelni kell.

Sajnos nem tudsz mit kezdeni, próbáld valakinek lepasszolni.

A szolikrémekkel kapcsolatban pedig azt ajánlom, hogy mielőtt új terméket veszel, amit eddig soha nem használtál, kérj belőle termékmintát, ami 1-2 használatra elegendő. Általában szoláriumokban lehet venni, igaz kicsit drága, de legalább tudod, hogy amit majd megveszel teljes kiszerelésben, használ-e vagy sem.

2015. jún. 20. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!